امروز :جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ساعت : ۱۲:۰۵:۲۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

در نشست مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه مطرح شد؛ تصویب ۲۶۰ میلیارد تومان پروژه در سفر رئیس جمهور به استان / از بدهکاری ۲۵۰ میلیارد تومانی تا هدر روی ۵۵ درصدی آب

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد از تصویب پروژه اصلاح و توسعه آب شهر یاسوج در سفر ریاست جمهوری در طی دو سال با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان و تصفیه خانه فاضلاب چرام با ۴۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش راه ملت، اسفندیار برخه در نشست با خبرنگاران، اظهار داشت: تصفیه خانه اضطراری آب شهر یاسوج ۸٠ درصد پیشرفت دارد و در سال جاری ۱۱ میلیارد تومان به این پروژه اعتبار تزریق شده و تا پایان سال وارد مدار می‌شود.
وی با بیان اینکه سطح ایستایی آب در یاسوج پایین است، ابراز داشت: همچنان قطعی آب ساعتی در مناطقی از یاسوج پایدار است.
برخه افزود: یاسوج برای بهبود پایداری آب به ۳٠ هزار متر مکعب مخزن نیاز دارد.
برخه ابراز داشت: در بحث مطالبات آبداران. مطالبات آبداران از سال ۹۷ تا آبان ۱۴٠٠ پرداخت شد.
برخه با اشاره به اینکه رسالت ما رساندن آب سالم، بهداشتی و پایدار به مردم است، گفت: شرکت ما ۹ شهرستان، ۱۸ شهر و یکهزار و ۱۸ روستا را پوشش می‌دهد.
وی افزود: همچنین ۵٠ روستای با تنش آبی با تانکر تأمین آب می‌شدند.
برخه از فعال سازی شش هزار و ۷۱۷ انشعاب آب جدید در استان خبر داد و گفت: در محور تأمین آب تا مصرف آب برای هر متر مکعب آب دو هزار و ۸٠٠ تومان هزینه می‌کنیم و این در حالی است که هزینه تمام شده برای هر مشترک ۹٠٠ تومان است.
برخه با اشاره به اینکه شهرهای یاسوج و سی سخت دچار مشکل توپوگرافی و اختلاف ارتفاع است، ابراز داشت: منبع معصوم آباد ما تا برخی شهرک‌ها ۲۰۰ متر اختلاف ارتفاع داشته با دست در دست فرسودگی شبکه دادن، شکستگی‌هایی در مسیر رقم خورده است.
وی از چالش فرسودگی و قدمت بالای ۴٠ سال شبکه آب استان خبر داد و عنوان کرد: هدر رفت آب استان ۵۵ درصد است.
مدیر عامل آب و فاضلاب استان با اشاره به جلوگیری ۱۳ درصدی هدر رفت آب در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری، عنوان کرد: هدر رفت آب در استان به ۴۲ درصد رسیده است.
وی، گفت: در بدو ادغام آب و فاضلاب استان با بدهی ۲۵٠ میلیارد تومانی رو به رو شدیم که پرداختی ما در ۹ ماهه به ۷۴ میلیارد تومان رسید.
برخه از تزریق و افزایش اعتبارات عمرانی در سال ۱۴٠٠ به نسبت سال قبل خبر داد و بیان کرد: این مبلغ در سال جاری به نسبت سال قبل دو برابر افزایش یافت.
برخه، افزود: تحقق اصلاح و توسعه شبکه به همراه ایجاد تأسیسات در استان عملیاتی شد.
وی، خاطرنشان کرد: آبرسانی به روستاهای محروم و دارای تنش آبی به مبلغ ۲۰۸ میلیارد تومان در قالب محرومیت زدایی با پوشش ۱٠ مجتمع آبرسانی در ۱۸۴ روستا در این بخش عملیاتی می‌شود.
برخه افزود: با تحقق این تزریق اعتبار، مشکل تنش آبی بسیاری از روستاهای استان حل خواهد شد.

منتشر شده در :2022/01/02 - 12:01|شناسه خبر: 70622 357 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه