امروز :سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۳:۴۱:۵۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

افتتاح یک نمایشگاه هنری در یاسوج/ هاشمی مهر: “بلوط و باروت” دستاوردهای انقلاب دراستان را بیان می کند/ اسلامی: نمایشگاه حاضر با محوریت مبارزات عشایر کهگیلویه وبویراحمد برپا شد

نمایشگاه بلوط و باروت با موضوع به تصویر کشیدن مبارزات عشایر کهگیلویه وبویراحمد در قالب پوستر با حضور مسئولین و هنرمندان افتتاح شد.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد؛ نمایشگاه “بلوط و باروت” با محوریت مبارزات عشایر کهگیلویه وبویراحمد با دستگاه استبداد و استعمار رژیم پهلوی با حضور معاون سیاسی استاندار، فرماندار بویراحمد، مدیر کل اداره سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس حوزه هنری، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل آموزش و پرورش، مدیر کل اداره کتابخانه های عمومی و مدیر بیمه روستاییان و عشایر استان کهگیلویه وبویراحمد افتتاح شد.
نمایشگاه “بلوط و باروت” توسط هنرمند هم استانی، اسماعیل مدبر مقدم از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واداره کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه وبویراحمد در نگارخانه باران اداره فرهنگ و ارشاد برپا شده است.
در ابتدای این مراسم افتتاحیه این نمایشگاه سید جواد هاشمی مهر معاونت سیاسی استاندار کهگیلویه وبویراحمد ضمن بزرگداشت شب های قدر وتسلیت شهادت امام علی علیه السلام گفت: یکی از شاخصه های شب قدر آمرزش است که در این شب ها می توان با دعاو مناجات به درگاه الهی به این هدیه الهی دست یافت.
وی افزود: از دستگاه های فرهنگی همچون حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر و تشکر میکنم که در عرصه فرهنگی بانی ایجاد چنین نمایشگاه شدند تا رخدادهای مهم استان به تصویر کشیده شود.
معاون سیاسی استاندار تصریح کرد: هنر معمولا زیبایی های خلقت را بیان می کند که با توجه به همین ویژگی می تواند جایگاه ویژه ای را برای فرهنگ ها و نگاه های مختلف داشته باشد.
وی با اشاره به هفته هنر انقلاب اسلامی بیان کرد: علت نامگذاری این هفته شهادت شهید سید مرتضی آوینی است که با روایت فتح در اذهان ماندگار شده است و امیدواریم بتوانیم هنرمندانی در مسیر این شهید بزرگوارداشته باشیم که بتوانند راه او را ادامه داده و دستاوردهای انقلاب را در قالب های هنری بیان کنند.
هاشمی با بیان ظرفیت های استان گفت: استان ما دستاوردهای زیادی در طول حیات خود داشته است که در این سالیان دچار فراز و فرودهای زیادی شده که سوژه انتخاب شده می تواند برای نسل جدید سوژه ای جذاب باشد و پیشرفت های این استان را قبل و بعد از انقلاب را به تصویر بکشد.
در ادامه شریف اسلامی رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه وبویراحمد به بیان اهداف برپایی نمایشگاه “بلوط و باروت” پرداخت و گفت: نمایشگاه حاضر با محوریت مبارزات عشایر کهگیلویه وبویراحمد با استبداد و استعمار دوره پهلوی و در قالب پوستر نمایشگاهی آماده شده است که رخدادهای مهم را با ترکیب متن و تصویر در معرض دید علاقمندان قرار داده است.
وی افزود: در عرصه تاریخی عشایر کهگیلویه وبویراحمد، شاهد مبارزه آنها در مقابل انگلیسی ها در دوره رضاخان هستیم و وقتی که می خواستند نفت گچساران را غارت کنند در مقابل آنها ایستادگی و مقاومت کردند و در دوره محمدرضا شاه شاهد مبارزه آنها با استبداد و استعمارهستیم.
رئیس حوزه هنری استان تصریح کرد: عشایر کهگیلویه وبویراحمد در پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ نقش فعال داشتند و بعد از انقلاب نیز با حضور در عرصه های مختلف همچون دفاع مقدس ، مشارکت سیاسی، اقتصاد مقاومتی و… به ایفای نقش پرداختند.
وی افزود: اواخر فروردین ماه ۱۳۴۲ بود که غائله جنوب شکل گرفت و جنگنده های رژیم شاهنشاهی مناطق مختلفی از بویراحمد را بمباران کردند و شاید در دنیا نداشته باشیم که یک حکومت مرکزی علیه مردم خودش دست به بمباران بزند.
اسلامی اضافه کرد: نمایشگاهی که توسط هنرمند هم استانی اسماعیل مدبر مقدم با رویکرد معرفی وتبیین مبارزات عشایر استان برای نسل نو آماده شده است توانسته است رخدادهای مهم استان کهگیلویه وبویراحمد را در قالب یک سیر تاریخی نمایشگاهی به تصویر بکشد.
وی خاطرنشان کرد: تاریخ شفاهی مبارزات عشایر استان در دوران پهلوی اول و پهلوی دوم ظرف ماه‌های آینده به چاپ می‌رسد.

منتشر شده در :2023/04/12 - 04:04|شناسه خبر: 83106 180 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه