امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۳۶:۴۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

و ما همچنان در روزمرگی‌های دنیا گم شده‌ایم: مظلومیت شهدای گمنام کهگیلویه در سایه بی‌توجهی مسئولان همچنان ادامه دارد

راه ملت: بعد از سه سال تدفین دو شهید گمنام در تپه نورالشهدا دهدشت متاسفانه هیچ گونه ساماندهی جهت قبور این عزیزان صورت نگرفته است. به گزارش راه ملت، نمی‌دانم از کجا شروع کنم از بی لیاقتی‌های خودمان یا از لحظه‌های پرواز گمنامی شما از پلاک خونین شهید بگویم یا از صورت زیبایی که دشمن […]

راه ملت: بعد از سه سال تدفین دو شهید گمنام در تپه نورالشهدا دهدشت متاسفانه هیچ گونه ساماندهی جهت قبور این عزیزان صورت نگرفته است.

به گزارش راه ملت، نمی‌دانم از کجا شروع کنم از بی لیاقتی‌های خودمان یا از لحظه‌های پرواز گمنامی شما از پلاک خونین شهید بگویم یا از صورت زیبایی که دشمن آن را دریده یا از فضای رقیق شده کربلای ایران”شلمچه” ، همان جایی که علی اکبرهای خمینی برای رسیدن به کربلا دست و سر می‌دادند و یا غرق در باتلاق سوزان اروند کنار می‌شدند.

می‌نویسم، به افتخار نوجوانان و جوانانی که از بهترین لحظه‌های زندگی خود گذشتند نه جلوی توپ فوتبال بلکه جلوی توپ و تانک نه مقابل یک کشور بله مقابل چندین کشور… دفاع و حمله کردند و یک میلیمتر از خاک ایران را به دشمن ندادند تا ایران و ایرانی و دین و آیین اسلام و شیعه قهرمان باشه و پرچمش همیشه سربلند.

و اما من اینجا در قصه دنیا وجودم مچاله شده و نمی‌دانم در گرد و غبار گناه این دنیا به که می‌توان از بی قراری‌ها گفت، راه نجاتی نیست مگر اینکه ما با نگاه ملکوتی تان دستان پر گناه ما را بگیرید و در دنیای خودتان ما را آرام کنید.

مقام شهید در محضر پرودگار عالم جایگاهی بس رفیع و عظیمی دارد اما شهدای گمنام مظلومیت خاص دارند همان‌ها که مانند مادرشان زهرا خواستند همیشه گمنام بمانند، گمنام ماندند! و اگر امروز هم بودند در گمنامی خود می ماندند، و اما آن ها فقط از یک چیز رنج می‌برند که یادشان کنی و از نامشان سوء استفاده کنی به مانند برخی مدیران امروز، شاید مسئولان فراموش کرده باشند و این یادآوری آنها را عذاب ندهند که هیچ شرمندگی بدتر و دردناکتر از شرمندگی در برابر شهدا نیست.

۶

فروردین ماه سال ۹۲ شهرستان کهگیلویه معطر به وجود دو شهید گمنام شد شهدایی که با استقبال بی نظیر مردم و مسئولان روبه‌رو شد و این روز یک روز فراموش نشدنی در ذهن مردم شهرستان کهگیلویه به یادگار مانده است.

و اما بعد از سه سال از تدفین این عزیزان با گذری از تپه نورالشهدا دهدشت خواهی فهمید که این شهدا چقدر مورد توجه مسئولین قرار گرفته اند، ازساخت المان نیمه رها شده و راکد مانده که بگذریم دریغ از یک سنگ قبر ساده که هر روز ما را در مقابل این شهدا شرمنده‌تر می کند، و متاسف‌تر برای مسئولان ما که حتی برای زائرین شهدای گمنام دهدشت ابتدایی ترین امکانات رفاهی در نظر گرفته نشده است، از وجود نداشتن مکانی مناسب جهت نشست، عدم نمازخانه و سرویس بهداشتی، عدم روشنایی مسیر جاده شهدا(جاده که نه بهتر بگویم راهی شبیه کوهستان)که در زمان بارندگی و آب گرفتگی امکان تردد به آن نیست.

DSC_0096

متاسفانه علی رغم گزارش‌های پی‌درپی رسانه‌ها در خصوص وضعیت شهدای گمنام کهگیلویه هنوز اتفاق خاصی صورت نگرفته و هر روز بر غربت شهدای گمنام کهگیلویه افزوده‌تر می‌شود، برادر مسئولم! نمی‌دانم تا کی می‌خواهی شانه از مسئولیتت خالی کنی چشمانت را باز کن و فراموش نکن این آرامش و امنیتی که در آن غرق شده‌ای مرهون خون پاک همین شهیدان است، کاش قدر این لاله‌های پرپر شده که هر کدام در لحظه لحظه زندگی‌مان سهم دارند را بدانیم.

کجایید مسئولان متعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران و یا بهتر بگویم کجایید همرزمان شهدا، یادتان رفته آن شور و احترام مردم دهدشت در فرودین ماه ۹۲ را؟ چه شد که یادتان رفت این مردم شهید پرورند؟ چه شد که یادتان رفت این شهدا حرمت دارند؟باور کنید بین این مردم و شهدایشان رازها و درددلهایی است، وای و هزارن اف بر ما که قدر و منزلت شهدا را نمی دانیم این همه ناسپاسی در برابر شهدای گمنام که جان با ارزش خود را فدا کردند برای ما خجالت‌آور است.

DSC_0123۱۰

سکانداران نظام جمهوری اسلامی ایران بنده به عنوان خادم شهدا یک سوال از شما صندلی گردان‌ها دارم؛ چرا برگزاری مراسمات بی ارزشی میلیاردها ریال از بیت‌المال این مملکت هزینه می‌شود اما برای احداث یک یادمان هر چند ساده برای شهدا – شهدایی که تمام آرامش و امنیت ما مرهون جانفشانی آنهاست با نداشتن اعتبار و …..مواجه می شویم و نوبت ساخت یادمان شهدا که می شود با کسری هزینه روبه‌رو می شویم.

امرالله درفشی، با بیان اینکه هیچ کشوری از فرهنگ غنی شهادت برخوردار نیست شهیدان را سرمایه های مملکت دانست و افزود: شهدای گمنام گرچه در نظر ما گمنام هستند اما آنان نامداران در آسمان و عارفان وارسته ای هستند که گمنامی در سیر و سلوک و روش اسلامی داشته و از فضلیت برخوردار بودند.

وی بیان کرد: یکی از دلایل تاخیر در ساخت المان شهدای گمنام دهدشت طرح بومی آن بود که این طرح بر اساس بافت جغرافیای شهرستان کهگیلویه طراحی شده است.

مدیرکل حفظ آثار ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طرح المان شهدای گمنام دهدشت یکی از بهترین طرح‌های استان است هزینه ساخت این المان را ۱۸۰ میلیون تومان عنوان و تصریح کرد: طرح ساخت این یادمان از سال ۹۱ آغاز و ساخت و سازه آن خارج از استان در شهر اصفهان انجام شده است.

درفشی نبود اعتبارات را عامل تاخیر جهت تکمیل یادمان شهدای گمنام دهدشت عنوان و گفت: متاسفانه با همه رایزنی‌های صورت گرفته اعتبار مشخصی برایش در نظر گرفته نشده است.

وی عنوان کرد: مجری این پروژه مسئولان شهر دهدشت و بسیج سازندگی است.

سرهنگ رضا رنجبر مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، پاسداری از خون شهدا را وظیفه همه مردم و مسئولان دانست و افزود: ما باید به تبعیت از آرمان‌ها و اهداف شهدا رهرو خوبی برای آن‌ها باشیم.

۱

وی با بیان اینکه یادمان شهدای گمنام دهدشت حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: در صورت تامین اعتبار بقیه کارهای جزئی آن و نمای آن تکمیل خواهد شد.

رنجبر عنوان کرد: تاکنون قریب به ۱۷۴ میلیون تومان هزینه یادمان شهدای گمنام دهدشت شده است و برای تکمیل و ادامه روند کار می‌طلبد که فرماندار کهگیلویه در نشست شورای برنامه ریزی جهت اعتبار به این پروژه همکاری لازم را داشته باشد.

علی پوزش خدمت به شهدا را باعث سعادت دنیا و آخرت انسان‌ها عنوان و افزود: تمام آسایش کنونی جامعه امروزی ما مرهون خون پاک شهیدان است.

وی بیان کرد: ساماندهی قبور شهدا باعث ماندگاری و حفظ قبور آن‌ها در عظمت‌شان به نسل‌های آینده خواهد شد.

فرماندار شهرستان کهگیلویه اعتبار اختصاص داده شده به شهدای گمنام این شهرستان در سال ۹۳ را ۱۳۰ میلیون تومان عنوان و تصریح کرد: از این میزان حدود هفتاد درصد آن یعنی ۹۰ میلیون تومان جذب شد.

پوزش میزان اعتباری که در سال ۹۴ برای شهدای گمنام دهدشت در نظر گرفته شده را حدود ۵۶ میلیون تومان عنوان و گفت: منهای اعتبار سال ۹۴ تاکنون ۱۷۴ میلیون تومان هزینه یادمان شهدای گمنام دهدشت شده است.

وی اضافه کرد:پیشرفت فیزیکی این طرح ۵۰ درصد است و با توجه به اینکه طرح یادمان با مشکل رو به رو شده است و باید تغییراتی در نمای آن لحاظ شود برای تکمیل آن اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان نیاز است.

فرماندار کهگیلویه مهم ترین عامل در تاخیر یادمان شهدای گمنان را کمبود اعتبارات عنوان و تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار این پروژه تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری خواهد رسید.

۷

پوزش با شاره به جانفشانی‌های این عزیزان خواستار همکاری همه نهادهای اجرایی جهت رفع کمبود و نواقص قبور این عزیزان شد.

به گزارش ایسنا؛ شهدا چشم و گوششان را دادند تا چشم و گوش ما باز شود دیگر به صندلی‌ها تکیه کردن بس است نگذارید شرمنده ایثار و جوانمردی‌های این مردان تاریخ شویم و حال ما مختاریم از ولایت دم بزنیم شیعه مولا و حسینی باشیم و یا در کنار حرمله‌ها بایستیم و هر روز جریان فدک را مقابل چشمان شهدا در تاریخ تکرار کنیم، انتظار می‌رود همه مسئولان استانی و شهرستانی با جدیت وارد عمل شده و در راستای توسعه این امامزادگان عشق و ایثار گامی موثر بردارند.

گزارش و عکس: سیده مریم پیروزان

منتشر شده در :2015/08/30 - 10:08|شناسه خبر: 14629 1566 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه