امروز :شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۵۷:۳۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

یادواره ۳۴ شهید روحانی استان در دهدشت برگزار می‌شود

معاون امنیتی سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجلاسیه سرداران و شهدای کهگیلویه و بویراحمد آبان‌ماه امسال برگزار خواهد شد.

راه ملت: تاح محمدی در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دهدشت، فرهنگ ایثار و شهادت را یک فرهنگ راهبردی نامید و توضیح داد: حفاظت، پاسداری و ترویج نشر این فرهنگ یک وظیفه همگانی برای اقشار مختلف مردم در جامعه است. از همین رو اجلاسیه سرداران و شهدا در آبان ماه سال جاری به مدت چهار روز با حضور یکی از روسای قوای سه گانه در یاسوج برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست مصطفی مهدی،مدیرکل بنیاد و شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:فرهنگ ایثار و شهادت کشور ما را آزاد و مستقل کرد. اگر این فرهنگ در جامعه ضعیف شود جامعه مرده خواهد شد و همه باید برای ترویج این فرهنگ تلاش کنیم.

وی از برگزاری اولین یادواره۳۴ شهید روحانی این استان به میزبانی دهدشت خبر داد و گفت:: چون تعداد شهدای روحانیت دهدشت از سایر شهرستان‌های استان بیشتر است این برنامه در این شهرستان در ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. قشر روحانیت نسبت به جمعیت خود ۱۱ برابر دیگر اقشار شهید تقدیم این نظام و انقلاب کرده است.

همچنین در بخش دیگر این نشست بهنام صمدی‌فرد رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه افزود: اینکه برگزاری یادواره‌ها صرفا یک بنر و مداحی باشد کار ماندگاری به حساب نمی‌آید و بر همین اساس ما تصمیم گرفتیم برای ماندگاری این یادواره تندیس شهدا را در قالب طرحی ماندگار ساخته و در روز یادواره به خانوادهای این شهدا اهدا کنیم.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این یادواره‌ها این است که شهدا را به نسل‌های بعد از جنگ بشناسانیم.

در ادامه سرهنگ سعید برومند‌زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کهگیلویه نیز در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اعلام کرد: سپاه ناحیه دهدشت در سال گذشته ۱۵ یادواره شهدا با کیفیت بسیار خوب برگزار کرده است. در همین راستا ۱۲۰ مستندسازی در قالب مصاحبه با فرزندان و خانواده‌های شهدا انجام داده‌ایم.

وی از جمع‌آوری اسناد شهدا از جمله وصیت‌نامه‌های و دیگر وسائل شهدا خبر داد و خاطرنشان کرد: قرار بود مکانی برای نگهداری این اسناد مشخص شود که متاسفانه این مشکل هنوز حل نشده و هم اکنون این اسناد در موزه استان نگهداری می‌شوند.

برومندزاده یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود ۱۵ یادواره شهید تا قبل از مهرماه سال جاری برگزار شود.

منتشر شده در :2016/05/03 - 02:05|شناسه خبر: 26695 569 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه