امروز :سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۲:۲۳:۴۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رونمایی از پرتره سردار شهید هرمزپور در یاسوج/ آیت الله حسینی: هنر در خدمت اسلام وانسان باشد

به مناسبت هفته هنر انقلاب کارکنان حوزه هنری استان با آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه شهر یاسوج دیدار کردند.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد؛ به مناسبت هفته هنر انقلاب کارکنان حوزه هنری استان با حضور در دفتر امام جمعه شهر یاسوج با آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه این شهر دیدار کردند.
آیت الله سید نصیر حسینی امام جمعه شهر یاسوج با تحسین عملکرد حوزه هنری استان گفت: هنر یکی از راه های بیان مسائل اخلاقی و تعالی بخش انسانی است که می تواند با انواع هنرهای تجسمی، شعر، داستان و…بیان شود.
وی افزود: گاهی یک نقاشی با انسان سخن می گوید و روایت خودش را از یک حادثه انجام می دهد که همین موضوع را یک سخنرانی نمی تواند انجام دهد.
آیت الله حسینی تصریح کرد: شما در یک مسیر هنری قدم بر می دارید که مسیر ماندگاری است و چه خوب است که هنر در خدمت اسلام و انسان باشد.
وی با اشاره به جنبه مثبت و منفی هنر گفت: گاه با نگاه به یک تابلوی کربلا، ارزش های حاکم بر آن یاددآوری می گردد و گاه با نگاه به یک تابلویی که در خدمت دین نیست از نفسانیت انسانی دور می شوید.
امام جمعه شهر یاسوج بیان کرد: امروز هم با گذشت زمان تاثیر هنر روز به روز بیشتر می شود و کسانی که در مسیر هنر انقلاب و اسلام گام برمی دارند به تمامی بشریت خدمت می کنند.
همچنین در این دیدار شریف اسلامی رئیس حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد گفت : حوزه هنری از سال ۸۳ در استان شروع به کار کرد که در حوزه هنر اسلامی و انقلابی به فعالیت پرداخته است.
وی افزود: ۱۵ عنوان کتاب در حوزه ادبیات پایداری با تکیه بر تاریخ شفاهی دفاع مقدس در دست تولید است.
اسلامی تصریح کرد: هر ساله شاهد موفقیت هنرمندان استان در جشنواره های گوناگون هستیم که در سال گذشته قریب به ۲۸ نفر در جشنواره های مختلف ملی و بین المللی موفق به کسب جوایزی شدند.
وی بیان کرد: موفقیت هنرمندان استان در جشنواره های ملی وبین المللی در شرایطی است که استان ما کمترین زیرساخت فرهنگی را داراست و در محرومیت توانسته به چنین دستاورد بزرگی دست یابد.
اسلامی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه هنر افزود: مشکلات ما در حوزه هنری به دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می شود که در بخش نرم افزاری می توان به عدم نگاه فرهنگی سازمان ها و نهادها نسبت به حوزه فرهنگ اشاره کرد و در بخش سخت افزاری می توان به نبود ساختمان برای حوزه هنری استان و همچنین نبود زیرساخت های هنری اشاره کرد.
در پایان این آیین نقاشی پرتره از سردار شهید جواد هرمزپور رونمایی شد

منتشر شده در :2022/04/26 - 08:04|شناسه خبر: 72861 174 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه