امروز :پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ساعت : ۲۰:۳۳:۲۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نظارت بر بازار نوشت‌افزار در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح نظارتی ویژه سازمان حمایت در بازار نوشت‌افزار خبر داد و گفت: به صورت مستمر و هدفمند بازار را رصد می‌کنیم.

به گزارش راه ملت و به نقل از پیوارنیوز؛سیدامیرتیمور موسویان؛ اظهار کرد: طرح نظارتی ویژه سازمان حمایت در بازار خاصه بازار نوشت افزار، لوازم‌التحریر و لباس مدارس در آستانه بازگشایی مدارس آغاز شده و تا مهرماه ادامه دارد که در این طرح صورت مستمر و هدفمند بازار را رصد می‌کنیم و در صورت شناسایی متخلف یا متخلفان بدون ملاحضه و قاطعانه اعمال قانون خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم اولیای دانش آموزان دغدغه رهاشدگی احتمالی بازار را داشته باشند، عنوان کرد: شبکه توزیع نوشت‌افزار و لباس مدارس باید بدانند بازرسان ۲۴ ساعته بازار را زیر نظر دارند و به ریز مسائل و مشکلات احتمالی را بررسی خواهند کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تشکیل اکیپ‌های مشترک با حضور اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و … تأکید کرد: امیدوارم با نظارت میدانی بر بازار اقلام پر تقاضا، بتوانیم در آستانه بازگشایی مدارس محیط امن اقتصادی فراهم کنیم.

موسویان رویکرد بازرسی‌ها را برخورد با تخلفات احتمالی، صیانت از حقوق مصرف کنندگان و حمایت از تولیدات داخلی عنوان کرد و افزود: در گشت‌های مشترک علاوه بر قیمت و کیفیت محصولات، با گرانفروشی، عدم درج قیمت، احتکار، تقلب، عدم صدور فاکتور، و فروش اجباری واحدهای صنفی برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: بازرسی از واحدهای تولیدی و واردکننده لوازم‌التحریر شامل انواع دفتر، مداد، خودکار، کیف و … در سطح استان و بررسی قیمت و میزان تولید یا واردات و مقایسه با مدت مشابه سنوات گذشته به منظور تحلیل وضعیت بازار و برخورد قانونی و سریع با تخلفات احتمالی در دستور کار است.

موسویان ادامه داد: اطلاع رسانی به عرضه کنندگان (بنکداران و عمده‌فروشان) در خصوص لزوم خرید نوشت‌افزار با فاکتور معتبر و رسمی، و عدم خرید و فروش محصول قاچاق، تقلبی و بی‌کیفیت؛ از طریق اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی نیز انجام شده است.

وی یادآور شد: بازرسان هرگونه تخلف مربوط به گرانفروشی، فروش اجباری نوشت افزار توسط کتابفروشی‌های توزیع‌کننده کتاب، صادرنشدن فاکتور و فروش نوشت‌افزار تقلبی _ قاچاق و لباس فرم مدارس را شناسایی و رسیدگی می‌کنند.

منتشر شده در :2024/09/10 - 11:09|شناسه خبر: 93203 33 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه