امروز :چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۵۱:۵۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

اجرای رزمایش تخلیه اضطراری در کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد

در هفته پدافند غیرعامل، رزمایش تخلیه اضطراری (نظری-عملی) در کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد.

به گزارش راه ملت و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل، دوره آموزشی همراه با مانور پناه‌گیری صحیح و تخلیه اضطراری باعنوان رزمایش تخلیه اضطرای (نظری-عملی) در کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل و نیروهای دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان اجرا شد.
قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، در این دوره آموزشی گفت: یکی از اقداماتی که یک ملت می تواند برای بقای تمدن خود به کار بگیرد موضوع پدافند غیرعامل است و هر حاکمیتی که این مسئله را به خوبی استفاده کند بقاء طولانی مدتی خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل اقداماتی است که باعث کاهش آسیب پذیری یک مجموعه و ادامه خدمت آن مجموعه است،تصریح کرد: کمیته امداد نهادی معیشتی و اقتصادی است که با اقتصاد مردم سر و کار دارد و برای اینکه خدمت ما پابرجا باشد اقداماتی انجام شده و زیرساخت ها برای خدمت رسانی مطلوب تر و بهتر به جامعه هدف آماده است.
مبشری با بیان اینکه در بحث خدمات این آمادگی را داریم که هر زمانی اتفاقی بیفتد این خدمات پابرجا باشد، افزود:  به عنوان مثال در بحث کرونا علیرغم تمام محدودیت ها، ضمن اینکه خدمات کمیته امداد کم نشد، افزایش پیدا کرد و ما توانستیم خدمات بهتری به مددجویان ارائه دهیم.
سیدرضا غلامی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، گفت: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.
وی تأکید کرد: هر اقدام غیر مسلحانه‌ای که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن گردد، پدافند غیرعامل خوانده می شود.
غلامی گفت:  اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابجایی، فریب، مکان‌یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفاء، ماکت فریبنده و سازه‌های امن  و به طور کلی مجموعه اقداماتی است که انجام می شود تا در صورت بروز جنگ، خسارات احتمالی به حداقل میزان خود برسد.
شایسته ذکر است در پایان این دوره آموزشی، ملکیان، معاون عملیاتی آتش نشانی کهگیلویه وبویراحمد درخصوص اقدامات لازم در هنگام حوادث و به خصوص زلزله توضیحاتی ارائه داد و با حضور کارکنان کمیته امداد استان و تعدادی از مراجعه کنندگان این نهاد، مانور خروج اضطراری و اقدامات لازم در هنگام وقوع زلزله انجام شد.
انتهای پیام

منتشر شده در :2023/11/12 - 09:11|شناسه خبر: 88578 95 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه