امروز :چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۲:۱۴:۳۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

کهگیلویه وبویر احمد یکی از ناامن ترین استانهای کشور از لحاظ تغذیه!

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: این استان جزء هفت استان ناامن غذایی در کشور است.

راه ملت، سیدموسی خادمی در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی استان، افزود: دولت برای این استان‌ها که از نظر تغذیه‌ای و دسترسی کمی و کیفی مواد غذایی و ضریب شاخص‌های سلامت نسبت به سایر استان‌های کشور از وضعیت بدی برخوردار هستند، برنامه حمایتی اجرا می‌کند.

وی اظهار کرد: این استان هم باید برای جلب حمایت دولت برنامه‌های خود را در راستای بهینه‌سازی تغذیه و ایجاد امنیت و سلامت غذایی به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارائه دهد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: ارائه این برنامه‌ها و اجرای این طرح در راستای تحول نظام سلامت و برای ارتقاء ضریب سلامت و رفع نسبی سوء تغذیه در استان ضروری است.

خادمی از تشکیل و فعالیت کارگروه بهبود تغذیه و امنیتی غذایی استان خبر داد و تصریح کرد: شش کمیته زیر مجموعه کارگروه بهبود تغذیه و امنیت مواد غذایی استان برای جلب و جذب حمایت و اعتبار ملی نزدیک به ۳۰ طرح و پروژه در این خصوص به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: جامعه هدف این طرح بیشتر اقشار آسیب‌پذیر جامعه به‌خصوص افراد تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، خانه سالمندان، روستامهدها و بخشی از خانواده‌هایی است که در مناطق دور افتاده دسترسی کافی به مواد غذایی ندارند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد اظهار کرد: فرآیند رساندن مواد غذایی به لحاظ کمی و کیفی به مردم، امکانات و شرایط نگهداری آنها، تغییر الگوی مصرف، ایجاد و انتخاب جایگاه مناسب برای توزیع، بهبود سیستم حمل و نقل مواد غذایی از جمله نیازها برای تقویت نظام سلامت و امنیت غذایی در استان است.

خادمی اضافه کرد: همکاری همه جانبه تمام نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای هر چه مطلوب‌تر طرح بهبود تغذیه و امنیت غذایی در این استان ضروری است./سایت استانداری کهگیلویه وبویر احمد

منتشر شده در :2015/06/10 - 12:06|شناسه خبر: 10639 633 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه