امروز :جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۸:۱۷:۲۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد: درآمد ۸۵ میلیارد ریالی ثبت اسناد استان برای دولت/ ۱٠٠ درصد اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد به شکل کاداستر دارای سند مالکیت شده است

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ثبت اراضی ملی، تصریح کرد: ۱٠٠ درصد اراضی ملی استان به شکل کاداستر دارای سند مالکیت شده است.

به گزارش راه ملت، زمان خوب در نشست با خبرنگاران، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۲ دفتر ازدواج و ۳٠ دفتر طلاق در استان داریم که در سال ۹۹، شش هزار و ۴۸۶ ازدواج در این دفاتر به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴٠٠، شش هزار و ۸۷ ازدواج در دفاتر مربوطه به ثبت رسید، اظهار داشت: کاهش شش درصدی این آمار به نسبت مدت مشابه سال قبل را شاهدیم.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان با اشاره به رشد ۱۹ درصدی طلاق در استان، از ثبت ۱۳۶۸ طلاق در سال ۹۹ خبر داد و ابراز داشت: ۱۶۳۲ طلاق سال گذشته بیانگر رشد این آمار به نسبت سال ۱۳۹۹ است.

وی افزود: همچنین در سه ماهه ۱۴٠۱، ۳۷۴ طلاق در دفاتر مربوطه ثبت شد.

خوب به واحدهای ثبتی اشاره و ابراز داشت: پنج واحد ثبتی در استان فعال بوده و مجوز ایجاد واحدهای ثبتی باشت و لنده نیز محقق شده است.

خوب با اشاره به اینکه سامانه‌های پذیرش ثبت از متقاضیان فعال بوده، ابراز داشت: سال گذشته، ۲۴۵ هزار و ۱۴۹ پرونده در واحدهای ثبتی پذیرش شد.

وی کاداستر کشاورزی را یکی از مهمترین موضوعات ابلاغی دانست و تصریح کرد: با اجرای این برنامه نسق های زراعی تا سال ۱۴٠۴ حذف و ساماندهی زمین‌های زراعی با اجرای کاداستر محقق می‌شوند.

خوب با بیان اینکه در حوزه اجرای اسناد رسمی، یک اداره شبه قضائی فعال است. عنوان داشت: وصول مطالبات در بخش‌های مختلف از طریق ادارات اجرای اسناد رسمی عملیاتی می‌شود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان با تاکید بر وصول مطالبات، گفت: ۱۶۹ میلیارد وصولی مطالبات و پرداخت به بانک‌ها در سال ۱۴٠٠ بوده که این میزان در سه ماهه اخیر ۷۵ میلیارد تومان است.

خوب تصریح کرد: همچنین طی سال ۱۴٠٠، ۶۹۵ شرکت و ۱۸۶ مؤسسه با میانگین زمان پوشش یک روزه ثبت شد.

وی با اشاره به فعالیت ۶۹ دفتر اسناد رسمی در استان، گفت: ۳۵ هزار و هشتاد سند در سه ماهه اخیر توسط این دفاتر تنظیم شده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان با تاکید بر توسعه الکترونیک، گفت: تحول عظیم با سایت ثبت من و توسعه خدمات به سمت تمام الکترونیک رقم خورده و به سمت پوشش تمام الکترونیک حرکت می‌کنیم.

خوب با اشاره به ثبت اراضی ملی، تصریح کرد: ۱٠٠ درصد اراضی ملی استان به شکل کاداستر دارای سند مالکیت شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار راه ملت در خصوص میزان بودجه این نهاد و تخصیص بخشی از بودجه به هلال احمر، گفت: تمام درآمدهای حاصل از خدمات در قانون بودجه در حوزه دفاتر اسناد رسمی، ثبت اسناد و املاک، اداره اجرا و….به خزانه واریز می شود که از این میزان ۴۲ درصد به حساب هلال احمر، ۸ درصد شهرداری و ۲ درصد آموزش و پرورش واریز می شود.

خوب، افزود: ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بودجه برای سازمان در نظر گرفته شد که از این میزان ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اسناد خزانه و ۳۰۰ میلیون مابقی تملک دارایی بود.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش، عنوان کرد: ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سال گذشته درآمد داشتیم.

منتشر شده در :2022/06/26 - 04:06|شناسه خبر: 76512 151 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه