امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۲:۲۴:۵۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد؛

اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در “هفته کتاب” با هدف گسترش و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در مناطق محروم استان/کتاب قلب حوزه فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد،گفت: برنامه‌های هفته کتاب با رویکرد گسترش فرهنگ کتابخوانی در مناطق محروم این استان برگزار می‌شود.

به گزارش راه ملت و به نقل از تابش آنلاین؛ امین درخشان صبح سه شنبه در نشستی با فعالان فرهنگی حوزه کتاب با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این هفته از ۲۴ تا ۳۰ آبان‌ماه برگزار می‌شود و در آن برنامه‌های متنوع فرهنگی در سطح استان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه کتاب یکی از مهمترین مؤلفه‌های حوزه فرهنگ است، افزود: کتاب قلب حوزه فرهنگی است و اگر حوزه‌های دیگر مانند سینما، طراحی و نقاشی پیشرفت کنند اما کتاب نباشد، این حوزه‌ها نیز پیشرفتی نخواهند داشت.

درخشان با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب در کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این هفته نشست‌های تخصصی با موضوع کتاب و کتابخوانی در مناطق محروم و کم‌برخوردار برگزار می‌شود.

وی افزود: مسابقات فرهنگی و کتابخوانی در مدارس و مراکز فرهنگی مناطق محروم و کم‌ برخوردار نیز برگزار می‌شود.

درخشان با بیان اینکه نمایشگاه‌های کتاب و نشریات در مناطق محروم و کم‌برخوردار برپا می‌شود، گفت: این نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی برای آشنایی مردم این مناطق با جدیدترین آثار منتشر شده در حوزه‌های مختلف است.

وی تصریح کرد: کارگاه‌های آموزشی و آشنایی با کتابخوانی و اهدای کتاب رایگان به مناطق محروم و کم‌برخوردار با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این برنامه‌ها با همکاری نهادهای مختلف فرهنگی و آموزشی استان برگزار خواهد شد، عنوان کرد: امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها بتوانیم فرهنگ کتابخوانی را در جامعه به ویژه در مناطق محروم و ترویج دهیم.

تجلیل از ۲۰ نفر از برگزیدگان حوزه کتاب، اهدای کتاب رایگان در مناطق مختلف استان، برگزاری جلسه ستاد هفته کتاب، برنامه‌های حافظ و سعدی خوانی با همکاری کتابخانه‌ها، دیدار با نویسندگان پیشکسوت، سرکشی از کتاب‌فروشی‌های شهر، تجلیل از نویسندگان استان، انتخاب کتاب سال و تجلیل از ویراستاران و طراحان کتاب نیز از برنامه‌های مطرح شده در این جلسه بود.

منتشر شده در :2023/11/09 - 11:11|شناسه خبر: 88571 143 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه