امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۴:۴۰:۱۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

امام جمعه قلعه رئیسی: قوه قضائیه صلابت خود را در صدور حکم آقازاده ناخلف نشان داد

امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: قوه قضائیه صلابت خود را در صدور حکم آقازاده ناخلف نشان داد.

به گزارش راه ملت، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است و تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه نخست به ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: این ماه ماه قرآن است و عظمت رمضان بخاطر نزول قرآن و جایگاه قرآن از زبان قرآن بسی والا و رفیع است.

صلواتی خاطرنشان کرد: قرآن تنها کتاب آسمانی است که از تحریف مصون مانده و یگانه کلامی است که بر بلندای قله فصاحت و بلاغت هدایت و رستگاری را نوید می‌دهد، راز و رمز مکتوم عالم را بازگو می‌کند.

وی تاکید کرد: نعمت بزرگی است که خدای متعال عطای آن را بر زمینیان بزرگ می‌داند.

صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

خطیب جمعه قلعه رئیسی در ابتدای خطبه دوم به اظهارات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان اشاره و بیان کرد: ضمن تاکید بر مواضع قاطعانه رهبر انقلاب و حمایت از تیم مذاکره کننده تاکید می‌کنیم طرف مقابل شیطان است مبادا در نحوه مذاکرات از مواضع رهبری یک قدم عقب‌نشینی صورت گیرد که در این صورت مورد مواخذه مردم ایران خواهیم شد.

وی گفت: این مردم فرمایشات رهبری را خط قرمز می‌دانند مردم ۳۶ سال خون دل خوردند با جان خودشان با قربانی کردن جوانانشان از این انقلاب و نظام حمایت کردند و امروز حرف و خواسته آنها از دولت و تیم مذاکره کننده یک کلام و آن «هیهات منا الذله» است.

وی به روز جهانی مواد مخدر هم اشاره و اذعان داشت: مواد مخدر یک سرطان است که به جان خانواده‌ها افتاده و بلای خانمان‌سوزی است که از مسئولان نظامی و امنیتی کشور، استان و منطقه خواستار ناامن کردن محیط هستیم.

صلواتی به هفتم تیرماه شهادت مظلومانه آیت‌الله دکتر بهشتی و روز قوه قضائیه اشاره و یادآور شد: در اسلام قوه قضائیه جایگاه رفیعی دارد چون همه امورات ملت در دست قوه قضائیه است جان مردم، مال مردم و نوامیس مردم همه در تحت سیطره قوه قضائیه است.

خطیب جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه قوه قضائیه ملجاء و پناهگاه مردم ستم‌دیده است، اظهار داشت: قوه قضائیه قوه‌ای مستقل بوده و هیچ مقامی حق دخالت در آن ندارد.

صلواتی افزود: هیچ کس حق ندارد به قوه قضاییه توهین کند از جمله   خانواده‌ای که دم از انقلاب می‌زند، خودش را صاحب و همه کاره می‌داند اما حالا که فرزند ناخلفشان جرمی مرتکب شده حکم را پدر سوخته‌بازی می‌داند.

صلواتی گفت: این نطفه یک فتنه جدید است مثل همان واکنش سال ۸۸ بود که گفتند بریزید به خیابان‌ها اما کور خواندند چرا که مردم بصیر و آگاه هستند و آن کسی که نامه می‌نویسد و متخلف را حمایت می‌کند هم بداند دیگر جایی در بین ملت ندارد.

وی با بیان اینکه مردم در خصوص این پرونده از دستگاه قضا انتظاراتی دارند اضافه کرد: این دستگاه پاسبان آبرو و حیثیت جمهوری اسلامی و اسلام است انحراف در این دستگاه مردم را از این دستگاه مایوس و به جمهوری اسلامی بدبین می‌کند لذا مسئولان قوه قضائیه نظارت کامل داشته باشند و از انحرافات جلوگیری کنند.

امام جمعه قلعه رئیسی عنوان کرد: زمان رسیدگی به پرونده‌ها نباید  طولانی شود چرا که بعضی‌ها چندین سال از عمرشان را باید در این راه بگذرانند امیدواریم که زمان رسیدگی به پرونده‌ها کوتاه‌تر شود.

صلواتی در ادامه با تقدیر از رئیس دادگاه عمومی چاروسا گفت: حدود دو سال است که جناب آقای شفیعی رئیس دادگاه عمومی چاروسا به این منطقه آمده و کارهای بسیار بزرگی صورت گرفته و در عرصه عملکرد همین قدر می‌دانم فردی مومن، ولایت‌مدار و هیچ موقع زیر بار ظلم و حق‌خوری نمی‌رود.

وی افزود: امنیتی که برقرار است مرهون تلاش شفیعی بوده بالاخره یک عده ۸ سال دل مردم را با دزدی خون کردند اما با تلاش‌های شبانه روزی ایشان و نیروی انتظامی و امنیتی دستگیر شدن که این جای تقدیر دارد.

وی در پایان همچنین نسبت به جمع‌آوری ماهواره‌های منطقه توسط رئیس دادگاه عمومی از وی تقدیر کرد./فارس

 

منتشر شده در :2015/06/26 - 07:06|شناسه خبر: 11290 628 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه