مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از تغییر سامانه ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کارفرمایان از ابتدای اردیبهشت ماه خبر داد.
به گزارش راه ملت؛ رسول چراغ سحر، اظهار داشت: از ابتدای اردیبهشت ماه، کلیه امور مربوط به لیستهای ارسالی حق بیمه کارفرمایان، تنها از طریق سامانه خدمات غیرحضوری امکان پذیر خواهد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: این کار در راستای یکپارچه سازی خدمات غیرحضوری انجام شده است و از این به بعد کارفرمایان برای ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کارکنان خود باید از طریق سامانه es.tamin.ir اقدام کنند.
وی، بیان کرد: پیش از این، کارفرمایان به منظور ارسال لیست و پرداخت حق بیمه از طریق نشانی اینترنتی samt.tamin.ir اقدام می کردند که از ابتدای اردیبهشت ماه جاری ابن سامانه از دسترس خارج شده است.
چراغ سحر، گفت: با هدف فراهم شدن امکان کنترلهای هوشمند و سیستمی و نمایش پیغامهای متناسب و هشدارهای بموقع عملکردی به کارفرمایان برای ارسال سریعتر و مطلوبتر لیست حق بیمه، از ابتدای اردیبهشت ماه، کلیه امور مربوط به لیستهای ارسالی حق بیمه کارفرمایان، تنها از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان امکان پذیر خواهد بود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد این اصلاحات را در جهت هوشمندسازی فرایند ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کارفرمایان دانست و افزود: پس از طراحی برنامه هوشمندسازی لیستهای حق بیمه ارسالی کارفرمایان و پیادهسازی آن در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمیناجتماعی، از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱، سامانه قدیمی سمت (samt.tamin.ir) برای کارفرمایان غیرفعال شده و کلیه امور مربوط به لیستهای ارسالی حق بیمه کارفرمایان، صرفاً از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان انجام میشود.
وی درباره مزایای سامانه جدید،گفت: از دستاوردهای سامانه جدید میتوان به کنترلهای هوشمند و سیستمی درخصوص رسیدگی به مدت کارکرد، عناوین شغلی و ریزدستمزد، نفرات شاغل، میزان رشد دستمزدها و مزایای مشمول کسر حق بیمه (براساس مصوبات شورای عالی کار و همچنین مصوبات دولت و …) و نمایش پیغامهای متناسب و هشدارهای بموقع عملکردی اشاره کرد که کارفرمایان را در ارسال سریعتر و مطلوبتر لیست حق بیمه یاری و عملاً به طرز مؤثری از مشکلات آتی و اتلاف وقت و هزینه مخاطبان جلوگیری میکند.
چراغ سحر در بخش دیگری از سخنانش، ابراز کرد: دسترسی به سامانه سمت ( samt.tamin.ir) تنها برای کارفرمایان غیرفعال شده و بیمهشدگان خویشپرداز از جمله بیمهشدگان اختیاری، بیمهشدگان مشاغل آزاد و سایر بیمهشدگانی که تاکنون از این سامانه برای پرداخت حق بیمه خود استفاده میکردند، کماکان میتوانند از برای واریز حق بیمه ماهانه خود از آن استفاده کنند.
وی،افزود: کارفرمایان محترم در صورت داشتن سوال و ابهام و یا مواجهه با هر مسئلهای میتوانند موضوع را از طریق سامانه ۱۴۲۰ به سازمان تامین اجتماعی اعلام کنند.
اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:
ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir
تماس مستقیم : 09120139712