امروز :شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ساعت : ۰۵:۴۸:۲۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

همایش یاوران وقف در چرام برگزار شد

حسین نادریان نسب رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان های کهگیلویه وچرام گفت:به منظور احترام به مقام واقفین خیراندیش همایشی با موضوع یاوران وقف با حضور امام جمعه چرام،مدیرکل ومعاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان ،فرمانده ومسئول عقیدتی سیاسی محترم ناحیه مقاومت بسیج شهرستان چرام و ،فرمانده محترم نیروی انتظامی چرام ،هیات امناء امامزادگان شهرستانهای کهگیلویه وچرام ولنده در امامزاده بی بی رشیده(س) بر گزار شد.

به گزارش راه ملت؛ نادریان در ادامه افزود:بعد از تلاوت قرآن کریم وسرود جمهوری اسلامی تعداد ۵نفر از هیات امناهای امامزادگان به نمایندگی از دیگر هیات امناء عملکرد و مشکلات خود را بیان کردند.

رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان کهگیلویه بزرگ گفت:در ادامه همایش مدیر کل اوقاف با تبریک هفته وقف به شرکت کنندگان در همایش ضمن پاسخ به سوالات هیات امنا به اهمیت وقف در اسلام پرداخت،
ایشان با اشاره به نبود موقوفه منفعتی ثبت شده در سامانه اوقاف شهرستان گفت:نیاز هست خواص ونخبگان علمی،فرهنگی شهرستان با بیان خود در جهت تبلیغ وترویج این سنت حسنه با نیات مختلف برای رفع مشکلات اجتماعی ومعیشتی اقشار مختلف جامعه وهمچنین وقف در جهت نیات قرآنی و علمی کمک کنند.

عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف در ادامه افزود:با توجه به ضعیف بودن نذورات امامزادگان در سطح استان نیاز است هیات امناها از ظرفیت مولد سازی این اماکن جهت درآمد سازی وایجاد اشتغال برای مجاورین وخدام با حضور سرمایه گذاران اقدام کنند.

حسین نادریان نسب افزود:درادامه همایش سخنران جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکترسیدنوراله افشار امام جمعه چرام با اشاره به گزارش عملکردخوبی که حسین نادریان نسب رئیس اداره اوقاف شهرستان کهگیلویه ارائه دادن برای اولین بار هست که من شنیدم گفت: برنامه های خوبی در اوقاف انجام می گیرد که متاسفانه با عدم پوشش خوب رسانه ای واطلاع رسانی عمومی مردم از این کارها بی اطلاع هستند.

امام جمعه چرام افزود:تبلیغ و اطلاع رسانی وقف وظیفه همه ما است ونیاز هست یک خطبه نماز جمعه به این امر اختصاص داده شود،

حجت الاسلام دکتر افشار درپایان با ارائه پیشنهاد و راهکارهایی به مسئولین اوقاف و هیات امناهای امامزادگان گفت:باتوجه به کمبود امکانات مالی اولویت بندی در جهت ساخت وساز حرم مطهر این اماکن متبرکه را در نظر داشته باشند.

رئیس اداره اوقاف در پایان افزود:در انتهای جلسه از خیرین واقفین بقعه ساز وسیدنصرت اله فتحی مربی ، داوربین المللی و رئیس هیات کشتی شهرستان کهگیلویه که عمر خودش را وقف خدمت به نسل جوان کرد با اهدای لوح، تقدیر بعمل آمد.

منتشر شده در :2024/09/24 - 12:09|شناسه خبر: 93356 55 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه