امروز :سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۵۲:۴۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

شهرستان گچساران رتبه نخست وقف در استان کهگیلویه و بویراحمد را دارد

رییس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران در گفتگو با اتاق خبرخبرنما ، اظهار داشت : وقف، سنت حسنه ائمه اطهار و باقیات صالحاتی است که اثرات آن در جامعه دنیوی برای زندگان و در عالم باقی برای رفتگان بسیار است.

بهمنی با اشاره به اهمیت وقف در آبادانی و توسعه جامعه اسلامی از افراد توانمند خواست تا با اهدای بخشی از سرمایه مالی خود ضمن کمک به همنوعان خود ذخیره ای ماندگار برای سعادت اخروی خود پیش بفرستند.

فرزین بهمنی آزاد از وقف زمین توسط خیران نیکوکار این شهرستان ، برای ساخت مسجد و حسینیه خبر داد و گفت : زمین اهدا شده در کوی شهید محلاتی شهر دوگنبدان ۲۰۰ متر مربع مساحت دارد و از سوی خیری به نام شهرام صالحی وقف شد و قطعه زمین ۴۰۰ متر مربعی روستای مظفرآباد نیز از سوی اهالی این منطقه برای احداث حسینیه اهدا و به ثبت اوقاف رسید.

وی افزود: مردم گچساران با اهدای ۹۲ موقوفه تجاری ، مسکونی و زمین در این سنت پسندیده اسلامی پیشگام  و دارای رتبه نخست وقف در استان کهگیلویه و بویراحمد را دارد.

بهمنی افزود: بیش از۲۶ رقبه منفعتی از سوی مردم این شهرستان برای برطرف شدن مشکلات نیازمندان و آبادانی مساجد و بقاع متبرکه وقف شده است.

بهمنی در پایان گفت :وقف یک عمل عام المنفعه است که به صورت خاص و عام است که مشکلات اقتصادی و اجتماعی و آخرت جامعه بشری را حل می کند ، کمک به ازدواج و اشتغال نیازمندان را از برنامه های این اداره متولی در امر وقف ذکر کرد و گفت :ما باید به سمت وقف منفعتی گام برداریم و این سنت حسنه را در جامعه برای مردم تبیین کنیم./خبرنما

منتشر شده در :2014/12/27 - 09:12|شناسه خبر: 2522 776 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه