امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۲:۲۴:۲۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد؛

کهگیلویه وبویراحمد در مقایسه با اکثر استان ها از نظر جوانی جمعیت در شرایط خوبی قرار دارد

مباحثی که در سال های اخیر در نهادهای گوناگون در بحث سیاست های جمعیتی از طریق محافل و نهادهای گوناگون منتشر و موجب بحث و چالش شده، نیازمند وحدت رویه و اتخاذ سیاست های واحد با رویکردهای مشخص هم از نظر علمی و هم کاربردی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: استان کهگیلویه وبویراحمد در مقایسه با اکثر استان ها از نظر جوانی جمعیت در شرایط نسبتا خوبی قرار دارد.

راه ملت: به روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر رضا چمن در حاشیه برگزاری همایش تبیین سیاست های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک در راستای ارتقای سلامت نرخ باروری کلی افزود: نرخ باروری کلی در استان، بالاتر از ۲ است، که در وضعیت خوبی قرار داشته و باید با برنامه ریزی و مدیریت این مهم را حفظ و همچنین تلاش در جهت بهبود و افزایش آن نماییم.

وی اظهار داشت: مباحثی که در سال های اخیر در نهادهای گوناگون در بحث سیاست های جمعیتی از طریق محافل و نهادهای گوناگون منتشر و موجب بحث و چالش شده، نیازمند وحدت رویه و اتخاذ سیاست های واحد با رویکردهای مشخص هم از نظر علمی و هم کاربردی است.

دکتر چمن تصریح کرد: همایش تبیین سیاست های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک در راستای ارتقای سلامت نرخ باروری در جهت اطلاع رسانی، تفهیم مفاهیم مبتنی بر جمعیت شناسی و تشریح شاخص های جمعیت برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: این همایش با حضور اعضای کلیدی و حوزه های تعیین کننده ای در بحث آموزش، تبلیغ و اطلاع رسانی و هم در عرصه فرهنگی و سیاستگذاری تشکیل شده ، که خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه شد.

وی در پایان گفت: با توجه به چند بعدی بودن بحث جمعیت، امیدواریم با مشارکت نهادهای گوناگون و آحاد مردم و استقبال جوانان و همچنین سیاستگذاری نهادهای موثر و مسئول، با فرهنگ سازی و هم با تسهیل و مهیا ساختن شرایط  ازدواج و تشکیل خانواده و همینطور شرایط مناسب برای فرزندآوری و تربیت آنها به این مهم دست یابیم.

همایش تبیین سیاست های کلی جمعیت، مبتنی بر سلامت کودک و مادر در راستای ارتقای نرخ باروری کلی به همت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و با همکاری استانداری کهگیلویه وبویراحمد و دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با حضور مسئولین وزارتی و استانی برگزار شد

منتشر شده در :2015/11/24 - 01:11|شناسه خبر: 18914 746 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه