امروز :چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۳:۵۱:۴۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیر درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد: مظلومیت ۲۵ ساله کهگیلویه بزرگ/ضرورت احداث مجتمع رفاه گستر در دنا

مدیر درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت احداث مجتمع رفاه گستر تامین اجتماعی در شهرستان دنا تاکید کرد و گفت: از دیگر مظلومیت های تاریخی این استان نبود بیمارستان تخصصی تامین اجتماعی در شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام است.

به گزارش راه ملت؛ اصغر بهور در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: تنها یک بیمارستان ملکی(بیمارستان شهدای گمنام یاسوج) در سطح استان داریم که در این بیمارستان اعمال جراحی تعویض مفصل و لگن با استفاده از توان متخصصان استان رایگان انجام می شود.

وی اظهارکرد: در هر کدام از شهرهای یاسوج و گچساران یک پلی کلنیک تخصصی داریم که به ترتیب در این کلنیک ها ۴۰ پزشک متخصص و ۳۰ پزشک متخصص همکاری دارند و به مردم و بیمه شدگان خدمات ارائه می دهند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیش از ۲۸۰ هزار نفر جمعیت شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده است که این شهرستان ها هم اکنون فاقد یک بیمارستان تامین اجتماعی هستند و مظلوم واقع شده اند. در حالی که از این چهار شهرستان تنها در شهر دهدشت یک بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی دولتی وجود دارد.

بهور تصریح کرد: ساخت و حداث بیمارستان تامین اجتماعی نیاز اساسی شهر دهدشت و سه شهر دیگر این حوزه است چراکه از سال ۷۴ تا کنون تنها یک درمانگاه تامین اجتماعی دارند.

وی ادامه داد: بیشتر جمعیت شهرستان کهگیلویه کارگر بوده که در استان‌های همجوار مشغول به کار هستند اما خدمات درمانی را در شهرستان دریافت می کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:  ۳۵۰هزار نفر در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بیمه شده تامین اجتماعی هستند که باید حتما براساس شاخص ها یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی داشته باشیم اما هم اکنون نداریم و دنبال و پیگیر هستیم که بیمارستان شهدای گمنام یاسوج را به یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی تبدیل کنیم.

بهور تاکید کرد: ۱۹میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای توسعه بیمارستان شهدای گمنام یاسوج اختصاص داده شده که عملیات توسعه این بیمارستان در آینده نزدیک(بهمن یا اسفندماه امسال) آغاز می شود.

وی گفت: در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد که تامین اجتماعی حتی یک درمانگاه هم ندارد بیمه شدگان تامین اجتماعی می توانند خدمات رایگان از مراکز علوم پزشکی دریافت کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: هم اکنون تنها با کمبود پزشک متخصص پوست مواجهیم اما در زمینه سایر رشته ها با کمبود و مشکلی مواجه نیستیم.

بهور افزود: در شهر سی سخت نیز درمانگاه تامین اجتماعی ساخته و احداث می شود چراکه در شهر سی سخت ۱۲هزار نفر و در شهر پاتاوه ۵ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی وجود دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:  ۸۰۰ نفر بیمار خاص شامل ۷۰ بیمار دیالیزی، ۴۰۰ بیمار تالاسمی، ۳۲۰ بیمار سرطانی و ام اس و ۸ بیمار هموفیلی، تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و همچنین به حدود ۴ هزار بیمار صعب العلاج در استان خدمات ارائه می دهیم.

بهور عنوان کرد: مراجعه کنندگان به مراکز درمانی بستری و سرپایی تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در ایام کروناویروس نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ نفر از کادر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد به بیماری کروناویروس مبتلا شدند، بیان کرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۲میلیارد تومان در زمینه بیماران کرونایی هزینه کرده است.

بهور بر ضرورت احداث مجتمع رفاه گستر در شهرستان دنا تاکید کرد و گفت: باتوجه به توریستی بودن این شهرستان رایزنی های لازم برای استقرار این مرکز در حال انجام است.

منتشر شده در :2021/02/08 - 01:02|شناسه خبر: 61585 464 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه