امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۵:۱۶:۵۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

گاو و گوسفندی که قربانی خدمات‌رسانی مسئولان شدند + تصاویر

مردم دیشموک و چاروسا با قربانی گاو و گوسفندهای بی‌زبان خواستار عزم راسخ مسئولان در رفع مشکلات این دو منطقه محروم شدند.

راه ملت، کاروان «همدلی و همزبانی» مسئولان کهگیلویه و بویراحمد در دومین سفر استانی خود در دو بخش محروم و دور افتاده چاروسا و دیشموک اتراق کرد تا مسئولان در یک روز کاری گوشه‌ای از مشکلات و دغدغه‌های مردم این دیار را از نزدیک بررسی کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که طی دو سال از مدت تصدی مسئولیت ارشد اجرایی استان هیچ سفری به بخش دیشموک نداشت کاروانی از مدیران کل، و معاونین را راهی این بخش کرد تا در دومین سال از عمر دولت تدبیر نسیمی از امید در دل مردم فراموش شده دیشموک وزیدن گیرد.

 جاده پر پیچ و خم چاروسا و دیشموک زبان گویای مردمی است که سال‌هاست با رنج و مشقت مجبور به گذر از این مسیر برای گذران امور هستند. هر چند شاسی بلند خودروهای کولردار مسئولان سختی راه مسافران سوار بر وانت در جاده قلعه‌رئیسی و دیشموک را هرگز لمس نخواهد کرد اما همین حضور شاید برای تخصیص اعتبارات این حوزه فرصت مغتنمی شود تا در زمان توزیع اعتبارات با تداعی مسیر رقم بهتری در ردیف بودجه لحاظ شود.

مردم قلعه‌رئیسی و دیشموک اما با وجود مشکلات عدیده و زخم دیرینه‌ای که از به فراموشی سپردن بخش خود دارند با استقبال از کاروان «همدلی و همزبانی» به ندای مقام عظمای ولایت در تحقق شعار سال لبیک گفته و با خوشرویی و قربانی گاو و گوسفند، نصب بنر و پلاکارد خیر مقدم مسئولان را به جمع خود پذیرفتند.

تیزی چاقو بر گلوی گاو و گوسفند بی‌زبان تنها به پاس حضور مسئولان نبود؛ شاید مردم کم‌توقع مناطق دورافتاده بر این باورند که برای خدمات‌رسانی بیشتر باید دستی به چاقو برد و گلویی درید تا مسئولان را نسبت به آن‌چه وظیفه آنان است ترغیب کرد.

آب پاشی مسیر عبور کاروان تا لحظه رسیدن استاندار و هیئت همراه در ورودی قلعه‌رئیسی ادامه داشت و مردم با در دست داشتن نوشته‌هایی ارتقای بخش به شهرستان را اولویت خواسته‌های خود عنوان کرده بودند.

جمعی از آبداران این بخش با امضای طوماری نارضایتی خود از واگذاری به بخش خصوصی را اعلام و خواستار رسیدگی به حقوق از دست رفته خود در این موضوع شدند.

این افراد کاهش ساعت کاری از هشت به چهار ساعت، تاخیر ۵ ماهه در واریز حقوق و قطع بیمه به رغم ۱ سال سابقه کاری را از مشکلات خود عنوان و تاکید کرده بودند در صورتی که این وضعیت به همین منوال ادامه یابد در یک اقدام هماهنگ اعتصاب خواهند کرد.

ملاقات عمومی با استاندار، معاونان و مدیران کل در قال کارگروه‌های مختلفی از جمله کارگروه اشتغال، فرهنگی، عمرانی و .. در مصلای قلعه رئیسی و سالن آموزش و پرورش دیشموک صورت گرفت.

حجت‌الاسلام صلواتی قبل از ورود کاروان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حق بر این بود که دولت تدبیر و امید و دولتی که مبنای آن بر مبانی انقلاب است اولویت رسیدگی به مشکلات را با مناطق محروم و دورافتاده قرار می‌داد نه این‌که با گذشت دو سال از عمر دولت و تقسیم بودجه‌ امروز استاندار و هیئت همراه به بخش‌های محروم چاروسا و دیشموک سفر داشته باشند.

امام جمعه قلعه‌رئیسی تصریح کرد: البته هنوز هم دیر نشده است و استاندار می‌تواند برای رفع کم کاری‌های صورت گرفته جبران مافات کند.

وی با بیان این‌که مردم چاروسا از دولت تدبیر و امید خواسته‌هایی دارند افزود: انتظار می‌رود استاندار و مدیران برای رفع مشکلات موجود و محرومیت ۳۰ ساله این بخش برنامه و تدابیر لازم را اتخاذ کند.

صلواتی چاروسا را فراموش شده مسئولان دانست و با ابراز این‌که این بخش در چندین حوزه مشکلاتی دارد راه ارتباطی را مصیبت بزرگ چاروسا دانست و گفت: در این موضوع حق این بخش ادا نشده و به خاطر مناسب نبودن راه ارتباطی چاروسا به بن بست رسیده است.

امام جمعه قلعه‌رئیسی با بیان این‌که عبور جاده پاتاوه به دهدشت از دشت آزادی این منطقه را از بن بست خارج می‌کرد افزود: اما چون منطقه یتیم و بی‌صاحب بود کسی به این فکر نیفتاد.

وی گازرسانی را خواسته به حق مردم چاروسا و دیشموک عنوان و خاطرنشان کرد: مردم این دیار سال‌ها از حقشان محروم شده بودند. امید است دولت تدبیر و امید به زودی وعده گازرسانی را تحقق بخشند.

صلواتی هم‌چنین با اشاره به جمعیت بالای جوانان در بخش گفت: نبود ورزشگاه مناسب معضل اساسی است که باید برای آن فکری کرد.

موسی خادمی در جمع خبرنگاران هدف از راه‌اندازی کاروان همدلی و همزبانی را حضور مسئولان در جمع مردم و رسیدگی به مشکلات موردی آنان دانست و گفت: مسایل کلان در نشست‌ با فرماندار رسیدگی خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از آن‌جایی که بسیاری از مردم در نقاط دورافتاده جهت رسیدگی به خواسته خود دسترسی به مسئولان استانی ندارند این سفر فرصتی است تا مردم به صورت رودرو مشکلات خود را مطرح کنند.

خادمی گازرسانی را مهم‌ترین خواسته مردم دو بخش چاروسا و دیشموک عنوان و تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته بحث گازرسانی به نتیجه رسیده و قرار است به زودی عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی با بیان این‌که اولویت کلنگ‌زنی پروژه گازرسانی در سفر هیئت دولت است افزود: در صورت تاخیر در این سفر عملیات اجرایی تا قبل از هفته دولت شروع می‌شود.

خادمی مشکل راه ارتباطی این دو بخش را مورد اشاره قرار داد و گفت:  این مسئله امسال با اولویت بیشتری کار می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد درباره نوسانات برق این دو بخش تصریح کرد: اقداماتی جهت تقویت برق انجام شده اما رفع کلی مشکل دو تا سه سال طول می‌کشد.

وی عدم همراهی برخی از مدیران کل در این سفر را به خاطر ماموریت در تهران خواند و خاطرنشان کرد: معاونین این مدیران در جلسه حضور یافته و پاسخگوی درخواست‌های مردمی هستند.

این مقام مسئول در پاسخ به نزدیک بودن بازه زمانی سفرهای کاروان با بیان اینکه قرار بر این است سفر کاروان همدلی و همزبانی به صورت هر دو هفته یکبار صورت گیرد افزود: با توجه به در پیش بودن ماه رمضان و تعطیلی یک ماهه در اجرای این برنامه سفر به چاروسا و دیشموک به فاصله کمی از سفر نخست کاروان انجام شد.

**********************************
گزارش و عکس از: سیده طیبه سعادتی‌نیک
*********************************

 

منتشر شده در :2015/06/17 - 12:06|شناسه خبر: 10970 1194 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه