بنده بعنوان کسی که در یک مجموعه سیاسی چند سالی کنار شما فعالیت داشته ام اذعان می کنم که شما برخلاف آنچه در باب نصحیت در مرقومه خود ذکر کرده اید هیچ گاه در فعالیت های سیاسی جانب انصاف را رعایت نکرده و همیشه در پی چند دستگی بوده اید و ادبیات “ما و شما” در گفتارتان حکایت از اذعانتان به مرزبندی جغرافیایی و قومی است که حتی گاها از سوی برخی از دوستان نزدیک خودتان مورد مخالفت جدی قرار گرفتید.
راه ملت: شهرام مومن نسب
رطب خورده، منع رطب چون کند!؟
جناب آقای سید نعمت اله خرسندی
سلام علیکم؛
یادداشت جنابعالی خطاب به استاد منطقیان در لوای دفاع از سادات از برخی مسائل پرده برداشت که بنده ضمن احترام برخورد لازم دانستم به عنوان شخصی آشنا به فضای رسانه و مطلع از جریان سازی و پشت صحنه های خطرناک چنین موضع گیری هایی جهت تنویر افکار عمومی مرقومه ای نه چندان خوشایند ولی واقعی خدمتتان ارائه دهم امید است جهت روشنگری شما و جامعه مفید واقع شود.
در آن مکتوبه نه چندان منسجم، با اتکاء به استدلال های متناقض جهت القای تراوشات ذهنی خود به خواننده، آسمان ریسمان بافته و با آویزان شدن به نظریات روانشناختی، شعر، حکایت و حدیث با سعی در اخلاقی جلوه دادن موضوع، اما فقط با هدف خدشه دار نمودن چهره یکی از سرمایه های سیاسی و اجتماعی استان بوده اید.
در آن مرقومه سرشار از غرور و منیت با استفاده از رفتار ادبی نمایشی و متظاهرانه که ظاهری نیک ولی خالی از حقیقت داشته، به منظور مظلوم نمایی و جلب نظر دیگران و سود بردن از اعتقادات دینی، عصبیت قومی و مرزبندی های جغرافیایی موضوعی را عنوان کرده اید که حاکی از عمق عصبانیت و بیانگر تسویه حساب شخصی و سیاسی شما بوده است.
در آن نوشتار علی رغم اطلاع کامل از اصل موضوع که بحث کاملا شخصی بین دو فرد همفکر سیاسی که فقط با شیطنت رسانه ای یکی از مخالفان سیاسی حاضر در آن جلسه موجب بروز حاشیه هایی شد، تحت لوای حمایت از سادات و روحانیت قلم فرسایی کرده و دست به ترور سیاسی یکی از سرمایه های سیاسی و اجتماعی استان زدید ولی باید دانست این اولین بار نیست که افرادی با پناه گرفتن در سنگر روحانیت و سوار شدن براسب مبارزه با قومیت به مخالفان خود تاخته اند و بهره های کافی و وافی برده اند.
بر فرض محال؛ هر آنچه جنابتان ایراد فرموده برای مبارزه با قومیت گرایی و دفاع از روحانیت جلیل القدر بوده باشد
اما طرح چند سوال اساسی؛
در تمام ادوار گذشته حملات گسترده و بی رحمانه ای که از جانب دوستان شما و دیگر افراد به حجه الاسلام بزرگواری، دکتر خادمی، حجه الاسلام کریمیان، آمیراحمد تقوی و دکتر لاهوتی که همه از سلسه سادات بوده اند می شد. چرا هیچ گاه احساس تکلیف نکرده و به قول خودتان خارج از تعصبات قومی و مرزبندی جغرافیایی، مطلبی ایراد نکردید؟
اگر نوشتار شما در جهت تنویر افکار عمومی و دفاع از حق بوده چرا در طول چهار سال گذشته که سردار هاشمی پور مورد حمله های بی امان و خارج از انصاف افراد مختلف و غالبا از حوزه جغرافیای خاص صورت میگرفت ضمن اطلاع دقیق از اقدامات و زحمات شبانه روزی و توان اجرایی ایشان، چرا هیچ گاه برای دفاع از حق احساس وظیفه ننموده و دست بقلم نبردید؟
درصورتی که ایشان علی رغم اطلاع کامل از عدم پذیرش از طرف دولت ولی بنا بر سماجت شما و برخی دوستان که مجال عنوان و پرداختن به آن در این نوشتار نیست بارها برای تصدی پست های فرمانداری، آموزش و پرورش برخی مناصب معرفی و تلاش کرد که تنها دلیل ناکامی شما عدم اعتقاد به سیاست های دولت روحانی بوده، هر چند انتظار تصدی بالاترین جایگاه دولت در گهگیلویه بزرگ علی رغم نداشتن اعتقاد به چنین دولتی بیشتر شبیه یک جوک سیاسی بوده که اصرار بیش از حد شما در معرفی چندباره فقط موجبات دلسردی دوستان و فرصت سوزی جریان را در پی داشت که نشان از سیری ناپذیری و تمامیت خواهی شما دارد.
بنده بعنوان کسی که در یک مجموعه سیاسی چند سالی کنار شما فعالیت داشته ام اذعان می کنم که شما برخلاف آنچه در باب نصحیت در مرقومه خود ذکر کرده اید هیچ گاه در فعالیت های سیاسی جانب انصاف را رعایت نکرده و همیشه در پی چند دستگی بوده اید و ادبیات “ما و شما” در گفتارتان حکایت از اذعانتان به مرزبندی جغرافیایی و قومی است که حتی گاها از سوی برخی از دوستان نزدیک خودتان مورد مخالفت جدی قرار گرفتید.
پس “رطب خورد، منع رطب چون کند!؟”
در بخشی از نوشتار به فضائل و اخلاق حسنه سادات اشاره کرده اید و قطعا می دانید حرمت و احترام سادات در فرهنگ و عقیده همه ما رایج و واجب بوده ولی باید پذیرفت جامعه امروز و نسل آگاه به امور جامعه و حقوق فردی و اجتماعی به راحتی فریب ظاهرسازی و سوء استفاده از جایگاه والای سادات را نخواهد خورد هر چند در هر قشر و مجموعه ای افرادی هستند که بخاطر جاه طلبی و تمامیت خواهی جایگاه سیادت خود را حفظ نکرده و هرگاه به آنها انتقادی میشود در پشت سادات و روحانیت سنگر می گیرند تا از این رهگذر با قربانی کردن قداست و مایه گذاشتن از احترام و عزت سادات، خود را از هر گونه انتقادی در امان بدارند،
در صورتی که این نوع رفتار بدترین اهانت به فهم و اعتقادات مردم بوده و موجب ایجاد تنش های اجتماعی، اعتقادی و گسل های قومی میشود.
در بخش دیگری؛ جریان اصیل اصلاحات که حامیان زیادی در سطح کشور و استان دارد را با نهایت بی احترامی با عناوین بی محتوا، پر طمطراق و.. مورد خطاب قرارداده اید و بزرگان این جریان را عامل اصلی انشقاق و ضعف جامعه دانسته اید، غافل از اینکه افرادی باید جوابگو این عقب ماندگی تاریخی باشند که در طول دهه های گذشته با ایجاد دو قطبی های سید و غیر سید، ثلاث و بویراحمد، روحانی و غیر روحانی جامعه را دسته بندی کرده و گوی سیاست را از دست رقیب ربودند.
وضعیف موجود قطعا نتیجه افکار کسانی است که با کوبیدن برطبل قومیت و متوسل شدن به ریش سفیدان و بزرگان قبائل سال ها صندلی سبز بهارستان را انحصاری کردند.
این سناریوی از قبل طراحی شده که بعضی از افراد با جوسازی و مهندسی، تنها با هدف ایجاد گسل قومی و جغرافیایی در اندیشه بهره برداری از آن در انتخابات پیش رو هستند، قطعا در اسفندماه ۱۳۹۸پرده ها خواهد افتاد و واقعیت ها آنگونه که هستند روشن خواهد شد.
جناب خرسندی
خواسته یا ناخواسته در زمین رفیق دیروز و رقیب ظاهری امروز خود بازی کرده اید، ولی انسان های با تجربه سیاسی می دانند که گذر از لاهوتی توسط بعضی از نیرو های مدعی و به ظاهر اصلاح طلب، با وابستگی به فرد خاص و با سناریوی ایجاد تنش های قومی توسط نیروهای به ظاهر اصولگرا و تنها برای خالی کردن اطراف سایر رقبا با ترفندهای مذموم قومی هستند که امثال حضرتعالی دانسته یا نادانسته بازیگر این بازی مضحک سیاسی هستید.
در پایان از شما سید بزرگوار و دیگر بزرگان و سیاسیون کهگیلویه از هر قوم و قبیله و تفکری درخواست دارم در قبال نسل های آینده مسئولیت پذیر باشید و بدانید هدف وسیله را توجیه نخواهد کرد و رسیدن به هدف با هر قیمتی ارزشمند نخواهد بود.
قطعا همه ما در قبال اعمالمان در مقابل خداوند و نسل های آینده مسئول هستیم…
وَالعاقِبَهُ لِلمُتَّقین
ارادتمند شما
شهرام مومن نسب
اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:
ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir
تماس مستقیم : 09120139712
درودبراقای مومن نسب عزیز
درود فراوان خدمت جناب مومن نسب عزیز
احسن برشما شهرام مومن نسب