امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۲۴:۴۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

فرماندار شهرستان کهگیلویه خبر داد:

۱۵۰ میلیارد تومان به پروژه آبرسانی دهدشت غربی اختصاص یافت

فرماندار کهگیلویه گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان به طرح در دست اجرای آبرسانی دهدشت غربی از محل تهاتر نفت این شهرستان اختصاص یافته است که اعتبار تخصیصی یاد شده روند اجرایی طرح را شتاب خواهد بخشید و این اعتبار جدا از اعتبار لایحه بودجه و کمیسیون تلفیق است.

به گزارش راه ملت: سید عبد العزیز موسوی اصل گفتگو با خبرنگاران بیان داشت با پیگیری های نماینده مردم شریف شهرستانهای کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی و استاندار محترم استان ۱۵۰ میلیارد تومان به پروژه آبرسانی دهدشت غربی اختصاص یافت.

موسوی پیش بینی کرد با تزریق این میزان اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۲ طرح به بهره برداری برسد و مردم منطقه از نعمت آب سالم و اشتغال پایدار برخوردار شوند.

موسوی اصل تصریح کرد: بیش از یک دهه از عمر پروژه آبرسانی حومه غربی شهرستان کهگیلویه می گذرد و این طرح بزرگ و تاثیرگذار با تزریق قطره چکانی اعتبارات کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: حوزه دهدشت غربی شهرستان کهگیلویه با مساحت هفت هزار هکتار، دارای ظرفیت های زیادی در زمینه کشاورزی است که با بهره برداری از این طرح شاهد رونق توسعه کشاورزی خواهیم بود.

موسوی اصل افزود: با اجرای طرح آبرسانی، آب مورد نیاز این اراضی به روش های تحت فشار و ثقلی تامین خواهد شد.

فرماندار کهگیلویه گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان به طرح در دست اجرای آبرسانی دهدشت غربی از محل تهاتر نفت این شهرستان اختصاص یافته است که اعتبار تخصیصی یاد شده روند اجرایی طرح را شتاب خواهد بخشید و این اعتبار جدا از اعتبار لایحه بودجه و کمیسیون تلفیق است.

رئیس منابع آب شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه پروژه آبرسانی به دهدشت غربی با هدف تامین آب اراضی دهدشت غربی شامل روستاهای لیر بزرگ، لیر کوچک و حوزه چنگلوا شروع شده است، گفت: با اجرای این پروژه شاهد تنوع‌ تولید محصولات خواهیم بود.

سید هادی خاضعی اظهار داشت: فاز اولیه این طرح شامل ایستگاه پمپاژ ثانویه، مخزن پنج هزار متر مکعبی، محوطه سازی و قسمتی از خط انتقال در حال حاضر حدود ۵۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان می کند: عملیات فاز دوم این پروژه شامل سد انحرافی، آبگیر و اصلاح پمپاژ اولیه است.

خاضعی تصریح کرد: پیش بینی می شود با توجه به سفر هیات دولت و تامین اعتبار روند اجرایی آن تسریع داده خواهد شد.

منتشر شده در :2022/05/06 - 01:05|شناسه خبر: 73537 334 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه