امروز :یکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۵۹:۳۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از قطعه سوم پروژه پاتاوه دهدشت+عکس

دکتر موسی خادمی ، استاندار از قطعه سوم پروژه پاتاوه دهدشت بازدید کرد. در این بازدید سید کرامت اله کریمی زاده فرماندار کهگیلویه، معاون عمرانی استاندار(نیک اقبالی) و مدیرکل راه و شهرسازی آقای جهانگیری ،رئیس اداره راه و شهرسازی کهگیلویه و جمعی از مسئولین اسنانی و شهرستان کهگیلویه استاندار را همراهی کردند.

دکتر موسی خادمی ، استاندار از قطعه سوم پروژه پاتاوه دهدشت بازدید کرد. در این بازدید سید کرامت اله کریمی زاده فرماندار کهگیلویه، معاون عمرانی استاندار(نیک اقبالی) و مدیرکل راه و شهرسازی آقای جهانگیری ،رئیس اداره راه و شهرسازی کهگیلویه و جمعی از مسئولین اسنانی و شهرستان کهگیلویه استاندار را همراهی کردند.

در جریان این بازدید، مهندس سیدعبدالمجیدحسینی نسب سرپرست کارگاه گزارشی کلی از وضعیت پروژ ارائه کردند.

حسینی نسب از طرح پروژه به عنوان کریدور مهم شمال به جنوب کشور یاد کرد که این طرح جزء طرح های مهم سفرمهم  رهبری به استان در سال ۱۳۷۳ می باشد.

ایشان اهمیت این جاده را در ارتباط بین پایتخت کشور،استان های شمالی و مرکزی به استان خوزستان و بندر امام خمینی و مهم ترین پروژه در استان دانست.

وی به محرومیت زدایی ونجات استان از بن بست ارتباطی از طریق این طرح اشاره کرد وعنوان کرد در صورت بهره برداری از  این طرح مهم در مقایسه با محور خرم آباد-خوزستان-بندر امام خمینی حدود ۲۱۰ کیلومتر کوتاه تر می باشد،که باتوجه به کاهش هزینه های استهلاک،سوخت و کاهش زمان تردد این جاده از شریان های بسیار با ارزش و راه های مواصلاتی کشور محسوب  می شود.

این مسئول همچنین ارتباط بین چهار شهرستان ،۶ شهر ،۱۷۰ روستا و استفاده بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مردم استان از طریق این محور رایادآور شد و جلوگیری از مهاجرات روستاییان و عشایر به شهر ها و  نیز جاذبه های طبیعی مسیر با توجه به اقلیم خاص،طبیعت بکر و مناظر دیدنی و نهایتا توسع صنعت گردشگری و نیز سرمایه گذاری  در زمینه منابع معدنی موجود در استان را از فوائد این پروژه مهم دانست.

سرپرست کارگاه از پیشرفت فیزیکی ۶۴ درصدی پروژه  خبر داد.همچنین  از تلاش های مجدانه و شبانه روزی سردار عدل هاشمی فرمانده سابق قرب قائم قرارگاه خاتم الاانبیاء تشکر وقدر دانی ویژه ای داشتند .

وی تعداد تونل های این قطعه را ۶۳ کیلومتری را که حدفاصل بین لوداب تا کوه پات مب یاشد ۷ تونل و مجموعا به طول ۵۳۰۰ متر و پل های خاص ۱۲ دستگاه که باوجود کوهستانی و صعب العبور بودن مسیر عملیات حفاری تونل ها حدود ۳۹۰۰ متر و از مجومع پل های خاص یکدستگاه پل به بهره برداری رسید و ۳ دستگاله دیگر از این پل های خاص و همچنین سایر عملیات خاکبرداری ،خاکریزی در حال اجرا بوده اند که بدلیل عدم نقدینگی و عدم پرداخت مطالبات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء توسط کارفرما (وزارت راه و شهرسازی) حدود ۶۰ میلیارد تومان و نبود مصالح ومتریال مورد نیاز از جمله سیمان ،میلگرد ،تیرآهن(جهت قالب گذاری و تحکیم کاری تونل ها) ومهم تر از همه عدم پرداخت حقوق ۵ ماهه پرسنل و بدهی حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیاردی به پیمانکاران و بدهی حدود سه میلیاردی به بازار دهدشت و… عملیات اجرایی در طول مسیر باوجود زمینه های و پتانسیل بالای کار متوقف گردید.

مهندس حسینی نسب در خصوص حجم کار انجام شده  تونل ها عنوان کرد از ۱۱۵۶ متر تونل شماره ۱ که آبریز را به رود شور (سور) و زیرنا وصل میکند ۳۹۰ متر از طرف ورودی و ۸۰ متر از سمت خروجی حفاری شد که باتوجه به امکان انفجار در این تونل بدلیل بافت خوب سنگی آن و انجام ۲ انفجار در هر ۲۴ ساعت و پیشرفت بین ۱۳۵ تا ۱۵۰ متر در ماه حفاری سریع این تونل که بسیار حائز اهمیت است در صورت ادامه کار میسر می شد.

وی همچنین از اتمام کار حفاری،قاب گذاری و تحکیم کاری تونل شماره ۲در منطقه زیرنا خبر داد و اظهار نگرانی کرد که باتوجه به اتمام عملیات حفاری این تونل ۸۵۰ متری و عدم ادامه عملیات لاینیگ به علت بحران مالی و عدم نقدینگی پروژه و همچنین بافت ضعیف بدنه بخش هایی زیادی از دیواره وسقف وریزشی بودن آن در گذشته هر لحضه امکان ریزش تونل و ضرر های مالی مضاعف و عقب افتادن پروژه وجود داردکه نگاه ویژه استاندار و نمایندگان محترم مجلس وسایر مسئولین به این پروژه  را خواستار شد،ایشان بصورت جدی از آقای دکتر خادمی استاندار محترم درخواست کرد درجهت تزریق مالی به پروژه و جلوگیری از تعطیلی مطلق آن و کمک از سایرمسئولین تلاش نماید.

حسینی نسب از تلاش های همه مسئولین تشکر وقدردانی کرد ولی تلاش های مذکور راجهت نیل به اهداف نهایی این پروژه مهم  نا کافی دانست وعملی کردن مصوبات جلسات مسئولین استان با مسئولین وزارت راه و شهرسازی منوط به پیگری مجدانه آنان دانست.وی همچنین از زحمات مجدانه  آیت الله ملک حسینی نماینده محترم ولی فقیه در استان تشکر وقدردانی کرد.

درپایان این جلسه حسینی نسب با اشاره به آنالیز هزینه و برآورد ۱۰ میلیارد تومانی جهت تکمیل لاینیگ تونل های ۹،۱۰ و ۱۰ آ (معروف به تونل ۲۵۰۰ متری کوه پات)و نیز تمیل لایه های زیر اساس،اساس و آسفالت نهایی کیلومتر۴۶ تا ۵۶ مسیر (حدفاصل سه گدار تا پل قلعه دختر)  وهمچنین آماده بون ۹۰ درصدی ۶ کیلومتر ابتدای مسیرحدفاصل تل دراز لوداب تا روستای های دیگر  جهت اجرای ساب بیس، بیس و نهایتا آسفالت واستفاده مردم روستهای بخش لوداب درحال حاضرودرمجموع آمادگی عوامل کارگاه به پتانسیل بالای کار و گلایه از بی توجهی همه عوامل زیربط در پرداخت مطالبات توسط وزارت راه وشهرسازی که منجر به تعطیلی پروژه گردیدسخن گفت.

وی به ماده ۱۸۰ مجلس که بخشی از بودجه در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی می باشد اشاره کرد و صراحتا درخواست نمود از محل این ماده به پروژه توسط  مجمع نمایندگان استان کمک شود تا شاید از تعطیلی پروژه جلوگیری به عمل آید.

پس از جلسه استاندار و هیئت همراه از بخشی از مسیر در حال احداث (پل خاص در حال احداث کیلومتر ۴۹ واقع در قلعه گل بازدید کردند
) و بامشکلات اجرایی پل از جمله حفاری شمع های آن که نیاز به دستگاه مخصوص حفاری می باشدآشنا شد.لازم به ذکر است به گفته مسئولین اجرایی،شمع های پل مذکور توسط کارگر و با دست حفاری و اجرا شد.

ادامه بازدید که قرار بود از تونل ها و بقیه مسیر انجام شود بدلیل جلسات استاندار در بخش های دیگر شهرستان ،انجام نشد.

بازدید استاندار

بازدید استانداربازدید استانداربازدید استاندار

منتشر شده در :2015/01/06 - 11:01|شناسه خبر: 2709 1794 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه