امروز :جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۰۵:۵۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

به مناسبت روز جنگل،انجام شد؛  دیدار مسئولان استانی با خانواده مسئول یگان حفاظت منایع طبیعی شهرستان بویراحمد

مسوولان استانی “به مناسبت روز جنگل” با خانواده مسئول یگان حفاظت منایع طبیعی شهرستان بویراحمد دیدار کردند‌.

به گزارش راه ملت؛ صبح امروز به مناسبت ۹مردادماه معاون سیاسی استانداری به همراه مدیرکل ،معاونین ،مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان وبرخی از کارکنان اداره کل با خانواده مسئول یگان حفاطت منابع طبیعی شهرستان بویراحمد که در زمان ماموریت برای عرصه‌های منابع طبیعی دار فانی را وداع گفت دیدار کردند.

هوشنگ نادری مسئول یگان حفاطت منابع طبیعی شهرستان بویراحمد در سال ۱۳۹۵ حین ماموریت از عرصه‌های منابع طبیعی دار فانی را وداع گفت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار در دیدار با خانواده زنده یاد نادری به مناسبت روز جنگلبان گفت: گرامی می داریم یاد و خاطره این فرد را که جان خود را در صیانت در حریم جنگل‌های استان فدا کرد.
هاشمی مهر افزود: زحمات و تلاش‌های کارکنان منابع طبیعی در استان قابل تقدیر است که این سرمایه عظیمی در استان را صیانت می‌کنند تا به آیندگان به یادگار بگذاریم.
وی با بیان اینکه تلاش‌های منابع طبیعی در جلوگیری از اتش سوزی و قطع درختان بر هیچ کسی پوشیده نیست، ادامه داد: کار طاقت فرسا و ارزشمندی است که باید ارج گذاشته شود.

در ادامه این مراسم سعید جاوید بخت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد؛باتوجه به اینکه مرحوم هوشنگ نادری جانانه در راه حفاظت از انفال جان خود را از دست داد به مین مناسبت امروز ۹مردادماه که مصادف است با روز جنگلبان بهانه ای شد یاد خاطره این شهید در راه حفاظت از انفال را گرامی بداریم .
وی در ادامه افزود : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد تمام تلاش خود را در راستای فرایند ایثارگری و همچنین شهید در راه انفال مرحوم هوشنگ نادری را به کار خواهد گرفت.

در پایان این مراسم به پاس رشادت‌های این «فداکاران خدمت» لوح تقدیر به خانواده مرحوم هوشنگ نادری تقدیم کردند.

بعداز این مراسم جلسه ای به منظورپاسداشت روز ۹مردادماه روز جنگلبان و تجلیل از جنگلبانان نمونه استان در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد برگزار شد .

در این جلسه سعید جاوید بخت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اظهار داشت: بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از وسعت این استان را جنگل و مرتع تشکیل داده است.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۶ درصد عرصه جنگلی استان درختان بلوط است بیان کرد: این ظرفیت کهگیلویه وبویراحمد را به یکی از استان‌های تأثیرگذار در حوزه تثبیت محیط زیست پایدار استان‌های زاگرس نشین تبدیل کرده است.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد: ۱۰۸قرقبان کمبود داریم
وی با بیان اینکه برای محافظت از عرصه‌های ملی به ۱۰۸ قرقبان نیاز داریم تصریح کرد: هم اکنون برای رفع کمبود قرقبان در این استان، از همکاری و مشارکت مردمی در حفظ و نگهداری جنگل‌ها استفاده می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانه جنگل‌های استان ۱. ۲۵ هکتار است که بیشترین سرانه این سرمایه خدادادی را در کشور داراست و بالا بودن سرانه جنگل‌ها در استان مسوولیت شهروندان برای صیانت را سنگین کرده است.
وی تصریح کرد: وجود بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ گونه گیاه دارویی و خوراکی در کهگیلویه و بویراحمد، یکی از ارزشمندترین ثروت‌های ناشناخته در این استان بشمار می‌رود که این مقوله ظرفیت‌های بی‌بدیلی برای ثروت آفرینی در جنگل‌ها و مراتع دارد.
جاوید بخت بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن بیش از ۴۵۰ گونه گیاه دارویی یکی از متنوع‌ترین استان‌های کشور درزمینه تولید گیاهان دارویی است.
وی عنوان کرد: تاکنون ۵۵ هزار هکتار از اراضی ملی استان در مناطق مختلف از جمله تنگ سرخ بویراحمد، کوه خامین باشت، تنگ سرخ و کاکان، کوه سیاه و کوه سفید لنده، دمه سادات و شبلیز دنا، زیر کشت گیاهان دارویی شامل آنغوزه، باریجه و ملوس رفته است.

در پایان این جلسه به همین مناسبت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد از جنگلبانان بازنشسته نمونه این شهرستان به پاس رشادت‌های این «فداکاران خدمت» لوح تقدیر تقدیم کردند.

منتشر شده در :2023/07/31 - 05:07|شناسه خبر: 86448 102 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه