امروز :چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۱:۳۵:۰۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس اتاق اصناف گچساران مطرح کرد

کاهش ۵۰ درصدی قیمت میوه در گچساران

رئیس اتاق اصناف گچساران با بیان اینکه به زودی نخستین فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای در گچساران افتتاح می‌شود، گفت: با افتتاح چندین فروشگاه بزرگ میوه و تره‌بار، شاهد کاهش ۵۰ درصدی قیمت‌ها در گچساران بودیم.

راه ملت: به نقل از فارس، سید‌ناصر حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران با بیان اینکه این شهرستان فاقد فروشگاه زنجیره‌ای برای شهروندان است، افزود: در حال حاضر بنا بر درخواست اتاق اصناف گچساران برپایی یک فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای در محل سالن وحدت در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: افتتاح این فروشگاه در راستای توجه و کمک به اقشار کم‌درآمد در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اتاق اصناف گچساران با اشاره به گرانی برخی اقلام کالا در گچساران گفت: این افزایش سطح قیمت در گچساران، گرایش خرید از شهرستان‌های همجوار را در میان شهروندان گچسارانی رایج کرده است.

حسینی با تشریح دلایل افتتاح فروشگاه‌های زنجیره‌ای در گچساران اظهار کرد: کمیسیون بازرسی اتاق اصناف و واحد نظارت این اتاق بازرگانی در گچساران قبل از برگزاری نمایشگاه‌های مختلف با رصد قیمت‌ها در بازار و دریافت گزارشات مردمی از طریق سامانه ۱۲۴، اقدام به برپایی نمایشگاه می‌کند.

وی ادامه داد: کمیسیون بازرسی اتاق اصناف با تشکیل جلسه در این خصوص با شناسایی عوامل گرانی و راهکارهای مقابله با آن در راستای ایجاد رقابت سالم در بازار گام بر می‌دارد.

حسینی با اشاره به اعتراض بازاریان و کسبه گچسارانی نسبت به برپایی چند نمایشگاه اخیر توسط شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بازاریان گچساران توان رقابت با اقلام عرضه شده در نمایشگاه را ندارند و به همین دلیل نسبت به برپایی فروشگاه زنجیره‌ای اعتراض و ابراز مخالف می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف گچساران افزود: امسال نمایشگاه‌های متعددی در گچساران برگزار شد که اعتراض‌های شدید و واکنش‌های اصناف و بازاریان این شهرستان را در پی داشت.

حسینی با بیان اینکه پس از برگزاری نمایشگاه‌ها بلافاصله یکسان‌سازی قیمت برخی کالاهای بازار با نمایشگاه‌ها توسط بازار رصد شد، افزود: این امر نشان‌دهنده این مطلب است که بازاریان قبل از برگزاری نمایشگاه نیز توانایی فروش این نوع کالاها با قیمت ارزان‌تر را داشته‌اند.

وی عنوان کرد: به عنوان مثال در راستای  کنترل میوه و تره‌بار در گچساران در کمیسیون نظارت و موافقت با احداث چند فروشگاه بزرگ میوه فروشی، قیمت میوه و تره بار در گچساران ۵۰ درصد کاهش یافت.

 

منتشر شده در :2016/01/31 - 02:01|شناسه خبر: 22202 581 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه