امروز :چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۱:۵۵:۴۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

“برای اولین بار در جهان”: یک تیم تحقیقاتی در بهمئی موفق به کشف فرمول درمان آنفلوانزای مرغی شد

وی ضمن درخواست از نهادهای حمایتی جهت حمایت از این تیم تحقیقاتی گفت: در صورت حمایت از این تیم تحقیقاتی و تولید انبوه این دارو به صورت قطعی، انقلابی در بخش اقتصادی، به خصوص در بخش مبارزه با بیماری های طیور و افزایش سلامت گوشت مرغ کشور به وجود می آید و کشور ما در این زمینه خودکفا شده و به میزان زیادی از خروج ارز از کشور جلوگیری می شود.

راه ملت، به نقل از یک سایت محلی استان کهگیلویه وبویر احمد ،برای اولین بار در جهان یک تیم تحقیقاتی سه نفره بسیجی شهرستان بهمئی توانست با موفقیت به فرمول درمان قطعی بیماری آنفلوانزای مرغی دست یابد.

این تیم به سرپرستی کریم افتخاری ،مسئول دفتر راهبردی بسیج شهرستان بهمئی و دو محقق جوان، تورج پیرمرادی و یونس جاکی در این زمینه به موفقیت های چشمگیری دست یافتند.

این تیم تحقیقاتی ظهر روز (چهارشنبه) در نشست اختصاصی در دفتر مرکزی سایت خبری  آوای ماغر در شهر لیکک در زمینه این کشف بزرگ صحبت و گفت و گو کردند.
افتخاری،سرپرست این تیم تحقیقاتی گفت:پس از انجام تحقیقات و آزمایشهای فراوان و مداوم به مدت ۴ سال توانستیم بیماری آنفلوانزای مرغی را به طور صد در صد درمان کنیم.
یونس جاکی ،عضو این تیم تحقیقاتی گفت: با هزینه شخصی ۱۵۰ قطعه جوجه خریداری کردیم که با ورود به سن ۳۰ روزگی با تزریق ویروس آنفلوانزای مرغی ،مرغ ها را آلوده کردیم.
وی گفت: بعد از آلوده شدن مرغ ها به این ویروس خطرناک و مهلک کار درمان را شروع کردیم و توانستیم ۱۰۰درصد جوجه ها را از این بیماری نجات دهیم که در طول این آزمایش موفقیت آمیز حتی یک قطعه از مرغ های آلوده تلف نشد.
جاکی افزود: البته در آزمایشی مشابه همین تعداد مرغ را به ویروس آلوده کردیم که بدون درمان حتی یک قطعه از آنان جان سالم به در نبرد.

جاکی تصریح کرد:آزمایش موفقیت آمیز ما باعث شگفتی خیلی از دامپزشکان و دانشجویان مراکز تحقیقاتی کشور شد که با چندین بار خونگیری از مرغ های درمان شده صحت آزمایش مورد تایید قرار گرفت.

پیرمردای ،عضو دیگر این تیم به خبرنگار ما گفت:فرمول پیچیده این درمان نیاز به تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر داشت که این تیم تحقیقاتی با حداقل امکانات اولیه توانست با موفقیت به این فرمول دست یابد و الان به جرأت می توان گفت که این نمونه قابل تعمیم به تمامی مرغداری ها کشور و حتی خارج نیز می باشد.

وی ضمن درخواست از نهادهای حمایتی جهت حمایت از این تیم تحقیقاتی گفت: در صورت حمایت از این تیم تحقیقاتی و  تولید انبوه این دارو به صورت قطعی، انقلابی در بخش اقتصادی، به خصوص در بخش مبارزه با بیماری های طیور و افزایش سلامت گوشت مرغ کشور به وجود می آید و کشور ما در این زمینه خودکفا شده و به میزان زیادی از خروج ارز  از کشور جلوگیری می شود.

سرپرست این تیم تحقیقاتی در پایان گفت:کشف ماده ضد چربی با سازگاری کامل با محیط زیست(بیش از ۲۰موردکاربرد از این ماده)،ساخت جوهر ضد آب جهت کار در اعماق دریاها،ساخت پودر سفید کننده دندان ها با تاثیر گذاری معجزه آسا و ترکیبی کاملا گیاهی و طراحی دستگاه فیلتر آلاینده های زیست محیطی به خصوص در کارخانه سیمان از دیگر اختراعات و کشفیات این تیم تحقیقاتی می باشد./آوای ماغر

 

 

راه ملت این موفقیت بزرگ را به جامعه ی پزشکی استان و کشور تبریک گفته و امیدواریم شاهد موفقیت بیش از پیش جوانان ایرانی و همچنین جوانان عزیز استان کهگیلویه وبویر احمد باشیم.

منتشر شده در :2015/07/17 - 01:07|شناسه خبر: 12418 991 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه