امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۲:۱۱:۳۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد

کشتار سالانه ۵ هزار تن مرغ در مراکز عرضه غیر مجاز استان

راه ملت: مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از ضبط و معدوم سازی بیش از ۱۱هزار قطعه مرغ غیر قابل مصرف در کشتارگاههای استان در سه ماه اول امسال خبرداد. عبدالله بهمنش ظهر سه شنبه به خبرنگاران گفت: این تعداد مرغ از ۳۲۰ هزارو ۸۳۴ قطعه طیور ذبح شده در کشتارگاههای طیور استان، غیر قابل مصرف […]

راه ملت: مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از ضبط و معدوم سازی بیش از ۱۱هزار قطعه مرغ غیر قابل مصرف در کشتارگاههای استان در سه ماه اول امسال خبرداد.

عبدالله بهمنش ظهر سه شنبه به خبرنگاران گفت: این تعداد مرغ از ۳۲۰ هزارو ۸۳۴ قطعه طیور ذبح شده در کشتارگاههای طیور استان، غیر قابل مصرف تشخیص داده شده است.

وی با بیان اینکه این تعداد مرغ به وزن پنج میلیون ۴۲۳ هزار کیلوگرم معدو شدند ، افزود : در سه ماهه اول امسال نظارت شرعی  بهداشتی به صورت روزانه بر سه کشتارگاه صنعتی طیور استان انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اظهار داشت: برای رصد و نظارت دقیق بر عرضه مرغ سامانه ردیابی گوشت مرغ در تیرماه امسال راه اندازی شد.

وی افزود: در این سیستم، خریدار گوشت مرغ در استان با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۸۹۰۳ از مرغداری تولیدکننده و کشتارگاه صنعتی که در آن ذبح انجام شده مطلع می شود.

وی نسبت به توجه به تاریخ انقضاء فرآورده های خام دام و طیور تاکید کرد و گفت: شهروندان باید هرگونه تخلف در این زمینه را به دستگاههای متولی گزارش دهند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از تشدید برخورد و افزایش بازرسی ها بهداشتی در قالب اکیپ های مشترک بازرسی در سال جاری خبر داد.

بهمنش تاکید کرد: سلامت فرآورده های خام دامی با سلامت و امنیت غذایی مردم ارتباط مستقیم دارد و همه باید برای توسعه سلامت جامعه تلاش کنند.

وی عنوان کرد: از مجموع مصرف سالانه حدود هفت هزار تن گوشت مرغ در استان هم دو هزار تن در کشتارگاه های صنعتی و پنج هزار تن نیز از طریق مراکز کشتار و عرضه غیرمجاز تامین می شود ./فارس

منتشر شده در :2015/08/18 - 07:08|شناسه خبر: 14011 1158 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه