امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۷:۰۳:۱۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نباید با سیاسی کاری ها دانشگاه را از ماموریت اصلی خود دورکرد

ما عاجزانه از دولت محترم خواهشمندیم که اول همت خود را در تحقق سهم ۲ درصدی تحقیق و پژوهش در کوتاه مدت و سهم ۴ درصدی از بودجه ی عمومی برای تحقیق و پزوهش در بلند مدت بکار ببندد.

راه ملت : سید مجتبی خوش رفتار (مدرس دانشگاه)

همه ی ما در ۱۰ سال اخیر شاهد روند رو به رشد فرهنگی و علمی در فضای دانشگاهی کشور بودیم بطوری که تقریبا هر بار شاهد اختراعات و رویدادهای  بزرگ در حوزه های علمی مختلفی بودیم که از جمله می توان به افتخارات دانشمندان ما در حوزه فضایی، ژنتیک، هسته ای، پزشکی، نفت و … اشاره کرد که روز به روز توجه جهانیان را به این کشور بزرگ جلب می کرد و توانستیم به ادعای مراجع  آماری جهانی رشد ۱۱ برابر متوسط جهانی را کسب کنیم  که در دنیا کم نطیر بود و باعث افتخار نظام و انقلاب شد.

اما با توجه به اتفاقات رخ داده شده در طی یکی دو سال اخیر شاهد جنجال و سیاسی کاری در فضای دانشگاهی هستیم که بگفته ی رهبری انقلاب برای فضای دانشگاه سم است. اتفاقاتی همچون جنجال بورسیه ها که هنوز هم به اثبات هیچ مرجعی نرسیده و اتهامات وارده از سوی مسئولین حاضر در وزارت علوم به مسئولین قبلی در دولت قبلی درست نبوده باعث شده تا دانشجویان را به جنگ روانی داخلی بکشاند که تنها سودش برای جامعه ی علمی ما فقط عقب ماندگی از قافله ی تحقیق و پژوهش  بوده است.

مورد بعدی که حال و روز فضای فرهنگی و حتی علمی دانشگاه های ما را تحت تاثیر قرار داده و  موجب نارضایتی مجلس نمایندگان شورای اسلامی و بخصوص کمیته آموزش مجلس شد، مراسم هایی همجون رقص مختلط در دانشگاه ها به بهانه های مختلف و مجالس خارج از عرف فضای دانشگاهی است که ما را یاد آور دوره های پیشین می کند.

از عوامل بعدی که موجب شده تا دانشگاه های ما از ماموریت خود در رقابت با همتایان خود عقب بماند، مسئله وجود سرپرستان به جای ریاست در دانشگاه ها است که هنوز ادامه دارد و از همه بدتر وجود عواملی از جنس فتنه در بدنه وزارت علوم است که موجب استیضاح وزیر علوم قبلی شد و همه ی این عوامل حاکی از آن است که دولت محترم فضای دانشگاهی را با مکان های دیگر اشتباه گرفته و می خواهد برای مقاصد خاص خود بکار ببندد.

ما عاجزانه از دولت محترم خواهشمندیم که اول همت خود را در تحقق سهم ۲ درصدی تحقیق و پژوهش در کوتاه مدت و سهم ۴ درصدی از بودجه ی عمومی برای تحقیق و پزوهش در بلند مدت بکار ببندد.

دوم نگاه خود را درمورد فضای دانشگاهی که با تقدیم خون دانشمندان شهیدی چون، شهید شهریاری ، شهید علی محمدی، شهید رضایی نژاد و شهید احمدی روشن با غیرت ملت ما در هم آمیخته شد، تغییر دهد تا همچون گذشته باعث شکوفایی هر چه بیشتر و رونق در کشور شود.

 

منتشر شده در :2015/07/07 - 06:07|شناسه خبر: 11835 890 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه