امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۲۴:۳۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

تولدت مبارک IE

درست بیست سال پیش در جنین روزهایی “توماس ریردان” نرم افزاری را در دنیای وب عرضه کرد که همه وب تحت تاثیر آن قرار گرفت.

راه ملت: متولد بیست ساله مایکروسافت حالا کمی عقب تر از سن تقویمی اش رشد داشته و کمی نارسایی دارد. تا جایی که اواخر سال جاری میلادی یازده ساله می نماید! سالها ازکاربرد و اختراع اینترنت می گذرد و شبکه های اطلاع رسانی یکی پس از دیگری در اختیار کاربران قرار گرفتند ولی هیچیک به اندازه این یکی محبوبتر از آب در نیامد. البته تا زمانی که در عرصه رقابت یکه تاز بود.

درست بیست سال پیش در جنین روزهایی “توماس ریردان” نرم افزاری را در دنیای وب عرضه کرد که همه وب تحت تاثیر آن قرار گرفت. این نرم افزار که توسط مایکروسافت به تولید رسید، نخستین نسخه از مرورگر اینترنتی به نام Internet Explorer بود که به کاربران جهانی عرضه شد. به طوری که ۳ ماه پس از انتشار اولین نسخه ان نسخه دوم آن به وجود آمد و در فاصله کوتاهی نسخه سوم.  اگرچه نسخه های مختلفی برای انواع کامپیوتر و تلفنهای همراه و تبلتها تولید و ارائه شد، ولی کمی از رقبا عقب مانده تر است.

حالا این محصول ۲۰ ساله کمی ناکام است و محصولات متنوع دیگری از جمله Edge قرار است یار دیرین و نارس مایکوسافت را قرنطینه کند. اگرچه مایکروسافت اعلام کرده است که با این کار به پشتیبانی از IE پایان نمی‌دهد. زیرا بازارهای رقابتی محصولاتی نظیر  Netscape  و حتی پس از آن Google Chrome  و Firefox با چشم‌انداز گسترده‌تر به نرم‌افزارهای متن‌باز وارد عرصه این تکنولوژی شدند تا نوبت به opera رسید و به این ترتیب انحصار فرزند مایکوسافت خیلی زود شکسته شد.

کار به جایی کشیده شد که اروپاییان به جنگ علنی یا مرورگر مایکرو سافت پرداختند و شهروندان اروپایی برای نخستین بار این فرصت را در اختیار داشتند بر اساس طرح Browser Ballot از بین مرورگرهای اینترنتی مرورگر محبوب خود را برای سیستم عامل ویندوز انتخاب کنند. فرایندی که به منظور کاهش سهم IE در بازار جهانی مرورگرهای اینترنتی صورت گرفت. در حالیکه در مقطعی مایکروسافت برنده جنگ مرورگر برای اولین بار، با ختصاص بیش از ۱۰۰ میلیون دلار  در هر سال برای اینترنت اکسپلورر سهم بازار ۹۵ درصدی را فراهم کرد. حالا محصول ۲۰ ساله اش در آستانه تولید نسخه ۱۱ آن است که احتمالا آخرین نسخه آن است.

منتشر شده در :2015/08/25 - 11:08|شناسه خبر: 14308 703 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه