امروز :یکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ساعت : ۱۴:۵۱:۲۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

از جاده پاتاوه تا جاده ی انصاف ؟

اگر چه شروع تخریب ها قابل پیش بینی بوده و به احتمال زیاد هر چه به انتخابات نزدیک تر شویم هم حجم و هم دامنه ی این تخریب ها بیشتر و بیشتر خواهد شد زیرا که موج ایجاد شده در حمایت از سردار آن قدر قوی هست که پس لرزه های آن تا میدان بهارستان هم رفته و قطعا صندلی سبز بهارستان هم این لرزه ها را حس کرده و اماده ی این جا به جایی شده است آن هم ۹۰ روز مانده به انتخابات. ۹۰ روزی که انگار دوستانی عزم خود را جزم کرده اند تا در میدان تخریب فعال شوند به مثابه دوره های گذشته

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان راه ملت است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان راه ملت می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

راه ملت: سامان گرجی : توپخانه مخالفان بالاخره روشن شد. سکوت سرشار از ابهام شکسته شد. چند وقتی بود که همه متعجب بودند از سکوت یکی از سیاسیون.

روایت های متفاوتی هم از  دلایل این سکوت می شد اما همه تحلیل ها به یک نقطه ختم می شد و اشتراک داشتند و آن هم این بود که این فرد منتظر شفاف شدن فضاست تا رقیب اصلی و تهدید کننده جایگاه فعلی اش مشخص شود و دقیقا این تحلیل ها درست از آب درامد اما در اولین آتش توپخانه بزرگترین اشتباه خویش را انجام داد تا آغازی باشد بر پایان دوران نمایندگی اش.

اشتباه محاسباتی ایشان وقتی عیان شد که بزرگترین نقطه ی قوت سردار را نشانه رفته بود و تیری که به سوی سردار پرتاب کرد کمانه کرد و با سرعت بیشتری به سوی ایشان بازگشت. به جاده ی پاتاوه اشاره کردند جاده ای که کمترین حسن آن خارج کردن حوزه های بزرگ دشمن زیاری  “دیشموک” چاروسا و سایر مناطق کهگیلویه از بن بست مطلق بود.

جاده ای که با ساخت تونل در آن تحولی عظیم در سیستم حمل ونقل آن حوزه ها ایجاد کرد و زمان سفر به مرکز شهرستان را تا حدود زیادی کاهش داد. مسیر رفت و وامد را تسهیل کرد و تبادل خدمات  بین مرکز شهرستان و آن حوزه ها  تحول چشمگیری داشته است. تا قبل از احداث جاده و تونل کمتر روزی بود که خبری از تصادف در جاده قدیم مخابره نشود و مردمان نجیب آن دیار که چه سختی ها و مشقت ها می کشیدند تا به شهر برسند . هر ساله تعدادی از عزیزانمان قربانی جاده ی پر پیچ و خم آن می شدند و چه بسیار بیمارانی که از سختی راه در جاده جان دادند.

جاده ای که با احداث تونل آهنگ توسعه را در آن دیار نواخت تا جایی که شاهد افزایش بسیار چشمگیر توریست به آن مناطق بودیم و  افزایش بسیار زیاد تعداد مغازه ها و دیگر مکان های تجارتی – خدماتی بین جاده گویای تاثیر این جاده در توریست پذیری و افزایش توان اقتصادی مردمان آن دیار بوده و هست اگر نیک بنگریم این تاثیرات را به خوبی مشاهده خواهیم کرد. جهش بسیار بزرگی که احداث جاده پاتاوه  در اشتغال مردمان نجیب آن دیار ایجاد کرده آن قدر واضح/مشخص و مبرهن است که حتی اگر با عینک بدبینی و کم انصافی به آن نگاه کنیم باز هم قابل مشاهده است .

اگر چه شروع تخریب ها قابل پیش بینی بوده و به احتمال زیاد هر چه به انتخابات نزدیک تر شویم هم حجم و هم دامنه ی این تخریب ها بیشتر و بیشتر خواهد شد زیرا که موج ایجاد شده در حمایت از سردار آن قدر قوی هست که  پس لرزه های آن تا میدان بهارستان هم رفته و قطعا صندلی سبز بهارستان هم این لرزه ها را حس کرده  و  اماده ی این جا به جایی شده است آن هم ۹۰ روز مانده به انتخابات. ۹۰ روزی که انگار دوستانی عزم خود را جزم کرده اند تا در میدان تخریب فعال شوند به مثابه دوره های گذشته.

به مثابه پخش اعلامیه در تخریب نماینده ی قبلی آن هم با ماشین اداره خاص در شهرستان شریف بهمئی !!! این رفتارها مبسوق به سابقه است و در جاهایی که دوستان احساس می کند بازی را باخته اند با جنجال درصدد ایجاد آشوب روانی در جامعه هستند اما همه می دانیم که مردم خسته از شعار و حرف دیگر وقعی به این سخنان ننهاده و اینکه بخواهند جنجال به پا کنند دیگر خریداری ندارد و مردمی که ضریه ی حرف و شعار توخالی را بر گوشت و پوست خود لمس کرده اند دیگر گوششان بدهکار حرف نیست اما چشم شان بیناتر و بصیرتر از قبل می بیند .

جاده ی پاتاوه را می بینند “تونل را می بینند” “اشتغال را می بینند” همچنان که می دانند و می بینند که سردار هاشمی طی دهه ی گذشته با ایجاد اشتغال و توسعه  جور کم کاری و ناتوانی دیگران را به دوش کشید و اینکه بخواهند خدمات سردار را با حرف خنثی کنند امری ناشدنی است. ( زهی خیال باطل / زهی تصور محال ) .

تا آنجا که همه ی ما میدانیم در همین جاده ی باغچه سادات که شما از آن به عنوان اقدام خویش یاد می کنید سردار هاشمی از محل اعتبارات محرومیت زدایی قرارگاه خاتم النبیا مبلغی فراتر از ۴ میلیارد تومان به آن کمک کرد  تا  این جاده که  در مسیر قشلاق و ییلاق جمع کثیری از مردم شریف کهگیلویه  است گره گشای کار آنان باشد و ضمنا تسهیل رفت و آمد به مرکز استان را برای همه اقشار فراهم کند.

جاده ی پاتاوه تا ۶ ماه بعد رفتن سردار از مجموعه ی دست اندرکار پروژه باز هم فعال بود اگر چه همه می دانیم که چه کسانی چه کارشکنی هایی در حق همین جاده پاتاوه انجام دادند و چندین جا از این کارشکنی با افتخار یاد می کردند.( اگر چه نگارنده اطلاعات کاملی درباره جاده پاتاوه ندارد و شایسته است دوستان نیروگستر و قرب قائم پاسخی کامل به صحبت های شما بدهند)

این هم از طنز تلخ روزگار ماست جاده ای که  نماد خودباوری / عزت / پیشرفت و تحول است را دستاوردی کم اهمیت جلوه دهیم که همه واقفند که این تخریب ها در راستای اهداف سیاسی است که می خواهند خدمات ارزشمند سردار را تقلیل دهند.

در هر حال آنچه عیان است موج روز افزون گرایش به سمت سردار هاشمی است که هر روز نفسی تازه تر می گیرد و به پیش می رود. شایسته آن است که در هر تحلیل و نقدی اول از همه از عملکرد خویش دفاع کرده و اگر بنا بر نقد دیگران باشد از جاده ی انصاف خارج نشویم. یادتان باشد ( سعدیا گر چه سخندان و مصالح گویی / به عمل کار برآید به سخندانی نیست ) و ( در صد گفته را چو نیم کردار نیست ) .

تاریخ قضاوت خواهد کرد هم راجع به جاده ی پاتاوه هم شما و هم سردار هاشمی. قضاوت تاریخ همین نزدیکی است. همین حوالی. حوالی ۹ اسفند. قضاوت تاریخ پشت پنجره ۹ اسفند چنبره زده. سوز سرمای آذرماه اسفند را یخبندان میکند برای بعضی ها. اندکی صبر ……

منتشر شده در :2015/12/02 - 05:12|شناسه خبر: 19322 718 بازدید
گزارش خطا:
برچسب ها:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه