امروز :یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۹:۵۵:۴۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

دادگاه عمومی لنده به دادگستری ارتقاء یافت

در مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا مزارعی

راه ملت: در مراسمی که در شهر لنده با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا مزارعی معاونین ،دادستان مرکز استان ، امام جمعه ،اعضای شورا های حل اختلاف ،رؤسا و مدیران محلی و جمعی از ایثارگران برگزار شد رئیس دادگستری و دادستان شهرستان لنده به حاضران معرفی شد .به گزارش روایط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد حجت الاسلام والمسلمین مزارعی در این مراسم خدمت به مردم را حق آنان دانست و در ادامه اظهار داشت :
بیش از گذشته خودم را در مقابل این مردم خوب با شرافت و اهالی غیرتمند و با شرافت مسئول بدانم علیرغم محرومیت ظاهری و مادی به حمداله غنای فرهنگ و تقو، ادب و شرافت بنده را واداشت که بیش از این خودم را مهیای خدمت کنم شما به عنوان سفیران این شهرستان که به عنوان نمایندگان مردم شهرستان لنده حضور دارید تکلیف ما را سنگین تر کردید.
وی خطاب به رئیس و دادستان این شهرستان گفت: مدارا و همراهی با مردم سبب می شود مردم حول محور شما جمع شوند بی مهری ، تندی و بداخلاقی موجب پراکنده شدن مردم خواهد شد با این مسئولیت و با این عرض ارادت مردم و مسئولین مسئولیت شما سنگین تر شد که باید در مقابل این مردم تواضع نمایید.
مردم ولایی خوب با شرافت و غیرتمند خیلی بیش از این استحقاق دارند این مردم علی رغم محرومیت و بعد مسافت آنچه را که در توان دارم برای خدمت به این مردم کوتاهی نخواهم کرد هم به عنوان نماینده دستگاه قضایی باید بیشتر و بهتر ازگذشته در ارائه خدمت به مردم خوب پای کار و شریف همراه نظام که همه چیز خودشان را در طبق اخلاص گذاشته اند بنایراین ما تکلیف در ارائه ی خدمت داریم.
مقام ارشد قضایی استان خطاب به مردم شهرستان لنده افزود: دستگاه قضایی به عنوان پیشانی نظام ، ولی خادم شماست قوه ی مستقلی که برای اجرا و احیای عدالت و ایجاد امنیت در راس همه ی امور است .
رسالت دستگاه قضایی ، اجرای قانون و شریعت ، بعثت گروهی که حاکم و خلیفه اله به عنوان قاضی و احیا گران عدالت است جایگاه دستگاه قضایی در سخننان فقهای عظام و سخننان امام خمینی (ره) به عنوان قاضی ماذون از ناحیه ولی فقیه در خدمت مردم به عنوان خدام مردم همه ی تلاش ما برای اجرای عدالت و ایجاد امنیت است همه ی مجموعه ی ما رسالتش بر مبنای این است و اگر خلاف این عمل کنیم خلاف رسالتی که بر عهده ی ماست ، عمل کرده ایم.
مقام ارشد قضائی استان در ادامه به محور های سیاست دستگاه قضائی استان اشاره و افزود: امنیت اولین محور حیات بشر است سرزمین امن بستر حیات انسان اجرای عدالت است اگر امنیت نباشد اجرا کردن عدالت امکان پذیر نیست باید امنیت باشد همه چیز حول محور امنیت و حیات و تنفس بشر در سایه امنیت است.
وی با اشاره به عدم امنیت در کشور های همسایه اظهار داشت: قدر این امنیتی را که خون بهای شهداست و امروز ما در این نظام مقدس ولایی جمهوری اسلامی زیر سایه ولی فقیه و پرتو خون شهدا ، به راحتی در سایه یک امنیت پایدار ، در آرامش ادامه ی حیات می دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین مزارعی ضمن توصیه به رئیس دادگستری و دادستان شهرستان لنده در خصوص نهایت عاطفه و رفاقت با مردم در ادامه افزود: با مخلین مردم امنیت مردم نهایت غلظت و تندی داشته باشید و کسانیکه بخواهند به حقوق عامه ی مردم تعرض کنند نباید امنیت داشته باشند رویکرد دستگاه قضایی استان در این است که یک امنیت پایدار و قابل قبول برای مردم ایجاد کنیم احساس نا امنی حتی نباید به ذهن مردم بیاید که این لازمه ی برخورد بجا ، سریع و قاطع و به موقع ماست.
وی با توجه به آغاز هفته ی ناجا اظهار کرد: دستگاه انتظامی به عنوان بال اجرای عدالت دستگاه قضایی در سرعت عمل کشف جرم عمراهی با دستگاه قضایی و همکاران ما سرعت عمل در رسیدگی در حوزه ی دادسرا خصوصا جرائم خشن را به عنوان اصلی ترین و محوری ترین کار قرار دهند.
رئیس شورای قضائی استان در ادامه اظهار داشت :به منظور مدیریت پرونده های مهمه یکی از معاونین دادگستری استان مسئولیت پیگیری و رصد پرونده را از لحظه تشکیل تا اجرای حکم تحت نظر رئیس کل و یکی از معاونین مدیریت می شود.این موضوع در همین چند ماهه در دستور کار قرار کرفته است .کلیه پرونده هی مهم مثل نزاع دسته جمعی ،سرقت و سرقت های مسلحانه تجاوز به عنف ، قتل و پرونده هایی که به هر حال به گونه ای احساس ناامنی را در جامعه افزایش دهد به عنوان پرونده مهمه در دستور کار قرار خواهد گرفت و باید در کمترین فرصت و با سرعت عمل با جرائم مهمه برخورد کنیم.بنابراین برای برخورد با مخلین امنیت تمام ظرفیت های قانونی را اعمال کنید، ذره ای تخفیف برای کسانی که بخواهند در نظم اجتماع اخلال کنندقائل نخواهیم شدهیچ تسهیلاتی برای کسانی که مرتکب سرقت شوند و اموال مردم را می ربایند و امنیت را خدشه دار می کنند داده نخواهد شد.

در طول این چهار ماه رویکرد مجازاتی دادگستری استان تغییر یافته است برای کسانی که در نزاع دسته جمعی شرکت می نمایند مجازات های تکمیلی از قبیل :اقامت اجباری و تبعید را در دستور کار خود قرار داده ایم .جای کسانی که بخواهند در نظم جامعه اخلال کنند در این استان نیست بنابراین کسانی که در ذهن شان می پرورانند اخلال در نظم شهرستان و امنیت مردم کنند جایشان در مرز های کشورست وباید ازاین استان رخت بربندند و بروند و مجازات های در ملاء عام را برای آنها منظور کرده ایم.
مزارعی در ادامه این مراسم به مسئولین قضائی شهرستان لنده گفت:به کونه ای عمل کنید که لایق شایستگی مرده این شهرستان است خلوص و پاکی که در چهره مردم این مردم می بینم .به گونه عمل نشود که انگشت اشاره به سوی این شهرستان دراز شود.
وی در باره موضوع انتخابات نیز گفت: از اموال عمومی به هیچ وجه استفاده نشود.دستگاه قضایی با تمام توان و هوشیاری در مقابل کسانی بخواهند از سرمایه عمومی در جهت اغراض سیاسی استفاده کنند برخورد خواهد کرد.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد با اذعان به اینکه بکارگیری ظرفیت های مردمی در تقویت زمینه های پیشگیری از وقوع جرم موثر است افزود: استفاده از ظرفیت های مردم خوب ، ریش سفیدان و معتمدین و بزرگان محل ، روحانیت عزیز ، سادات جلیل القدردر بحث فرهنگ سازی و جلوگیری از ارتکاب جرم همه تلاشتان را معطوف کنید.تا با کمترین آمار ورودی دستگاه قضایی مواجه شوید. از همه ظرفیت مردم در جهن کاهش ورودی و ایجاد مصالحه در بین مردم استفاده کنید. شورای حل اختلاف صلح وسازش را راه اندازی نمائید .موفق ترین حوزه قضائی حوزه ای است که کمترین وارده را داشته باشد.
وی در پایان کاهش اطاله دادرسی ، صدور آراء متقن و مستدل استفاده از ظرفیت سازمان ها و ادارات شهرستان بیش از گذشته در موضوع ابلاغ اوراق قضایی را خواستار شدند .
لازم بذکرست سخنان حجت الاسلام والمسلمین مزارعی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد در خصوص نظم و امنیت و برخورد قاطع و اثر گذار دستگاه قضایی با مخلان نظم و امنیت با تکبیر های کوبنده مردم همراه بود.
دراین مراسم با ارتقاء دادگاه عمومی لنده به دادگستری شهرستان ، آقای امیرحمزه بازیار ، رئیس دادگستری و آقای عبداله سعادتیان دادستان شهرستان لنده احکام خود را دریافت نمودند.

منتشر شده در :2015/10/06 - 05:10|شناسه خبر: 16387 1165 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه