امروز :شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۱:۲۴:۳۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

برگزاری جشن نیکوکاری در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۵۰ پایگاه ثابت و سیار

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشن نیکوکاری امسال نیز همانند سالهای گذشته، به‌منظور کمک به نیازمندان در آستانه سال نو، در استان با برپایی ۳۵۰ پایگاه ثابت و سیار برگزار می‌شود.

به گزارش راه ملت و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، اولین جلسه هماهنگی برگزاری جشن نیکوکاری کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، در سالن شهید سلیمانی کمیته امداد استان برگزار شد.
قباد مبشری،مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و فرارسیدن نیمه شعبان و میلاد با سعادت حضرت ولی عصر(عج)گفت: روز میلاد امام زمان(عج) روز مستضعفان نامیده شده و هدف از تأسیس کمیته امداد و خدمات این نهاد نیز برای مستضعفان است و ما باید از این فرصت ها برای کمک های مطلوب تر به نیازمندان بیشترین استفاده را ببریم.
وی تصریح کرد: امسال نیز همانند هر ساله جشن نیکوکاری با هدف کمک به نیازمندان در آستانه سال نو، برگزار می شود.
 مبشری با اشاره به اینکه این جشن از اول بهمن امسال آغاز شده و تا ۲۲ اسفندماه ادامه دارد، افزود: زنگ نمادین جشن نیکوکاری(زنگ احسان و نیکوکاری) روز ۱۴ اسفندماه همزمان با سالروز تأسیس کمیته امداد، در استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سراسر کشور به صدا در می آید.
وی افزود: همچنین در روز ۱۴ اسفندماه به مناسبت میلاد امام زمان و روز مستضعفان برپایی آشپزخانه های مهدوی برای پخت و توزیع غذای گرم بین نیازمندان در دستور کار این نهاد قرار دارد.
مبشری با بیان اینکه ۴۸ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد است، گفت: ۲۳ هزار دانش آموز و دانشجوی تحت حمایت از خدمات فرهنگی و حمایتی این نهاد در سال جاری برخوردار هستند.
وی با اشاره به اینکه جشن نیکوکاری یکی از برنامه های مشارکتی کمیته امداد برای کمک به نیازمندان است، تصریح کرد: جشن نیکوکاری رویدادی است که هر ساله در نیمه دوم اسفندماه و در آستانه سال نو، با هدف نهادینه کردن سنت حسنه احسان و نیکوکاری، بسیج منابع عمومی کشور در تأمین مایحتاج خانواده‌های نیازمند و کمک به تحکیم بنیان خانواده‌های محرومان با جمع‌آوری هدایا و کمک‌های مردمی و سپس توزیع آنها در میان محرومان اجرا می‌شود.
وی افزود: مردم نیکوکار ایران اسلامی، همه ساله در آستانه سال نو رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان که توانایی مالی لازم برای مایحتاج عید خود را ندارند را فراموش نکرده و آنها را در شادی خود شریک می‌کنند.
مبشری با اعلام اینکه هدایای مردمی اعم از وجوه نقدی و کالایی پس از جمع آوری در اسرع وقت در بین محرومان توزیع می شود، گفت: سال گذشته از محل جشن نیکوکاری چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک های مردمی جمع آوری و بین خانواده های نیازمند توزیع شد.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد درخصوص شیوه های جمع آوری کمک های مردمی در جشن نیکوکاری گفت: امسال پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی شامل ۳۵۰ پایگاه ثابت و سیار کمیته امداد، بسیج، مراکز نیکوکاری و مدارس در سطح شهرهای استان برای جمع آوری کمک های مردمی برپا می شود.
مبشری تأکید کرد: مردم خیر و نیکوکار استان علاوه بر حضور در این پایگاهها و دفاتر کمیته امداد می توانند با شماره گیری کد #۰۷۴*۸۸۷۷*  از طریق تلفن همراه و شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۴۷۹  به نام کمیته امداد دفتر استان و همچنین شماره کارت های اعلامی از سوی ادارات کمیته امداد در سراسر استان، کمک های خود را به نیازمندان در آستانه عید نوروز اهداء نمایند.
وی افزود: امید است در آستانه سال نو با مشارکت گسترده نیکوکاران و خیران شاهد شور همدلی در کمک به اقشار نیازمند جامعه باشیم و در آستانه سال نو شادی را به خانواده های نیازمندان هدیه کنیم.
انتهای پیام

منتشر شده در :2024/02/27 - 06:02|شناسه خبر: 90164 60 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه