امروز :شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۸:۴۷:۰۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

سهم نیم درصدی کهگیلویه وبویر احمد از واحد های صنعتی کشور / مشکلات متعدد در حوزه ی صنعت و تجارت استان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: مطالعات مقدماتی معدنی شامل زمین شناسی و شناسایی معادن تاکنون در پنج هزار کیلومترمربع از مساحت بیش از ۱۶ هزار کیلومترمربعی این استان انجام شده است.

راه ملت، داریوش دیودیده روز یکشنبه در نشست با اعضای شوراهای اسلامی هشت شهرستان کهگیلویه و بویراحمد به منظور بررسی ظرفیت ها و مشکلات حوزه صنعت و معدن شهرستان های استان افزود: استخراج سالانه معادن این استان حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن است.

وی بیان کرد: اغلب معادن کهگیلویه و بویراحمد شامل مصالح ساختمانی از قبیل سیمان، گچ، سنگ لاشه، شن، ماسه و سنگ های تزیینی است.

دیودیده اظهار کرد: ۷۱۰ واحد صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که نیم درصد واحدهای صنعتی کشور را شامل می شود.

وی عنوان کرد: ۵۰۰ طرح صنعتی با میانگین پیشرفت فیزیکی پنج تا ۹۵ درصد در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا است که پیش بینی می شود تا پنج سال آینده افتتاح شوند.

دیودیده ابراز داشت: اشتغالزایی مستقیم این تعداد طرح صنعتی کهگیلویه و بویراحمد ۱۸ هزار نفر و سرمایه گذاری آنها نیز افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

وی با اشاره به وجود ۲۰ هزار واحد صنفی در کهگیلویه و بویراحمد، افزود: حوزه های صنعت، معدن و تجارت این استان بنا به دلایل متعدد پیچیدگی های خاص خود را داشته و با مشکلاتی مواجه هستند.

دیودیده گفت: از مهمترین این دلایل می توان به محدودیت سابقه و تجارب فعالیت مردم، مسوولان اجرایی و فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در این سه حوزه مهم اقتصادی اشاره کرد.

وی بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد برای رفع این مشکلات آمادگی کامل دارد و تاکنون نیز اقدامات و برنامه هایی را انجام داده است.

رییس شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: توسعه معادن و طرح های صنعتی استان و استفاده بهینه از چنین ظرفیت های مهم اقتصادی یک امر ضروری است.

حجت الله دبیقی افزود: تحقق این امور مهم می تواند نقش بسزایی در ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و توسعه روزافزون اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد.

وی بیان کرد: بیش از دو هزار نفر عضو شوراهای اسلامی شهر و روستای کهگیلویه و بویراحمد هستند.

دبیقی اظهار کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای کهگیلویه و بویراحمد به عنوان رابط بین مردم و مسوولان اجرایی این استان رسالت های مهمی بر عهده داشته و به حمایت های همه جانبه نیاز دارند.

مهمترین درخواست های مطرح شده از سوی اعضای شوراهای اسلامی شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد در این نشست شامل فراهم شدن زیرساخت های لازم از جمله برق و جاده دسترسی برای معادن، انجام امور مطالعاتی برای شناسایی معادن جدید، پیگیری برای رفع معارضات اجتماعی معادن، فعال کردن طرح های معدنی، تامین اعتبار برای تکمیل طرح های صنعتی و ساماندهی کارخانه های تولید شن و ماسه واقع در حاشیه رودخانه ها بود./ایرنا

منتشر شده در :2015/07/26 - 07:07|شناسه خبر: 12780 728 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه