امروز :پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۱۲:۲۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

کشته شدن حجاج در منا نشانه ظهور است/ شایعه

پس از حادثه تلخ منا و مرگ تعداد زیادی از حجاج شایعات زیادی در شبکه های مجازی گسترش یافت یکی از این شایعات “تصویری بود که مدعی می شد پیامبر اکر از کشته شده صدها نفر از حجاج در مسیر رمی جمرات در منا در آستانه ظهور خبر داده است.

راه ملت: پس از حادثه تلخ منا و مرگ تعداد زیادی از حجاج شایعات زیادی در شبکه های مجازی گسترش یافت یکی از این شایعات “تصویری بود که مدعی می شد پیامبر اکر از کشته شده صدها نفر از حجاج در مسیر رمی جمرات در منا در آستانه ظهور خبر داده است.

سایت شایعات بمانند گذشته پاسخ این شایعه را داده است، با هم متن و پاسخ شایعه را می خوانیم:

iqva_shayeaat.ir

متن شایعه:

“خبر پیامبر(ص) از کشته شدن صدها نفر از حجاج در مسیر رمی جمرات در منا در آستانه ظهور

قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم، حول علائم قیام القائم من أهل البیت علیهم السلام: 《.. وعلامته نهب الْحَاج وَتَکون ملحمه بمنى یکثر فِیهَا الْقَتْل وتسیل فِیهَا الدِّمَاء حَتَّى تسیل دِمَاؤُهُمْ على الْجَمْرَه..》

ترجمه روایت:
..و نشانه آن، گریختن حاجیان است و فاجعه ای که در منا رخ خواهد داد که تعداد زیادی از حجاج در آن کشته خواهند شد و خون های شان، بر مسیر جمرات روان خواهد گشت.

منابع:
الملاحم والفتن، ص۳۳
بشاره الاسلام صفحه۳۴  

 

پاسخ شایعه

  1. چنین حدیثی در منابع شیعه وجود ندارد و نشانی ادعاشده آن در بحار الانوار نیز کذب است.
  2. این حدیث در منابعی از اهل سنت آمده اما به اذعان بزرگان اهل سنت همه اسناد این روایت ضعیف هستند.

farsnews.com/13940704001077

  1. متن روایت نیز تحریف شده و قسمتهایی از جمله شنیده شدن بانگی آسمانی در ماه رمضان قبل از حج حذف گردیده است! چرا که به دلیل عدم تحقق آن درسال جاری، این روایت با حادثه امسال تطابق ندارد!
  2. کشتار مورد اشاره در حدیث بسیار عظیم و همراه با خونریزی بسیار است که با حادثه اخیر متفاوت بوده و مطابقت ندارد!
  3. با توجه به مغایرت موارد موجود در حدیث با حادثه امسال منا، قطعا نمی توان آن را نشانه ای از ظهور دانست.
  4. برای ظهور علایم حتمی و غیر حتمی ذکر گردیده که در این میان بر وقوع علائم حتمی تاکید شده است. اما ظهور در گرو تحقق علایم حتمی نیز نیست و تنها به “اراده الهی” بستگی دارد.
  5. طبق برخی احادیث، جز اصل ظهور حضرت که میعاد تخلف ناپذیر الهی است، بقیه علامات، حتی حتمی، در حد احتمال و حداکثر برای مقارنت با ظهور هستند.

islamquest.net/fa/archive/question/fa2032

  1. انتشار چنین مواردی بدون اطلاع از صحت آنها، موجب بروز انحرافاتی خواهد شد که مسئولیت آن بر عهده منتشر کننده نیز خواهد بود؛ جدا از اشتراک مطالب غیر معتبر خودداری کنیم
منتشر شده در :2015/09/29 - 07:09|شناسه خبر: 16100 1181 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه