امروز :چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۹:۴۰:۵۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

با توجه به نسبت جمعیت

کهگیلویه وبویر احمد رتبه اول سقط جنین در کشور

دیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمارهایی را درخصوص قصور پزشکی، نزاع، سقط درمانی جنین، سوءمصرف موادمخدر، معاینه اجساد، حوادث کار، حوادث رانندگی و غیره و همچنین توضیحاتی درباره راه‌اندازی بانک ژنتیک ارائه کرد.

راه ملت: دبیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمارهایی را درخصوص قصور پزشکی، نزاع، سقط درمانی جنین، سوءمصرف موادمخدر، معاینه اجساد، حوادث کار، حوادث رانندگی و غیره و همچنین توضیحاتی درباره راه‌اندازی بانک ژنتیک ارائه کرد.

دکتر مسعود قادی‌پاشا سخنانش را با توضیحی درباره فعالیت پزشکی قانونی آغاز کرد و گفت: وقتی صحبت از پزشکی قانونی می‌شود عمدتا اذهان به سمت معاینه اجساد و… می‌رود اما بد نیست بدانید که ۸۰ درصد از معاینات پزشکی قانونی به شکل سرپایی انجام شده، ۱۵ درصد آن در آزمایشگاه‌ها انجام و تنها ۵ درصد آن به معاینه اجساد برمی‌گردد. اما از نظر ما این ۵ درصد نیز اهمیت بسیاری دارد چراکه باید روی آن اقدامات کارشناسی انجام شده و گاه اگر نتایج ما دقیق نباشد می‌تواند در روند پرونده‌های جنایی و قضایی تاثیر بگذارد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته نسبت به سال ۹۲ مراجعات به پزشکی قانونی ۱٫۹ درصد کاهش داشته است افزود: همچنین در سالی که گذشت ۳۷۲ هزار و ۴۲۲ جسد مورد معاینه قرار گرفت که ۲۸۸ هزار و ۶۲۰ تن از آن در مراکز پزشکی قانونی استان تهران بوده است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با بیان اینکه در سال گذشته ۱۷۰۳ مجوز مورد سقط جنین درمانی صادر شده است، گفت: مقایسه این تعداد با مدت مشابه سال ۹۲ از افزایش ۴٫۱ درصدی حکایت دارد و براین اساس با توجه به نسبت جمعیت، تهران در رتبه چهارم کشوری قرار دارد و کهگیلویه و بویراحمد و یزد در رتبه‌های اول و دوم قرار گرفته‌اند./باشگاه خبرنگاران
منتشر شده در :2015/10/21 - 11:10|شناسه خبر: 17062 714 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه