امروز :یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ساعت : ۰۸:۵۹:۴۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیر کل کار کهگیلویه و بویراحمد: افراد شاغل مشمول تسهیلات مشاغل خانگی نمی شوند/ خبرنگاران می توانند از مشاغل خانگی مرتبط تسهیلات کم بهره دریافت کنند

سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی از پرداخت تسهیلات کم بهره به خبرنگاران خبر داد و گفت: عدم اشتغال شرط دریافت تسهیلات است.

به گزارش راه ملت؛ آیت الله ارمغانی سرپرست تعاون کار و رفاه اجتماعی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: ایجاد اشتغال از طریق ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی یکی از روش های مرسوم و شناخته شده جهان است ، بطوریکه در کشورهای توسعه یافته حدود ۱۰ درصد از اشتغال را حوزه مشاغل خانگی تشکیل می دهد.

وی افزود : تاکنون ۱۴ هزار و ۶۰۰  مجوز خانگی در قالب مجوز مستقل و پشتیبان خانگی توسط اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان صادر و بالغ بر ۶ هزار  مورد از انها جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند  و از این تعداد، بیش از ۸۰ درصد انها بانوان هستند.

سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی تعداد رشته فعالیت های شناسایی شده مشاغل خانگی توسط دبیرخانه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی را بالغ بر ۳۴۰ رشته در حوزه های فرهنگی هنری ، صنعت ، خدمات، فرش دستباف ، صنایع دستی و کشاورزی …. عنوان کرد و افزود: امسال نیز با عنایت به ابلاغ سهمیه استان توسط وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به زودی افراد واجد شرایط با اولویت رشته فعالیت هایی که قابلیت عرضه محصول به بازار را داشته باشند شناسایی و به صورت نظارت شده به بانک ها معرفی می شوند.

ارمغانی ادامه داد: صاحبان حرفه روزنامه نگاری ، خبرنگاری و فعالین حوزه رسانه نیز می توانند با انتخاب یکی از رشته فعالیت های فرهنگی هنری به خصوص رشته های ذیل بند ۴ فعالیت های فرهنگی هنری با مراجعه به سامانه مشاغل خانگی به ادرس: https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir و اخذ مجوز مربوطه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تسهیلات قرض الحسنه بهرمند شوند.

سرپرست تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، تاکید کرد: شاغلین مشمول این تسهیلات نیستند.

ارمغانی افزود: خبرنگاران درصورت متقاضی بودن و واجد شرایط اخذ وام از طریق سامانه مشاغل خانگی باید مجوز تایید شده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  و  اداره کار  بارگذاری شود و پس از پایان ثبت نام به بانک ها معرفی گردند تا از تسهیلات بهره مند شوند.

سرپرست تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اظهار امیدواری کرد با عنایت به این فرصت مهم  خبرنگاران بتوانند جهت رفع نیازهای ضروری و تامین معیشت خود و خانواده از این شرایط بهره کافی ببرند.

منبع: تابش آنلاین

منتشر شده در :2021/08/19 - 11:08|شناسه خبر: 67895 509 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه