امروز :جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۳:۲۸:۰۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

معدوم‌سازی ۷۰۰ قلیان در کهگیلویه

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه از معدوم سازی ۷۰۰ قلیان در کهگیلویه خبر داد. به گزارش راه ملت، دکتر سیدعبدالحسین موسویان‌زاده در حاشیه مراسم نمادین معدوم‌سازی قلیان‌های جمع‌آوری شده از واحدهای صنفی سطح شهرستان کهگیلویه افزود: این قلیان‌ها طی نیمه دوم سال ۹۳ و دو ماهه اول سال ۹۴، از سطح سفره خانه‌ها، […]

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه از معدوم سازی ۷۰۰ قلیان در کهگیلویه خبر داد.

به گزارش راه ملت، دکتر سیدعبدالحسین موسویان‌زاده در حاشیه مراسم نمادین معدوم‌سازی قلیان‌های جمع‌آوری شده از واحدهای صنفی سطح شهرستان کهگیلویه افزود: این قلیان‌ها طی نیمه دوم سال ۹۳ و دو ماهه اول سال ۹۴، از سطح سفره خانه‌ها، چایخانه‌ها، باغ رستوران‌ها و سایر اماکن توزیع قلیان با همکاری نیروی انتظامی و اداره اماکن جمع‌آوری شد.

وی اظهار کرد: برخی از صاحبان این اماکن به ۱۰تا ۵۰ میلیون ریالی پرداخت جرایم نقدی و برخی به حبس محکوم شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه وظیفه ما فرهنگ‌سازی در زمینه عوارض استفاده از مواد دخانی به ویژه قلیان است، تصریح کرد: اگر مرکز بهداشت به تنهایی بخواهد در برخورد با مصرف قلیان اقدام کند، تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد اثرگذارخواهد بود بنابراین برای این فرهنگ‌سازی به همکاری همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها نیاز داریم.

موسویان‌زاده با اشاره به وجود چالش‌هایی در برخورد و مبارزه با قلیان، اظهار کرد: متاسفانه برخی از مردم فکر می‌کنند استفاده از قلیان یکی از سنت‌های قدیمی ما محسوب می‌شود و این باورهای غلط و ناهنجاری‌ها برای تعدادی از خانواده‌های ما به هنجار تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: مصرف همزمان قلیان والدین در کنار فرزندانشان سلامت خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

موسویان‌زاده خاطرنشان کرد: برخی معتقدند که دود قلیان در آب تصفیه می‌شود و اثرات سرطان‌زای آن از بین خواهد رفت و در ریه انسان رسوخ نخواهد کرد، در صورتی که آب موجود در قلیان، نه تنها مواد سرطان‌زا را تصفیه نمی‌کند، بلکه در ریه نیز رسوخ خواهد کرد و بیماری‌های مختلفی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به انتقال برخی از بیماری‌ها به وسیله قلیان، یادآور شد: هپاتیت “ب” از جمله بیماری‌هایی است که به وسیله استفاده مشترک از لوله قلیان منتقل می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه اضافه کرد: بیماری سل، پوکی استخوان، سقط جنین، کاهش باروری و تولد نوزادانی با وزن پایین از جمله عوارض مصرف قلیان به شمار می‌روند.

به گزارش راه ملت، با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه، فرماندهی نیروی انتظامی این شهرستان و رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت و همچنین رئیس مجمع امور صنفی شهرستان و برخی از مسئولان شهرستانی و محلی تعداد ۷۰۰ قلیان جمع‌آوری شده از سطح اماکن عمومی شهر دهدشت در محل دفن زباله‌های این شهر معدوم‌سازی شد.

منتشر شده در :2015/06/02 - 01:06|شناسه خبر: 10268 954 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه