امروز :چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۲:۲۱:۱۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

گچساران قطب پرورش ماهی خاویار در جنوب کشور خواهد شد

رئیس سازمان جهاد کشاورز کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای نخستین بار پروژه احداث ماهی‌های خاویاری در گچساران و جنوب کشور دستور کار گرفته که طی چند سال آینده گچساران به عنوان یکی از مراکز مهم تولید ماهی خاویار در کشور شناخته می‌شود.

راه ملت، به نقل از فارس، جعفر گوهرگانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: سیاست وزارت جهادکشاورزی و دولت تدبیر و امید بر افزایش بهره‌وری از منابع آب و استفاده بهینه از امکانات است.

وی با بیان اینکه افزایش تولیدات محصولات کشاورزی از دیگر سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: با توجه به وضعیت خشکسال حاکم برنامه‌ریزی برای افزایش کشت‌های متراکم به ویژه توسعه گلخانه‌ها در سطح استان در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این خصوص بر اساس مسایل فنی استعدادیابی صورت می‌گیرد و مکان‌هایی که دارای شرایط احداث گلخانه باشد، مشخص می‌سود.

گوهرگانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مناطقی در استان وجود دارد که اکر مجتمع‌های گلخانه‌ای را در آن احداث کنیم، نیاز محصولات غذایی استان تأمین و تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان این بخش مشغول به کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه احداث حداقل ۵۰۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای در برنامه چهارساله جهاد کشاورزی لحاظ شده است، گفت: بحث مجتمع‌های شیلاتی نیز در سطح کشور مطرح بوده که در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه گچساران در دست احداث است.

گوهرگانی با اشاره  احداث پروژه پرورش ماهی خاویار در گچساران و جنوب کشور برای نخستین بار عنوان کرد: برای نخستین بار پروژه احداث ماهی‌های خاویاری در دستور کار گرفته که طی چند سال آینده گچساران به عنوان یکی از مراکز مهم تولید ماهی خاویاری در کشور شناخته می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مجتمع‌های شیلاتی بیشتر در بخش سردرسیری بوده اما پروژه جدید قابل پیگیری در سطح استان و تأکید جهاد کشاورزی بر پرورش ماهی در قفس است.

گوهرگانی در خصوص پرورش ماهی در قفس گفت: در این خصوص در کل کشور نیز کم کار شده است اما در صورت فراهم بودن مجوزهای لازم از سال ۹۵ آغاز به کار خواهیم بورد.

 

منتشر شده در :2015/08/05 - 10:08|شناسه خبر: 13189 1384 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه