امروز :دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ساعت : ۲۳:۳۱:۰۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

امام جمعه موقت دهدشت:

بسیاری از معاملات بانکی به فتوای همه مراجع تقلید حرام هستند

امام جمعه موقت دهدشت با بیان اینکه هنوز به بانکداری بدون ربا در جامعه دسترسی پیدا نکرده‌ایم گفت: اصول بانکداری اسلامی باید اجرایی شود.

راه ملت، حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت درباره ویژگی‌های اصحاب ائمه رعایت تقوای الهی را از خصلت‌های این انسان‌ها برشمرد و اظهار داشت: به فرموده رسول اکرم(ص) عزیزترین انسان در دنیا و آخرت کسی است که تقوا را مراعات کند.

امام جمعه موقت دهدشت با استناد به حدیثی از امام صادق(ع) تصریح کرد: کسی که می‌خواهد از دوستان امام زمان(عج) باشد باید اهل ورع و اهل تقوا باشد.

تقوی اولین ویژگی شیعیان ائمه هدی را داشتن تقوا دانست و افزود: تقوا برای انسان نور ایجاد می‌کند و باعث می‌شود انسان دشمن شناس شود.

وی در همین رابطه به آیاتی از سوره یوسف اشاره و خاطرنشان کرد: کسانی‌که تقوا داشتند، شناختند کسانی که تقوا را مراعات نکردند، نشناختند.

خطیب موقت جمعه دهدشت در تفسیر این آیه به روایتی از امام صادق(ع) پرداخت و گفت: برادران یوسف به این دلیل او را نشناختند که گناه مرتکب شده بودند اما یوسف لحظه‌ای که مشاهده کرد آن‌ها را شناخت اما چیزی نگفت.

تقوی در تبیین اهمیت مراعات تقوای الهی تصریح کرد: انسان متقی با نور خدا انسان را می‌شناسد و آورده شده است که از انسان‌های مومن و زیرک بترسید، آن‌ها دشمن شناسند؛ چون تقوای الهی نوری در آنان ایجاد می‌کند که می‌بینند، می‌فهمند و می‌شناسند.

امام جمعه موقت دهدشت در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت از این دو شهید به نمونه بارز از یاوران انقلاب و امام نام برد و در تبیین انگیزه نامگذاری این هفته به نام هفته دولت از دیدگاه مقام عظمای الهی افزود: این نامگذاری برای این است که ویژگی‌های آن شهدای عزیز را جامه عمل بپوشانیم.

وی با اشاره به روز تروریسم دیگر مناسبت هفته با بیان اینکه معضلات امروز جهان اسلام به واسطه تروریسم است، تروریسم را یک مسئله جدید ندانست و خاطرنشان کرد: اسلام قربانی ترویست شده است و همه ائمه اطهار توسط مستکبران دوران به شهادت رسیدند.

تقوی آمریکا و استکبار جهانی را در فهرست تروریسم خواند و تصریح کرد: آمریکا با تجهیز مالی و تبلیغاتی منافقین، باعث شد شخصیت‌های ارزشمند انقلاب ما به شهادت برسند.

وی با اشاره به تقدیم ۱۷ هزار شهید ترور در کشور از شهادت آیت‌الله شیرازی به دست مزدوران انگلیس در جریان حمله این کشور به دیگر مناسبت نامگذاری روز مبارزه با تروریسم یاد کرد و افزود: صدور فتوای آیت‌الله شیرازی و بسیج مردم برای شکست انگلیس باعث شد، انگلیس وی را مانع سیطره خود بر عراق ببیند و با زهر این عالم فرزانه را به شهادت برسانند.

امام جمعه موقت دهدشت روز بانکداری اسلامی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه هنوز به بانکداری بدون ربا دسترسی پیدا نکردیم، خاطرنشان کرد: از سال ۶۲ این جریان در کشور آغاز شد اما تاکنون به جایی نرسیده است.

تقوی بسیاری از معاملات بانکی را به فتوای همه مراجع تقلید حرام دانست و گفت: بانکداری اسلامی باید در جهت حذف ربا پیش رود./فارس

 

منتشر شده در :2015/08/28 - 03:08|شناسه خبر: 14514 742 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه