امروز :شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۲:۰۱:۰۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

بی بهره بودن مردم “کهگیلویه و بویر احمد” از سد ها و رودخانه های این استان!

راه ملت، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم این استان از سدهای احداث شده در استان بی بهره هستند. سید موسی خادمی در نشست شورای آب و برق استان افزود: هم اکنون این سدها مورد استفاده دیگر استانها هستند اما سهم این استان از سدهای خود بسیار کم است. وی بر افزایش تخصیص آب استان […]

راه ملت، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم این استان از سدهای احداث شده در استان بی بهره هستند.

سید موسی خادمی در نشست شورای آب و برق استان افزود: هم اکنون این سدها مورد استفاده دیگر استانها هستند اما سهم این استان از سدهای خود بسیار کم است.

وی بر افزایش تخصیص آب استان از این سدها تاکید کرد و اظهار داشت: باید سهم استان از سه رودخانه بشار، زهره و مارون گرفته شود.

خادمی تصریح کرد: چرا باید در پایین دست و در استان خوزستان از منابع آبی رودخانه مارون برای کشاورزی استفاده شود اما در بالا دست و در کهگیلویه و بویراحمد باغ یک کشاورز به دلیل نبود آب خشک شود.

وی به کمبود آب در مناطق گرمسیری استان اشاره کرد و گفت: اگر آب مورد نیاز مناطق گرمسیری استان از سد کوثر تأمین می‌شد به مراتب مشکلات کمتری نسبت به حال حاضر داشتیم.

استاندار همچنین زیرساختهای بخش آب در استان را بسیار کم دانست و استفاده از منابع فصلی و موقتی برای تامین آب را یک چالش و پرخطر برشمرد.

خادمی، فرسودگی شبکه های آبرسانی و پراکندگی روستاها و شهرها و کوهستانی بودن استان را از دیگر مشکلات در عرصه آب استان عنوان کرد.

وی به جدا سازی آب شرب و فضای سبز شهرها هم اشاره کرد و گفت: کاهش نزولات آسمانی، برداشت بی رویه از منابع آب، کم آبی و محدودیت منابع آب، صرفه جویی را ضرورت بخشیده است.

منتشر شده در :2015/06/22 - 02:06|شناسه خبر: 11128 931 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه