امروز :یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ساعت : ۰۱:۰۲:۴۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

فرصت تاریخی سفر رئیس جمهور را از دست ندهیم

جوابیه‌ای به منتقدان سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد

جوابیه‌ای به منتقدان سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد

سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهور محترم به استان قطعا یک نقطه عطف برای استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود و با توجه به حضور همیشگی مردم این استان در صحنه و تجربه استقبال‌های قبلی مردم از خادمین خود باید منتظر یک استقبال تاریخی از ایشان در یاسوج باشیم.

راه ملت:

rohani

قصهٔ سفر ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد هم برای خودش حکایتی شده است. پوپولیسم آشکار و نهان در بدعت دولت قبل که همهٔ تمرکز و مانور تبلیغاتی‌اش را بر این سفر‌ها گذاشته بود سبب شده است برخی‌ها همه ذکر و فکرشان موضوع سفر باشد و انگار تنها با سفر است که اتفاقی می‌افتد و یا از خلل رتبه بندی سفر است که اهمیت یک استان مشخص می‌شود.

سفر مقامات به استان‌ها از‌‌ همان ابتدای انقلاب اسلامی بوده است واساسا حرکتی است در راستای نزدیکی مردم و مسئولان و هم چنین فرصتی برای آشنایی بیشتر و بررسی نحوه مدیریت استانی است.

در سفر ریاست جمهوری سفر‌ها بر اساس برنامه ریزی کار‌شناسی اتفاق می‌افتد. ولی در گذشته و علی رغم تبلیغات گسترده مبنی بر انجام کار کار‌شناسی برای فلان سفر اما در‌‌ همان سفر و در حین سخنرانی و گاهی بواسطه چند شعار و یک دستنوشته وعده‌ها انچنانی داده می‌شد. وعده‌هایی که البته هرگز رنگ عملیاتی به خود نمی‌گرفتند. در‌‌ همان سفر‌ها و در بیشتر موارد حتی پیش برد طرح‌ها و پروژه‌ها نیمه کارهٔ گذشته نیز کمکی نشد. حالا‌‌ همان نوع نگاه سبب شده است خیلی‌ها انتظارات غیر کار‌شناسی از این سفر‌ها داشته باشند.

تا پیش از این در استان کهگیلویه و بویراحمد برخی از رسانه‌ها که بعضا در بین آن‌ها دلسوزان و منصفینی هم حضور دارد دیر انجام شدن سفر را مستمسکی برای نقد و حتی تخریب استاندار قرار داده بودند و با پرداختن مداوم به این مسئله ضعف و ناکارآمدی استاندار و معاونانش را نتیجه گیر ی می‌کردند. اینک و بعد از روشن شدن تاریخ سفر باز برخی از‌‌ همان معترضین دیروز اینبار با ادبیات جدیدی خواستار لغو سفر و یا تحریم سفر شده‌اند.

لغو و یا انجام سفر موضوع مهمی است که در تهران و در اتاق فکر دولت راجع به آن تصمیم گیری می‌شود و در این موارد مدیران استانی تنها نقش هماهنگ کننده وبرخی از برنامه ریزی‌های درون استانی را بر عهده دارند.

متولیان و هماهنگ کنندگان سفرهای استانی رئیس جمهور بر اساس پارامترهای مشخص اقدام به برنامه ریزی برای این سفر‌ها می‌کنند و در این برنامه ریزی‌ها خواسته یا ناخواسته برخی استان‌ها در ردیف اول قرار می‌گیرند و برخی‌ها در ردیف آخر.

اما قطعا این اول و اخر قرار گرفتن دلیلی بر ترجیح دادن یک استان به استان دیگر نیست همچنانکه قبل از استان ما کرمانشاه مقصد سفر ریاست محترم جمهوری است و این موضوع دلیلی نمی‌شود که کرمانشاه و یا استان یزد که اواخر سال ۹۴ دولت و ریاست جمهوری به آن استان سفر کردند باشند فاقد اهمیت و اولویت برای دولت باشند. یا آنکه خوزستان که مقصد اولین سفر استانی دولت بوده است نگاه خاصی در ان وجود داشته باشد.

سفررئیس جمهور و هیئت دولت فی النفسه برنامه و اقدام خوب و موثری است و در بالا هم به برخی حسنات ان اشاره شد اما باید به خاطر داشت که یک سفر سیاسی و در این حجم قطعا مستلزم هزینه‌های بالای اقتصادی، سیاسی و امنیتی است. پس ضروری است که این سفر به صورت کار‌شناسی شده انجام گیرد که از خلل آن به توسعه استان‌ها کمکی صورت گیرد. سفر و حضور ریاست جمهوری فرصتی است تا برخی از مطالبات به ایشان و وزرا منتقل شود وزرایی که اکثر آن‌ها پیش از این و با رایزنی آقای استاندار و مدیران کل به استان سفر کرده‌اند. ولی باید به یاد داشت که طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی در ذیل برنامه بودجه سالیانه تعریف می‌شوند و آنجاست که ما باید حساس باشیم و با ارایه راهکار و برنامه به جذب بودجه کمک نماییم..

سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهور محترم به استان کهگیلویه و بویراحمد قطعا یک نقطه عطف برای استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود و با توجه به حضور همیشگی مردم این استان در صحنه و تجربه استقبال‌های قبلی مردم از خادمین خود باید منتظر یک استقبال تاریخی از ایشان در یاسوج باشیم. این استقبال خود نشان خواهد داد که مردم قیم نمی‌خواهند و قطعا کثرت جمعیت بهترین زبان برای تشویق و ترغیب دولت به تداوم برنامه ریزی و حمایت‌های منطقی و کار‌شناسانه خواهد بود.

منتشر شده در :2016/07/05 - 12:07|شناسه خبر: 28593 782 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "پایگاه خبری کبنانیوز" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه