امروز :جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۵۳:۴۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نرخ ازدواج در کهگیلویه و بویر احمد افزایش یافت / بیشترین میانگین سن باشت و کمترین چاروسا

این مسئول در پایان اظهار داشت : در برابر هر ۶ واقعه ازدواج ۱ واقعه طلاق در استان صورت گرفته است.

راه ملت، مدیرکل ثبت احوال استان  کهگیلویه وبویر احمد با بیان اینکه که ازاین تعداد ۲۱۲۰ رویداد مربوط به ولادت شهری و تعداد ۱۵۴۹ رویداد ولادت روستایی می باشد افزود : نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در ۳ ماهه اول امسال برابر ۱۱۰ است که این شاخص در مدت مشابه سال قبل نیز ۱۰۸ بوده است .

سید محمدعلی تقوی  با اشاره به این مطلب که در مقابل ۱۰۰ واقعه دختر حدود ۱۱۰ واقعه پسر به ثبت رسیده است تصریح کرد: با توجه به ابلاغ سیاست های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب و با توجه به کاهش میزان باروری در سطح استان، امیدواریم پایداری در میزان موالید در سطح استان وجود داشته باشد و تعداد ولادت ها همچنان با رشد مواجه باشد.

تقوی با اشاره به کاهش ۲/۴ درصد وفات در سه ماهه اول سال۱۳۹۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: در سه ماهه اول سالجاری تعداد ۶۵۲ واقعه وفات به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲/۴ درصد کاهش داشته است که ازاین تعداد ۳۸۸ رویداد مربوط به وفات شهری و تعداد ۲۶۴ رویداد وفات روستایی می باشد.

وی افزود: دربحث ازدواج در سه ماهه اول نسبت به مدت مشابه سال قبل با ثبت تعداد ۲۴۰۲ واقعه ازدواج ، خوشبختانه شاهد رشد ۷/۲۱ درصدی درسطح استان بودیم که بیشترین ازدواج مردان ثبت شده بین گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال با رقم ۱۰۲۶ بوده و همچنین بیشترین ازدواج زنان ثبت شده بین گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال با رقم ۸۳۹ نفر می باشد.

وی ادامه داد: در سه ماهه اول امسال میانگین سن ازدواج ثبت شده در مردان ۲۹ سال و در زنان ۲۴/۳ سال می باشد که بیشترین میانگین سن ازدواج مردان مربوط به شهرستان باشت با رقم ۳۰/۲ سال و کمترین سن مربوط به بخش چاروسا با رقم ۲۷/۹ سال می باشد .

این مسئول گفت: بیشترین میانگین سن ازدواج زنان مربوط به شهرستان باشت با رقم ۲۵/۳ سال و کمترین مربوط به چاروسا با رقم ۷/۲۲۲۲/۷ سال است.

مدیرکل ثبت احوال استان با اظهار تاسف از میزان رشد طلاق در استان اظهار داشت: در سه ماهه اول سالجاری تعداد ۳۸۳ واقعه طلاق به ثبت رسیده که درمقایسه با تعداد ۲۲۲ واقعه ثبت شده سال قبل رشد ۵/۷۲ درصدی را شاهد بودیم که این زنگ خطری است که نیازمند ارائه راهکارهای اساسی در استان می باشد.

تقوی گفت: در سه ماه اول سال ۱۳۹۴ بیشترین طلاق مردان ثبت شده بین گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال با رقم ۱۲۱ نفر بوده است و بیشترین طلاق زنان ثبت شده بین گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال با رقم ۱۰۰ نفر بوده است.

وی ادامه داد: میانگین سن طلاق ثبت شده در سه ماهه اول امسال ،در مردان ۳۵ سال و در زنان ۳۰ سال می باشد.

این مسئول در پایان اظهار داشت : در برابر هر ۶ واقعه ازدواج ۱ واقعه طلاق در استان صورت گرفته است.

منتشر شده در :2015/07/06 - 08:07|شناسه خبر: 11748 840 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه