امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۱:۲۴:۱۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

استاندار کهگیلویه وبویراحمد دستگاه های اجرایی در جهت توسعه صادارت استان برنامه ریزی کنند

مدیران از منابع سند آمایش که در حال تدوین است و تا دو ماه آینده آماده می‌شود و همچنین دیدگاه های بخش خصوصی و تشکل ها جهت برنامه ‌ریزی مناسب برای توسعه صادرات استفاده کنند

راه ملت: استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: همه دستگاه های اجرای بخصوص مرتبط و زیر مجموعه های آنها نقشی جدی، فعال و پیشتاز در فراهم کردن زمینه برای توسعه صادرات غیری نفتی و رفع موانع پیش روی آن ایفا کنند.

دکترسیدموسی خادمی در شانزدهمین نشست شورای گفت ‌وگوی دولت و بخش خصوصی از پایین بودن حجم صادرات غیرنفتی استان به بازارهای خارجی انتقاد کرد.

خادمی تاکید کرد: کمیته تخصصی متشکل از استانداری، مدیریت و برنامه ریزی، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنعت، معدن و تجارت، گمرگ، تشکیل و اقدام به تهیه گزارشی در مورد وضعیت صادرات غیرنفتی و ارائه راهکارها برای رونق آن کنند.

استاندار اظهار داشت: برنامه ریزی، سیاست گذاری و گزارش تهیه شده باید قابلیت اجرائی داشته و شامل مقدمه، قابلیت ها، اهداف، میزان تولید، موانع، برنامه ها، الزامات، راهبردها، چشم انداز و بازارهای هدف باشد.

وی تصریح کرد: بخش ها و حوزه های مختلف اقتصادی استان به گونه ای برنامه توسعه صادرات غیرنفتی را تهیه و تدوین کنند که براساس ظرفیت ها، شرایط، امکانات و اعتبارات موجود در این استان باشد.

خادمی ابراز داشت: مسئولین دستگاه های اجرائی و بخش خصوصی طرح‌ هایی که منجر به توسعه صادرات می شود را ارائه دهند چون تولیدی که با نگاه صادرات ایجاد شود، منجر به اشتغالزایی پایدار، کاهش نرخ بیکاری و رونق هر چه بیشتر اقتصادی می شود.

استاندار تاکید کرد: مدیران از منابع سند آمایش که در حال تدوین است و تا دو ماه آینده آماده می‌شود و همچنین دیدگاه های بخش خصوصی و تشکل ها جهت برنامه ‌ریزی مناسب برای توسعه صادرات استفاده کنند.

خادمی همچنین تاکید کرد: دستگاه های اجرایی و زیر مجموعه آنها موظفند برای حمایت از بخش تولید این استان در اجرای پروژه های عمرانی خود در شرایط کیفیت و قیمت مساوی از تولیدات و محصولات، بخصوص سیمان استان استفاده کنند./پورتال استانداری

منتشر شده در :2015/10/07 - 10:10|شناسه خبر: 16429 647 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه