امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۴۸:۴۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رقص رنگ ها بر دیوارهای شهر یاسوج/ شهر جان تازه ای می گیرد

آثار برگزیده از روز شنبه بیستم تا پنجشنبه ۲۵ مهرماه توسط صاحبان آثار اجرا خواهد شد.

راه ملت، “فرشاد صادقی”، دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی دیوار نگاری یاسوج، گفت: بدنبال فراخوان شهرداری یاسوج در خصوص جشنواره دیوار نگاری، ۳۷۹ اثر از ۸۸ هنرمند به دبیرخانه اولین جشنواره ملی دیوارنگاری شهر یاسوج ارسال شد.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان از ۱۳ استان کشور آثار خود را ارسال کردند که پس از بررسی آثار، ۲۹ اثر با رای هیات انتخاب به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند، اظهارکرد: آثار برگزیده از روز شنبه بیستم تا پنجشنبه ۲۵ مهرماه توسط صاحبان آثار اجرا خواهد شد.

صادقی با بیان اینکه پس از دوماه کار مداوم و با برگزاری قریب به ۴۰ جلسه تخصصی، اولین جشنواره ملی دیوارنگاری شهر یاسوج آغاز بکار کرد، تصریح کرد: جشنواره ملی دیوار نگاری برای اولین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد به ابتکار شهرداری یاسوج برگزار شد که این حرکت هنری، خلأ بزرگی در سیمای شهری مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی دیوار نگاری یاسوج بیان کرد: در این جشنواره ۸۸ هنرمند از ۱۳ استان کشور ۳۷۹ اثر ارائه کردند که ۲۹ طرح پذیرفته شد و با حضور دو پیشکسوت این عرصه ۳۱ اثر بر روی دیوارهای شهر اجرا خواهد شد و حدود ۲ هزار متر مربع از دیوارهای شهر نقاشی خواهد شد.

همچنین نستهن مقدم، شهرداری یاسوج در خصوص این جشنواره به خبرنگار ایسنا گفت: این جشنواره ملی اولین بار است که در این مقیاس و با این کیفیت در جنوب کشور اجرا می شود و خوشبختانه هنرمندان شرکت کننده که از نامداران این رشته در کشور هستند نیز رضایت خود را اعلام داشته اند.

وی اظهارکرد: امیدواریم این اقدام همچون اقداماتی قبلی که در این دوره کار در راستای توجه به سیما و منظر شهری انجام شده است در راستای تغییر و تحول در وضعیت سیمای شهر و روحیه شهروندان مثمرثمر واقع شود.

مقدم با بیان اینکه شهرداری یاسوج برای صیانت این آثار از هیچ‌کوششی دریغ نخواهد کرد، تصریح کرد: ان شاء الله شهروندان گرامی نیز در حفظ و صیانت از این طرح ها نهایت همکاری را داشته باشند چرا که همواره بر این باوریم “شهر خوب را شهروند خوب می سازد”.

منتشر شده در :2019/10/13 - 05:10|شناسه خبر: 42906 790 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه