امروز :شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۲:۱۴:۴۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

به مناسبت روز شهدا انجام شد؛

تجلیل مدیر صندوق بازنشستگی استان کهگیلویه و بویراحمد از برادر شهید دهرابپور

خانواده شهید عین الله دهرابپور با حضور مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

به گزارش راه ملت و به نقل از پیوارنیوز؛ به مناسبت  روز شهدا مناسبت روز شهدا، مدیر و کارکنان صندوق بازنشستگی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در مسجد قبای یاسوج و پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر ضمن دیدار با جمعی از خانواده شهدا ، از خانواده شهید «عین اله دهرابپور» تجلیل کردند.

«محمد تقی جلیلی بهابادی» مدیر صندوق بازنشستگی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گرامیداشت روز ۲۲ اسفند روز شهید گفت: شهید عین اله دهرابپور از شهدای نخبه استان بود که هنوز هم یادگاران و خانواده این شهید بزرگوار ایثارگرانه برای خدمت به این دیار تلاش می کنند.

جلیلی بهابادی افزود: آقای محمدرحیم دهرابپور برادر این شهید گرامی، از بازنشستگان فعال استان هستند که از معتمدین و ریش سفیدان این استان هستند و مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری در استان شاهد حضور فعال و تاثیرگذار ایشان در عرصه های خدمت به مردم استان می باشند.

در ادامه این مراسم با حضور امام جماعت مسجد قبای یاسوج، جمعی از خانواده شهدا و ریش سفیدان با تقدیم هدایایی از آقای محمد رحیم دهرابپور برادر شهید عین الله دهرابپور تقدیر و تجلیل شد.

شهید دهراب‌پور تنها دانش‌آموز شهر یاسوج بود که با پذیرش در دبیرستان نخبه پرور دانشگاه شیراز که مهمترین مرکز علمی جنوب کشور بود با بهترین و زبده ترین دانش آموختگان پزشکی و استادان دانشگاهی مسیر موفقیت های علمی خود را سپری کرد.

دکتر کامران باقری لنکرانی؛ از همدوره‌های شهید عین الله دهراب پور در دبیرستان نمونه توحید شیراز و فوق تخصص گوارش و کبد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخشی از نوشته خود در خصوص شهید دهراب‌پور آورده: نوادری بودند که هم در عرصه علمی می‌درخشیدند و هم دغدغه هایی فراتر از خود و آینده خود داشتند. شهید عزیزمان عین الله دهراب پور، از زمره این ستاره های نادر بود. در عرصه علمی، او را باید یکی از برترین دانش آموختگان مدرسه نمونه توحید دانست که خود این مدرسه نیز در آن مقطع، برترین دبیرستان کشور بود که هیچ مدرسه ای با آن نمی توانست رقابت کند. این شهید عزیز در سن ۱۰ سالگی دوره راهنمایی را آغاز کرد و در ۱۷ سالگی در کنکور دانشگاه قبول شد و در همه این مراحل، بالاترین رتبه ها را کسب نمود. فهم و ذکاوت او چنان بود که هم دبیران و هم همکلاسی ها را متحیر می کرد با همه این ها، دهراب پور حقیقی ما تنها یک نابغه علمی نبود او یک پارچه شوق بندگی بود. من هنوز نمازهای ظهرگاهی او را در حیاط دبیرستان به یاد دارم که چه عاشقانه و چه بی سر و صدا با خدا مناجات می نمود. مناجاتی که هنوز به آن غبطه می‌خورم دست هایش را چنان خاضعانه به درگاه خدا دراز می کرد که گویی این نوجوان موحّد، محضر خدا را می بیند. به مستحباتی پایبند بود که برخی از ما حتی آن ها را نمی شناختیم و شاید اکنون نیز نمی شناسیم. اما این عشق به خدا او را منزوی نکرد بلکه میدان‌دار عرصه های دفاع از دین خدا بود. حضورش در همه میدان هایی که انقلاب اسلامی را در آن در مخاطره می دید از سر تکلیف و با دغدغه مندی و خالصانه و اثرگذار بود. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

شهید “عین الله دهراب پور” سال ۱۳۴۵ در شهریاسوج دیده به جهان گشود. درحالی که به تحصیل ادامه می داد با بینش و ایمان خود دائماً به ندای انقلاب پاسخ نیکو داد و در سال ۱۳۶۲ همچون دیگر رزمندگان بسیجی به سوی جبهه شتافت سرانجام در ۳ مرداد سال ۶۲ درمنطقه حاج عمران به شهادت رسید. پیکر مطهرش را در گلزار شهدای یاسوج به خاک سپردند.

منتشر شده در :2024/03/17 - 02:03|شناسه خبر: 90486 68 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه