امروز :چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۲:۳۵:۴۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مرحله استانی جشنواره بزرگ قرآنی “مدهامتان” در دهدشت برگزار می شود

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی «مدهامتان» اشاره و افزود: این جشنواره روز ۲۰ آبان ماه امسال با حضور مسئولان استانی و کشوری در شهر دهدشت مرکز شهرستان برگزار می شود

راه ملت: رضا قاسمی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره های فرهنگی و هنری جوانان مساجد کشور به منظور استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جهت جذب بیشتر و بهتر آنان به مساجد، در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی، دهمین جشنواره بزرگ قرآن با نام «مدها مّتان» را برگزار می کند.

وی، افزود: این جشنواره بزرگ به همت ستاد‌عالی کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد کشور و با مشارکت شورای عالی قرآن، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن برگزار می شود.

قاسمی، جشنواره قرآن را از پرشورترین و وزین ‌ترین جشنواره‌ هایی دانست که توسط دبیرخانه دائمی جشنواره های فرهنگی و هنری جوانان مساجد کشور برگزار می‌ شود و عنوان کرد: این جشنواره علاقمندان بسیاری را در میان اعضای کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد کشور دارد.

این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: دبیرخانه دائمی جشنواره جوانان مساجد در طول نه دوره برگزاری جشنواره قرآن در میان اعضای کانون ‌های مساجد، اقدامات شایسته ‌ای را در جهت شناسایی قاریان و حافظان فعال در کانون‌ ها انجام داده است.

وی، در ادامه به اهداف برگزاری جشنواره اشاره و یادآور شد: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌ مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط ‌تر اعضای کانون‌ ها در فعالیت ‌های قرآنی ملی و بین ‌المللی و کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم از اهداف برگزاری این جشنواره بزرگ قرآنی است.

قاسمی، ترغیب و تشویق مدیران کانون ‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه ‌ای فعال در امور قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌ های قرآنی موجود در کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد و کشف و شناسایی استعدادهای موجود در امر تفسیر قرآن (در بین ائمه محترم جماعات مساجد) را از دیگر اهداف جشنواره مدهامتان برشمرد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد به رشته های این جشنواره اشاره و افزود: دهمین جشنواره قرآن «مدهامّتان» در هفت رشته قرائت، حفظ، اذان، ترتیل، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه، تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز برگزار می شود.

وی، با بیان این که ثبت نام از متقاضیان عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد ادامه دارد، خاطرنشان کرد: علاقه مندان عضو کانون برای کسب اطلاعات بیشتر جشنواره می توانند به سایت «javananemasajed.ir» مراجعه کنند.

قاسمی، با بیان این که مرحله استانی دهمین جشنواره بزرگ قرآنی «مدهامتان» امسال به میزبانی شهرستان کهگیلویه برگزار می شود، گفت: این جشنواره روز ۲۰ آبان امسال با حضور مسئولان استانی و کشوری در شهر دهدشت مرکز شهرستان برگزار می شود.

منبع: شبستان

منتشر شده در :2015/10/20 - 09:10|شناسه خبر: 17059 813 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه