امروز :شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ساعت : ۰۸:۱۳:۳۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

جولان سگ های ولگرد در شهر دهدشت+تصاویر

جولان سگ های ولگرد در سطح شهر دهدشت علاوه بر ایجاد ترس و دلهره در شهروندان سلامت آنها را نیز با خطر جدی مواجه کرده است.

راه ملت، این روزها مردم شهر دهدشت با پدیده‌ای جدید به نام “سگ‌های ولگرد” در سطح شهر مواجه هستند که کم‌کم در حال تبدیل‌شدن به یک خطر بهداشتی در سطح شهر می‌شود.

اگر در ساعات پایانی شب و ساعات اولیه صبح گشتی در سطح شهر دهدشت بزنید، به‌وضوح شاهد حرکت دسته‌ای و بعضاً انفرادی سگ‌های ولگرد در خیابان‌ها و کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر خواهید بود.

حتی مرکز شهر دهدشت ، جولانگاه این حیوانات ولگرد شده است که این وضعیت، چهره شهر را زشت نموده و وجود این حیوانات در معابر، موجب رعب و وحشت در میان زنان و کودکان شده است.

یکی از شهروندان دهدشتی با اعلام نارضایتی از گسترش سگ‌های ولگرد در سطح شهردهدشت گفت: سگ‌های ولگرد محیطی پر از ترس و استرس را برای مردم به وجود آورده‌اند و از سویی خطر گازگرفتگی توسط سگ و ابتلا به بیماری‌های خطرناک به‌واسطه این حیوان وجود دارد.

img_20150522_213709

اما مشکلات ناشی از وجود این سگ ها تنها در ایجاد رعب و وحشت و زشت کردن وجه شهر خلاصه نمی شود بلکه از نظر بهداشتی نیز مشکلاتی را به همراه دارد.

img_20150522_213147

بر اساس منابع علمی مشخص شده است که از میان  ۴۰۰ بیماری مشترک بین انسان و حیوان حدود ۱۰۰بیماری ازسگ به انسان منتقل می شود از جمله مهمترین آنها می‌توان به بیماریهایی نظیر هاری، کیست هیداتیک، سالک، کالاآزار، لاروهای مهاجر احشایی بروسلوز و لپتوسپیروز اشاره کرد.

img_20150522_213634

همچنین بر اساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری، جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و… و جمع آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض، مزاحم و ولگرد از وظایف شهرداری هاست.
img_20150522_213556
البته باید توجه داشت، با استناد به بند ۳۱ ماده ۱۰ اساسنامه تشکیلات و سازمان دهیاری ها و شهرداری ها، برای حفظ سلامت روانی شهروندان و رعایت هرچه بیشتر موازین اسلامی در خصوص رعایت حقوق حیوانات بر روش زنده گیری برای کنترل جمعیت سگ های ولگرد تأکید شده است.

منبع:پایگاه خبری کهگیلویه

منتشر شده در :2015/06/03 - 03:06|شناسه خبر: 10351 984 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه