امروز :جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۷:۱۱:۲۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

سال انتخاب رشته دانش‌آموزان دبیرستانی تغییر کرد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از سال تحصیلی جاری امر هدایت تحصیلی دانش آموزان در پایان پایه نهم انجام خواهد شد گفت: مشاوران در مدارس متوسطه اول به ما کمک می کنند، لذا مشکلی در این زمینه نداریم.

راه ملت: علی اصغر فانی با اشاره به اینکه سال آینده تغییرات در نظام آموزشی جدید به سال دهم می‌رسد اظهار کرد: بر این اساس متوسطه دوم نیز سه پایه خواهد شد و دانش آموزان شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش سه سال در هنرستان‌ها درس می‌خوانند.

وی افزود: در جلسات گذشته شورای عالی موفق به تصویب جداول درسی شاخه‌های نظری و همچنین شاخه فنی و حرفه‌ای و کارودانش شدیم و نهایتا هفته آینده بررسی آیین نامه هدایت تحصیلی نیز به پایان می رسد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در ادامه اصلاحات، هدایت تحصیلی در انتهای پایه نهم انجام می شود گفت: دانش آموزان باید در انتهای پایه نهم رشته تحصیلی خود را با مشاوره و راهنمایی مربیان و مسافران انتخاب کنند، البته عوامل مختلفی در این هدایت تحصیلی دخیل خواهند بود.

فانی در پاسخ به این پرسش که آیا کمبود مشاور و مربی پرورشی در مدارس امر هدایت تحصیلی را با مشکل مواجه خواهد کرد؟ گفت: خیر، در سند تحول آمده است که بحث هدایت تحصیلی باید از اول ابتدایی شکل بگیرد اما امسال در کلاس نهم این کار را انجام می دهیم و مشاوران مدارس متوسطه اول این کار را انجام خواهند داد و مشکلی وجود ندارد.

وی تاکید کرد که امیدواریم از سال آینده مشاوران را در همه مقاطع تحصیلی داشته باشیم تا امر هدایت تحصیلی بهتر صورت بگیرد. /خبرآنلاین

منتشر شده در :2016/03/05 - 10:03|شناسه خبر: 24649 727 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه