امروز :شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۸:۲۹:۰۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

حوزه علمیه باید در موضوع برجام نظارت داشته باشد

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه حوزه باید در همه مسائل نظر خود را ارائه دهد گفت: مثلا در موضوع برجام که هم اکنون در مجلس در دست بررسی است، حوزه نیز باید نظارت داشته و نظر خود را بگوید.

راه ملت: به نقل از شبستان، آیت الله حسین نوری همدانی در مراسم آغاز به کار سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه با اشاره به اینکه، حوزه های علمیه در راستای نشر معارف اسلام و نگهداری دین و پاسخ به دشمنان اسلام تاسیس شده و تداوم یافته است گفت: حوزه علمیه قم بسیار نقش اساسی در گسترش دین داشته است و از همان ابتدا که خفقان بود، حوزه علمیه قم تلاش جدی در گسترش مباحث دینی داشت.

وی گفت: طبق روایات در آخر الزمان بساط علم در قم پهن شده و صدای اسلام از قم به کل دنیا می رسد و این زمان ما است و امام صادق(ع) به مردم قم سلام فرستاده اند که باید قدر خود را بدانیم.

این مرجع تقلید با تاکید بر جایگاه طلاب گفت: وظیفه طلاب بسیار مهم است و نباید از نقش خود غافل شوند، افتخار ما این است که سرباز امام عصر(عج) هستیم.

این مرجع تقلید گفت: آیت الله بروجردی موجب تحول در حوزه بودند و باید شرح حال ایشان را مطالعه کرده و بکوشیم تا همواره از این بزرگان الگو بگیریم.

وی با اشاره به رهبری مقام معظم رهبری گفت: ایشان کار بسیار بزرگی انجام می دهند و کار ما طلاب نیز بسیار است و باید بدانیم که دنیا به ما طلاب نگاه می کند و باید آنقدر عمق به تحصیل خود ببخشیم تا بتوانیم الگو باشیم.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه حوزه باید در همه مسائل نظر خود را ارائه دهد گفت: مثلا در موضوع برجام که هم اکنون در مجلس در دست بررسی است، حوزه نیز باید نظارت داشته و نظر خود را بگوید.

وی گفت: این نیازمند این است که یک کارگروه ویژه ایجاد شده و باید زیرساخت ها در این عرصه در حوزه ها ایجاد شود.

منتشر شده در :2015/09/06 - 11:09|شناسه خبر: 15015 745 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه