امروز :دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۲:۰۸:۳۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

تدارک ویژه برنامه های جالب "رادیو دنا " در ایام " انتخابات " / برنامه ای که مسئولان را به پاسخگویی وادار می کند + تصاویر

تدارک ویژه برنامه های جالب "رادیو دنا " در ایام " انتخابات " / برنامه ای که مسئولان را به پاسخگویی وادار می کند + تصاویر

رادیو به عنوان یک رسانه مردمی و فراگیر امروزه نقش مهمی در بیان و انعکاس ظرفیت ها و همچنین مسائل و مشکلات جامعه و فرهنگ سازی دارد.

راه ملت:، رادیو درساعت 10 با مداد روز 4 اردیبهشت 1319 افتتاح شد و هم اینک 77 سال از تاسیس رادیو در ایران می گذرد.

نوذر استوار معاون صدای مرکز کهگیلویه و بویراحمد در سال 1349 متولد شد و تحصیلات خود را مقطع  فوق لیسانس زبان شناسی به پایان رساند و هم اینک به عنوان تهیه کننده و کارگردان در رادیوی استان فعالیت دارد.

بهترین تهیه کننده و نویسنده نمایش های طنز رادیویی در اولین جشنواره طنز سال ۸۹ کشور- بهترین تهیه کننده و نویسنده برنامه های طنز رادیویی در جشنواره شانزدهم تولیدات مراکز با برنامه طنز ازدواج در سال ۸۷ – رتبه دوم تهیه کنندگی و نویسندگی برنامه های رادیویی در جشنواره شبکه جوان با برنامه تولد شبکه جوان در سال ۸۴ از مهمترین عناوین و عناوین و افتخارات استوار است.

به منظور اطلاع از وضعیت عملکرد، تهیه، تولید و پخش برنامه های صدای مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت و گویی را با آقای استوار ترتیب دادیم که تقدیم شما مخاطبان گرامی می شود.

رادیو در کهگیلویه و بویراحمد در چه سالی تاسیس شد و سالانه چه میزان تعهد تولید دارد؟

رادیو در کهگیلویه و بویراحمد در سال 65 با شش برنامه آغاز به کار کرد و در سال 82 شبکه استانی و افتتاح شد و از سال 93 تاکنون به صورت 24 ساعته برنامه پخش می کندکه سالانه بیش از سه یکهزارو 800 ساعت تعهد تولید برنامه دارد.

رادیو دنا برای چه قشری از جامعه برنامه تولید می کند؟

رادیو برای هفت مخاطب تعریف شده شامل خردسال، کودک، نوجوان، جوان ، زن و خانواده، فرهیختگان، و مخاطب عام برنامه می سازد.

در زمینه چه موضوعاتی در رادیو برنامه سازی می شود؟

10 موضوع مشخص به تناسب با درصدهای خاص شامل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، تاریخی، دفاع مقدس، اقتصادی، معارفی، علمی، سرگرمی، تفریحی، ورزشی برنامه سازی دارد.

رادیو دنا مرکز کهگیلویه و بویراحمد چند نفر نیرو دارد؟

بیش از 80 نفر برنامه ساز شامل تهیه کننده و گوینده، گزارشگر و نویسنده، بازیگر، ارزیاب و هماهنگی نیرو دارد که در استان به صورت رسمی و حق الزحمه ای فعالیت دارند.

رادیو دنا تاکنون چه مقام هایی را در جشنواره های ملی و بین المللی کسب کرده است؟

بیش از 20 عنوان جشنواره ای در سطح ملی و بین المللی دارد که در حوزه نمایش بیشترین جوایز را داشته که اولین آن در سال 79 حائز جایزه جشنواره ملی شد  و آخرین آن نیز با عنوان " زنگ ملی ورزش " در شبکه ورزش بود که یک عنوان برتر و سه لوح تقدیر کسب کرد.

کدام برنامه ها در رادیو دنا به طور ویژه و خاص تهیه و پخش شد؟

در یک سال گذشته در رادیو دنا برنامه های مختلفی تهیه و پخش شد و بردن برنامه میان مردم در مناسبت ها از جمله انهاست که در تیرماه 95 یکهزار دقیقه برنامه در یک روز در پارک جنگلی یاسوج  با خاطر حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست از ساعت هفت تا 11 شب با حضور همه عوامل رادیو و مسئولان استان انجام شد تا افکار عمومی را نسبت به بروز آتش سوزی ها حساس کنیم.

9 دی روز بصیرت ( رادیو بصیرت) در محل نماز جمعه یاسوج ، رادیو کنگره به مناسبت کنگره ملی سرداران و یک هزار و 880 شهدای کهگیلویه و بویراحمد، پایان هفته در پارک بشار یاسوج برنامه راه اندازی و اجرا شد.

پوشش ظرفیت های هر شهرستان استان درحوزه رادیو از چه طریقی انجام می شود؟

پوشش همه شهرستان های استان در حوزه رادیو با استفاده از ظرفیت خبرنگاران شهرستان ها به فراخور نوع برنامه از جمله این ظرفیت هاست و برنامه روستا، برنامه شبانه شو مه، سرزمین چهارفصل که در تمام شهرستان ها پوشش داده شدند.

برنامه های ابتکاری در رادیو دنا کدامند؟

یکی از کارهای ابتکاری به جهت تاثیرگذاری مخاطبین روی مهمترین موضوعات نیاز مردم، در رادیو دنا به صورت برنامه های با مدت زمان کوتاه ارائه و در طول کنداکتور تقسیم شد که می توان به "یک نکته حقوقی" با بیان مسائل حقوقی در پنج دقیقه، "مهارت های زندگی" ، " قانون اساسی "، "جرعه عاشقی" با موضوع خاطرات رزمندگان، " گنجینه دنا " با موضوع جاذبه ای تفریحی تاریخی و طبیعی استان، "سر زبونی" با موضوع اصطلاحات و تعبیرات فلکولوریک را بازخوانی می کند.

در بحث مسائل و آسیب های اجتماعی کدام برنامه ها در رادیو دنا تولید و پخش می شود؟

با توجه به تاکیدهای مقام معظم رهبری در بحث آسیب های اجتماعی چند جلسه با حضور فرهیختگان استان در حوزه فرهنگ، جامعه شناختی و علمی برگزار کردیم و از آنها موضوع دریافت و برنامه ای با عنوان "شَومَه " تهیه شد که بدون تعارف مسائل حوزه فرهنگ و جامعه شناسی استان را می پردازد و هر شب به مدت یک ساعت از ساعت 21 تا 22 شب با حضور شاهنامه خوانان و خوانندگان پخش می شود.

سه میزگرد با موضوع اقتصادی، اجتماعی، ورزشی طراحی کردیم و با حضور مسئولان مختلف استان برگزار می شوند.

پرشنونده و پیامک ترین برنامه رادیو دنا کدام برنامه و با چه موضوعی است؟

برنامه پاسخ که این برنامه تلفن ها، پیامک های مخاطبان را با موضوع مسائل و مشکلات شهر رو روستا پخش و بلافاصله با مسئول مربوطه ارتباط برقرار می کند و پاسخگوی مردم است که و پر شنونده ترین و پر پیامک ترین برنامه های رادیویی است که از ساعت 8 و 30 دقیقه هر صبح به مدت نیم ساعت از رادیو پخش می شود.

در حوزه روستاها که از ظرفیت خوبی برای برنامه سازی برخوردارند چه کارهایی انجام شده است؟

یک مجموعه برنامه ای در یک بسته با عنوان" رادیو روستا " از بعداز ظهرها به مدت 75 دقیقه ارائه و هر روز یک روستای استان معرفی و مسائل و مشکلات آن با مسئولین مربوطه در میان گذاشته می شود.در این مجموعه، برنامه های مرتبط با روستاها شامل آوای کشاورز، آوای سواد اموزی، آوای عشایر و آواها و نواها  گردآوری شده است.

نمایش های رادیویی در رادیو دنا چه جایگاهی دارد؟

نمایش را به برنامه صبحگاهی برده ایم که مسائل، معضلات و موضوعات روز استان توسط عوامل نمایشی در زمان خاص هفت و 30 دقیقه به عنوان دو کلام حرف حساب در قالب سه تا پنج دقیقه در قالب نمایش پخش می شود که به عبارتی سرمقاله رادیو است و مسائل استان کهگیلویه وبویراحمد را مطرح می کند.

برنامه های مذهبی با چه شکل و فرمی در رادیو دنا بر روی آنتن می رود؟

در حوزه دین نیز برنامه های ویژه اذان گاهی صبح، ظهر، عصر پخش می شود و برنامه هایی با موضوع آموزش قرآن و حجاب و عفاف و مناسبت های مذهبی طراحی می شود که می توان به حدیث اخلاق با محتوای کلام رهبری(آخرین سخنان رهبری با موضوع روز) همچنین یک آیه قبل از خبر بخش های خبری اصلی در ساعات هشت صبح ، 2 بعداز ظهر و 12 شب پخش می شود.

رادیو تصویری ، رادیو نمای دنا به کجا رسید؟

راه اندازی رادیو تصویری، رادیو نمای دنا که طراحی و اجرا توسط مرکز و همکاران فنی صورت گرفته است و اولین مرکزی است که راه اندازی شد و قابلیت های مختلفی دارد از جمله تصویر عوامل برنامه، زمان پخش برنامه ها، راه های ارتباطی با رادیو، ارسال عکس مخاطبان در زمان های خاص مثل نوروز و به عنوان بستر زیر نویس شبیه تلویزیون استفاده می شود.

برای بروز رسانی اطلاعات نیروها در صدا و سیما در حوزه آموزش چه اقداماتی انجام شده است؟

در بحث آموزش کارکنان، آموزش حین خدمت طبق شیوه نامه سالانه یا دوسالانه هر نیرو رسمی باید اطلاعاتش به روز شود ضمن اینکه به تناسب در فصول مختلف از اساتید سازمان برای نیروهای حق الزحمه ای و برنامه ای برای آموزش به همکاران دعوت می شود.

مهمترین نیازهای رادیو دنای کهگیلویه وبویراحمد کدامند؟

 مهمترین نیازهای رادیو دنای کهگیلویه وبویراحمد به لحاظ فنی از مراکز برتر بین استان ها هستیم و در آخرین جشنواره فنی سال 95 در بین استان ها پنج مقام برتر و دو تندیس کسب کردیم.

پوشش شبکه های رادیویی استانی و کشوری در استان چگونه است؟

 پوشش موج اف ام شبکه استانی بالای 75درصد و شبکه های سراسری بین 25 تا 70 درصد است

رادیو استان در حوزه انالوگ موج ای ای ام (AM) به صورت 100 درصد، رادیو ایران آنالوگ موج ای . ام  75 درصد است.

 رادیو معارف، قرآن، ورزش، جوان، فرهنگ و اقتصاد نیز بین 25 و بالاتر  و رادیو پیام نیمی از استان را پوشش می دهد و رادیو سلامت نیز 25 درصد پوشش داده می شود.

تا چه اندازه به حوزه پژوهش در رادیو توجه می شود؟

در حوزه پژوهش تلاش ما براین است که مطالبی که از طرف مخاطبان داده می شود پشتوانه پژوهشی داشته باشند و برخی روتین بوده و به طور کلی در حد معمولی است.

وضعیت تحصیلات کارکنان رادیو دنا چگونه است؟

بالاترین آمار تحصیل کردگان را در رادیو دنا مرکز کهگیلویه و بویراحمد داریم و به لحاظ شاخص تحصیلات عالی در رادیو وضعیت مناسبی وجود دارد.

سال گذشته در میان استان های کشور چه جایگاهی را کسب کردید؟

در سال 95 یک رشد 14 رتبه ای را در میان استان های کشور کسب کردیم که این امر نشان می دهد خواستن توانستن است و هیچ چیز از مراکز برخوردار در حوزه توانمندی، تخصص، فنی و نیروی انسانی کمتر نداریم.

در حوزه اقتصاد مقاومتی چه برنامه هایی تهیه و پخش می شود؟

میزگرد اقتصادی ویژه با عنوان" استان و توسعه" که شنبه ها به مدت 45 دقیقه به طور زنده ، دو برنامه ترکیبی با عنوان" اقتصاد پایدار" و مستند گزارشی با عنوان " افق روشن"، یک برنامه مستند گزارشی با عنوان " دسترنج " که به معرفی مشاغل می پردازد در حوزه اقتصاد مقاومتی تهیه و پخش می شود.

رادیو دنا برای انتخابات پنجمین دوره شورای شهر و روستا و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری چه تدارکی دیده است؟

از بهمن ماه 95 طبق دستور العمل سازمان صدا و سیما برنامه انتخابات کلید خورد و برنامه خاص یک میزگرد 45 دقیقه ای شامل دو ماه اول هفته ای یک بار، ماه سوم هفته ای دوبار و دوهفته آخر هفته ای سه بار پخش می شود.

برنامه ترکیبی معیار به مدت 30 دقیقه و در دو ماه اول یک برنامه در هفته، ماه سوم دو برنامه و از 20 روز آخر هر روز پخش می شود.

برنامه های روتین در شش برنامه با یک شیب خاصی از بهمن ماه پرداخته شده و تا روز انتخابات به 100 درصد می رسد.

گفت و گو و عکس : ابراهیم عزیزی

انتهای پیام/200

 

 

 

 

منتشر شده در :2017/04/29 - 10:04|شناسه خبر: 31723 846 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه