امروز :دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۹:۵۵:۱۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

در آستانه سفر هیات دولت به استان؛

آقای رئیس جمهور با کدام ذهنیت به کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کنید؟

آقای رئیس جمهور با کدام ذهنیت به کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کنید؟

آیا می دانید که استخدام های غیر قانونی و تبعیض آمیز و با سفارش فلان فرد در استان کهگیلویه و بویراحمد گوش فلک را کر کرده است؟

راه ملت:

متن ارسالی

کهگیلویه و بویراحمد، «کوچکترین»، «کم جمعیت ترین»، « غنی ترین» اما «محرومترین» استان کشور است که در جدول سفرهای استانی دولت یازدهم نیز، عنوان «آخرین» را در صفحات خاطرات خود ثبت کرده است. استانی که با افتخار ، « بالاترین نرخ بیکاری در کشور» را یدک می کشد و به قول مسوولین استانی این امر دیگر عادی شده است  و دیگر صدایی از صنایع و شهرکهای صنعتی آن به گوش نمی رسد. استانی که در آمارهای « طلاق و خودکشی» گوی سبقت از دیگران را ربوده است و دیگر نای نفس کشیدن ندارد. مردمانی در این استان هستند که هنوز در رفع نیازهای اولیه خود – مسکن خوراک و پوشاک –  مانده اند و تنها تجربه خویش از زندگی که همان « زنده ماندن و نفس کشیدن»  به جای «زندگی کردن» است  را به فرزندان خود منتقل می کنند. انسانهای شرافتمندی که در تهیه نان شب فرزندان خویش مانده اند و دست های پینه بسته شان را هر صبح وشام به سوی آفریدگار خود دراز و برای عزت و سربلندی این مملکت و دولتمردانش دعا می کنند.  اما در آن سوی در فضای مجازی خود زندگی می کنند همان «فضای مجازی» که شاید هیچوقت به واقعیت تبدیل نشود. نه « ایسم های غربی »   تاثیر در زندگی این مردمان شریف و با غیرت دارد تا در روز سخنرانی تان از آنها یادی و نه از « برجام و پسابرجام»  خیری دیده اند که صدایتان را برایشان بلند کنید.

می دانم برای تکمیل شدن پازل سفرهای استانیتان حتما به « زور» هم که شده میهمان این مردم خواهید شد و با پرواز بر آسمان زیبا اما غمگین این استان یک سفر هوایی دیگر را تجربه می کنید و سرانجام در خودروهای حفاظت شده از میان مردمان گرسنه و فقیر این قوم رد می شوید. البته شاید از این خوشحال می شوید که عده ای از این مردمان از همه جا مانده با نامه ای در دست، به دنبال ماشینت بدوند و برایت هورا بکشند. وزیران محترمت نیز که به خود اجازه نداند حتی یک روز را در این استان باشند و به حرفهای این مردم گوش دهند. همراه شما  و با پیراهن های سفید یقه بریده خود در جلسه شورای اداری حضور پیدا می کنند تا هم حق جلسه ای بگیرند و هم ماموریتی برای سفرهای استانی.

می دانم تیم مدیریتی استان نیز برای خوش آمدگویی به شما همه مدیران و کارکنان را وادار می کننند تا به صف بایستند و برای شما خوش آمد بگویند. شما نیز سرمست از این استقبال با شکوه، با لبخندهای همیشگیت سخنانی کلیشه ای را برای خوراک رسانه ای آماده کرده و بیان می کنید.

اما مردم استان کهگیلویه و بویراحمد چه می شوند.

آقای رئیس جمهور آیا می دانید که در جاده های این استان هر روز و هر هفته چند نفر کشته و زخمی می شوند؟

آیا می دانید در بیمارستانهای این استان هنوز به خاطر سرماخوردگی و عقرب زدگی نوزدانی جان به جان آفرین تسلیم می کنند تا داغ همیشگی رابر دل پدر و مادرانشان به جای بگذارند؟

آقای رئیس جمهور

آیا می دانید که هنوز در این استان فقر و تبعیض بیداد می کند؟

آیا می دانید که استخدام های غیر قانونی و تبعیض آمیز  و با سفارش فلان فرد در این استان گوش فلک را کر کرده است؟[لطفاً دستور ویژه بررسی دهید]

آیا می دانید آمار طلاق در این استان هر روز بیشتر از دیروز می شود ؟

آیا می دانید که جوانان و نوجوانان این استان در خودکشی، گوی سبقت را از دیگران ربوده اند؟

آقای رئیس جمهور

آیا می دانید که کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که یک کیلومتر آزاد راه ندارد؟

آیا می دانید که شهرداری های این استان به علت نداشتن بودجه و اعتبارات حقوق کارگران زحمتکش را نمی تواند پرداخت کند؟

آیا می دانید که جنگل های خدادادی این استان هر روز طعمه حریق می شوند اما به علت نداشتن امکانات کافی و لازم فقط نظاره گر خاکستر شدنشان هستیم؟

آقای رئیس جمهور

آیا می دانید پروژه های عمرانی این استان چند سالی است به خواب رفته اند؟

آیا می دانید محل احداث پتروشیمی های این استان به محلی برای کشت هندوانه و پیاز تبدیل شده است؟

آیا می دانید که معادن این استان سر از خاک بیرون نیاورده  به علت نداشتن اعتبار و بودجه ناقص الخلقه به دنیا می آیند و در همان روزهای اولیه از دنیا می روند؟

آیا می دانید هنوز یک پارک به معنای واقعی با امکانات در این استان وجود ندارد؟

و دهها بلکه صدها آیای دیگر ….

آقای رئیس جمهور آیا این موضوعات را می دانید؟ اگر می دانید دیگر نیازی به حضور فیزیکیتان نیست دستور بفرمایید برای حل این مشکلات نسخه ای شفابخش پیچیده شود و با نظارت دقیق و مستمر، درمانی برای این دردها پیدا کنید تا همیشه دعا گوی شما باشیم.

اگر هم نمی دانید باید افسوس خورد که بالاترین مقام اجرایی کشور از وضعیت استانهای تحت مدیریتش غافل است و در سال پایانی ریاست جمهوری این دوره شما، امید به درک این مشکلات و آیاها نداریم.

در هر صورت آقای رئیس جمهور اینجا کسی منتظر شما نیست و علیرغم داشتن روحیه میهمانوازی که از اجداد و پدرانمان به ما رسیده است از شما می خواهیم به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر نکنید.

منتشر شده در :2016/08/02 - 04:08|شناسه خبر: 29088 503 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "پایگاه خبری کبنانیوز" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه