امروز :سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۳۳:۲۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

ناترازی برق چالش جدی واحدهای تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد/هر قطعی برق در هنگام کار ۶ میلیارد ریال به واحدهای تولیدی ضرر زده است

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج، گفت:بر اساس بررسی های انجام شده و رصد و بازدیدهای میدانی و همچنین گزارش های رسیده به طور میانگین هر بار قطعی برق و خاموشی‌های بدون برنامه بالای ۶ میلیارد ریال و هنگام کار و فعالیت کارگران به واحدهای تولیدی استان زیان رسانده است.

به گزارش راه ملت و به نقل از پیوارنیوز؛ رئیس اتاق بازرگانی یاسوج، عبدالله قبادی در نشست گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که با دستور کار بررسی چالش ناترازی و اثرات قطعی برق بر بخش تولید برگزار شد، اظهار کرد: خاموشی‌های بدون برنامه در واحدهای تولیدی استان نگران کننده است و هر قطعی برق در هنگام کار ۶ میلیارد ریال به واحدهای تولیدی ضرر زده است که طبق ماده ۲۵ قانون حمایت از کسب و کار واحدهای تولیدی اجازه شکایت از دستگاه های خدمات رسان را دارند و انتظار می‌رود قطعی برق با اطلاع قبلی و برنامه باشد تا واحدهای تولیدی دچار مشکل نشود.

وی افزود: پیش بینی شده قطعی‌های بدون برنامه برق رقمی بالغ بر ۱۱۶ هزار میلیارد تومان به واحدهای بخش خصوصی خسارت وارد کرده باشد و از بانک‌ها انتظار می رود به امهال و تقسیط وام‌های تولید کنندگان نهایت همکاری را داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج عنوان کرد: مسئولان به جای احداث واحدهای تولیدی جدید واحدهای قبلی را حمایت کنند که پایداری اشتغال را به همراه داشته باشد بنابراین این مورد در دولت مدنظر باشد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه برق موتور محرکه اقتصاد است، گفت: تامین برق واحدهای تولیدی برای جلوگیری از تعطیلی واحدها و حفظ اشتغال پایدار یک ضرورت است.

سید احسان عسکری بر فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف صحیح برق تاکید کرد و افزود: حتی در معماری‌ها این موارد باید رعایت شود.

وی اضافه کرد: حوزه اقتصادی استان آماده همکاری با شرکت توزیع نیروی برق برای به سرانجام رسیدن این طرح ها است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اعلام آمادگی سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی خورشیدی در شهرک‌ صنعتی سپیدار خبر داد و گفت: با سرمایه‌گذاری صورت گرفته صفحات خورشیدی در شهرک صنعتی سپیدار ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲ هکتار در منطقه لیشتر گچساران آماده سرمایه‌گذاری در حوزه برق است، افزود: مصوب شد از محل منابع تبصره ۲ سال ۱۴۰۲، حداکثر مساعدت برای تخصیص اعتبار صفحات خورشیدی در شهرک‌های صنعتی انجام شود، ضمن اینکه در تخصیص منابع جزء ۳ و ۴ تبصره ۲ مبالغی برای نیروگاه‌های کوچک مقیاس در پشت‌ بام خانه‌ها اختصاص داده شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه سرعت تولید به مصرف نمی‌رسد چرا که مصرف برق به طور صحیحی رشد نمی‌کند، ادامه داد: مصرف برق در کشور ۱۰ تا ۱۱ درصد رشد داشت و به ۸۰ هزار مگاوات رسید.

روستایی با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت های حوزه برق مورد تاکید است، گفت: چندین طرح در حوزه برق در حال احداث است که از جمله آن می‌توان به احداث خط انتقال نیرو و پست فوق توزیع مصوب قلعه رئیسی به دیشموک، خط انتقال نیرو و پست فوق توزیع مصوب گنبد در منطقه امامزاده جعفر گچساران، احداث خط انتقال نیرو و پست فوق توزیع آریوبرزن در منطقه دشت روم و سپیدار بویراحمد و احداث خط انتقال نیرو و پست فوق توزیع سی‌سخت و تملک زمین نام برد.

وی بیان کرد: جلسه های متعددی با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس و همچنین در وزارت نیرو و توانیر گرفته شد و خواهان به سرانجام رسیدن این طرح ها هستیم.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ واحد بزرگ تولیدی کارخانه سیمان مارگون و سیمان یاسوج با چالش تولید برق مواجه هستند.

روح الله باقری فرد، افزود: تولید سیمان مارگون به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن و سیمان یاسوج دو هزار و ۸۰۰ تن کاهش پیدا کرده است که پاسخ‌گو نیست و این بخش را با چالش مواجه کرده است بنابراین چانه‌زنی‌ها با شرکت توزیع نیروی برق خوزستان برای اختصاص سهمیه این واحدها انجام شود.

منتشر شده در :2024/08/29 - 10:08|شناسه خبر: 93044 38 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه