امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۱۷:۰۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

ائمه جمعه، ایران الگوی مبارزه با استکبار است

امامان جمعه کشور در خطبه های امروز نماز جمعه با یادآوری سیزدهم آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و تشریح اهمیت این روز، بر تداوم استکبارستیزی از سوی ملت ایران به عنوان یکی از اصول انقلاب اسلامی تاکید و ایران اسلامی را الگوی استکبارستیزی توصیف کردند

راه ملت: به نقل از ایرنا، ریشه داشتن روحیه استکبار ستیزی ملت در آموزه های اسلامی و تاکید بر برگزاری باشکوه راهپیمایی ۱۳ آبان ، خارج نشدن ایران از مسیر استکبارستیزی حتی پس از امضای برجام، تاکید بر ضرورت حفظ عظمت انقلاب اسلامی با پیروی از ولایت فقیه و تشریح نقش موثر ایران در منطقه و حل نشدن بحران های منطقه بدون مشارکت ایران از دیگر فرازهای مورد اشاره امامان جمعه کشور بود.

امام جمعه مشهد گفت: ایران اسلامی هم اکنون الگوی استکبارستیزی، مقاومت در برابر دشمنان، الگوی جنگ مشت در مقابل تفنگ و الگوی پیروزی خون بر ششمیر و قیام سیدالشهدا(ع) در جهان به شمار می رود.
آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: به همین دلیل استکبار به دنبال استحاله انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: استکبار به دنبال آن است که به دنیا نشان دهد ایران پس از ۳۷ سال ایستادگی در مقابل آمریکا، اکنون مجبور است مذاکره کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: راهپیمایی سیزدهم آبان ماه امسال، پر شورتر از سال های گذشته برگزار شود.
حجت الاسلام محمد علی نکونام در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) این شهر افزود: سیزدهم آبان ماه امسال، پرشورتر از سالهای گذشته برگزار شود و فریاد مرگ بر آمریکا در این روز بیش از سال های گذشته طنین انداز شود.
به گفته وی، آمریکا در رأس همه مستکبران عالم است و پیام انقلاب اسلامی ایران مقابله با استکبار است.

امام جمعه موقت زاهدان گفت: برخی افراد گمان می کنند ملت ایران بعد از امضای برجام از آرمان خود و مسیر استکبارستیزی و مبارزه با توطئه های آمریکا خارج می شود، اما بدانند که این اتفاق هیچگاه نخواهد افتاد.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی قدس زاهدان افزود: ملت ایران با توجه به شناختی که از قدرت های استکباری بویژه آمریکا دارد هرگز از سردادن شعارهای درآمیخته با تار و پودش کوتاه نخواهد آمد.
وی بیان کرد: استکبارستیزی یکی از مهمترین ویژگی های انقلاب اسلامی است که از سال ۱۳۴۳ تاکنون ادامه دارد.

امام جمعه موقت رشت گفت: حضور ایران در مذاکرات وین برای حل بحران سوریه ، نشانه قدرت و نفود نظام اسلامی است.
حجت الاسلام احمد عبدالله زاده پاشاکی در خطبه این هفته نماز جمعه رشت بیان داشت: امروز قدرت و نفوذ ایران در منطقه به اندازه ای رسیده که از کشور ما برای نشست حل بحران سوریه دعوت می شود.
وی تصریح کرد: نظر جمهوری اسلامی ایران بر این است که بحران سوریه باید به دست مردم این کشور حل شده و حکومت آن کشور نیز از سوی خود مردم تعیین شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: استکبار ستیزی مردم ایران، ریشه در آموزه های دین مبین اسلام دارد.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نمازجمعه ارومیه افزود: همه مردم و مسئولان باید دست به دست هم بدهند تا روحیه استکبار ستیزی و ایستادن در مقابل ظالم همواره در کشور با رونق باشد که این امر مطابق فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری است.
وی در پیش بودن ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را یادآوری کرد و ادامه داد: باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده و نفرت خود را از استکبار جهانی اعلام کنیم.

امام جمعه موقت قم با تاکید بر اینکه روز ۱۳ آبان باید همچون روزهای ۲۲ بهمن و قدس گرامی داشته شود، گفت: یکی از اصول اساسی انقلاب اسلامی ایران استکبارستیزی است.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) اظهار کرد: ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ سالروز تبعید امام خمینی(ره) به کشور ترکیه به دلیل اعتراض علیه قانون کاپیتولاسیون یعنی اعطای مصونیت قضایی به اتباع آمریکایی است که البته این قانون در جهان ملغی شده بود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام ‏جمعه گرگان گفت: فرهنگ اصلی و اولویت دار ما مبارزه با استکبار است و به همین دلیل نمی توانیم با دارندگان این خوی زشت کنار بیاییم.
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‏های‏ نماز جمعه امروز گرگان با اشاره به فرارسیدن ۱۳آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی افزود: فرهنگ قرآنی، فرهنگ مبارزه و مقابله با ظلم و ستم فرعونی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: تا زمانی که کشورهای استکباری با خوی شیطانی در دنیا حضور دارند، کنار آمدن با آنها ناممکن است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: ملت ایران در ۱۳ آبان سال ۵۸ با تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) امریکا را برای اولین بار در تاریخ تحقیر کرد.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های این هفته بندرعباس افزود: تا آن روز امریکا هیچگاه در دنیا مورد تحقیر قرار نگرفته بود.
وی ادامه داد: این تحقیر ۴۴۴ روزه استکبار جهانی آثار و برکات فراوانی داشت که یکی از مهمترین آنها ریختن ترس ملت ها از این ابر قدرت جهانی بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: امروز آمریکا و غرب، قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی را پذیرفته و به این باور رسیده که حل بحران های منطقه بدون حضور ایران غیرممکن است.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار کرد: همین که آمریکا برای نشست امشب وین که قرار است با حضور وزرای امور خارجه ۱۲ کشور جهان برای حل بحران سوریه برگزار شود، مجبور می شود از ایران هم برای حضور در آن دعوت کند، به خوبی نشانگر تاثیرگذاری بالای کشورمان در حل بحران های منطقه است، بحران هایی که از سوی خود غربی ها و آمریکا ایجاد شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با بیان این که خوی سلطه طلبی آمریکا پس از مذاکرات هسته ای از بین نرفته است، گفت: باید راهپیمایی ۱۳ آبان امسال با شکوه بیشتری نسبت به سال های گذشته برگزار شود.
آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: باید راهپیمایی ۱۳ آبان را همواره به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی مد نظر داشته باشیم چرا که آمریکا و انگلیس به ترتیب بیش از ۶۰ و ۲۰۰ سال با منافع ملی ایران مقابله کرده اند.

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت: عظمت و شکوه انقلاب اسلامی را همواره با پیروی از ولایت حفظ خواهیم کرد.
آیت الله نور الله طبرسی در خطبه های این هفته نماز جمعه ساری از ولایت فقیه به عنوان دژ نفوذ ناپذیر در مقابل دشمنان نظام نام برد و افزود: بهره گیری از این نعمت الهی، انقلاب اسلامی را متمایز از سایر انقلاب های جهان کرده است.
وی از جنگ نرم و تهاجم فرهنگی به عنوان بزرگ ترین تلاش دشمن یاد و خاطرنشان کرد: سستی در اعتقادات و باورها و ایجاد فاصله بین مردم با مسئولان هدفی است که بدخواهان از این پدیده شوم دنبال می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: تخریب پایه های اعتقادی جوانان خاورمیانه به خصوص ایران اسلامی مهمترین هدف استکبار جهانی است.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه در مصلی بیت المقدس اراک افزود: وزیر امور خارجه آمریکا با صراحت عنوان کرده است که ما نه تنها منابع زیر زمینی خاورمیانه را می خواهیم بلکه با استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در صدد تخریب اعتقادات فرهنگی و مذهبی جوانان خاورمیانه به خصوص ایران اسلامی هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: آمریکا جنایات متعددی را در حق ملت ایران مرتکب شده است و ما حق داریم نسبت به آن بی اعتماد باشیم.
آیت الله علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان با تاکید بر اینکه در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال، شعار «مرگ بر آمریکا» سر جایش است، افزود: در زمان حاضر تنها ایران نیست که «مرگ بر آمریکا» سر می دهد بلکه این شعار به زبان مشترک ملت های مظلوم جهان که از ظلم های آمریکا به ستوه آمده اند، تبدیل شده است.
وی با اشاره به ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار گفت: آمریکا جنایات متعددی را به خصوص از سال ۱۳۳۲ در حق ملت ایران مرتکب شده است و ما حق داریم نسبت به آمریکا قلبمان صاف نباشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، دعوت ایران به مذاکرات وین برای حل معضل سوریه را نشان دهنده وزن سیاسی و نقش مهم کشورمان در معادلات منطقه دانست.
آیت الله عاملی در خطبه های امروز نماز جمعه اردبیل گفت: مخالفان حضور ایران در حل مشکل سوریه در دو کنفرانس قبلی از ایران دعوت نکردند اما در نهایت با قبول نقش مهم و منطق درست کشورمان در معادلات سیاسی منطقه، مجبور به دعوت از ایران اسلامی شدند.
وی افزود: منطق ایران اسلامی سپردن سرنوشت کشورها به دست ملت همان کشورهاست و این امر مطابق با دموکراسی است.

امام جمعه یاسوج با اشاره به هشتم آبان سالروز شهادت محمدحسین فهمیده، گفت: ملت ایران به دلیل داشتن روحیه شهادت طلبی، ایمان و تقوا هرگز تسلیم دشمنان نشده و همواره در مقابل زورگویی ها و زیاده خواهی های آنان می ایستند.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی در خطبه های نماز جمعه یاسوج افزود: تمام قشرهای ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس آرزوی شهادت داشتند که نمونه بارز آن محمدحسین فهمیده دانش آموز بسیجی ۱۳ ساله است.
وی بیان کرد: سالروز شهادت محمدحسین فهمیده به نام روز بسیج دانش آموزی نامگذاری شده و این شهید نوجوان بهترین الگو و سرمشق برای دانش آموزان ایران اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: اداره سوریه باید در دست مردم آن بوده و سرنوشت این کشور به دست همین مردم تعیین شود.
آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه اهواز با اشاره به تشکیل نشست وزیر امور خارجه کشورمان به همراه معاونان با وزرای امور خارجه کشورهای مختلف اروپایی و عربی از جمله روسیه و آمریکا برای دفاع از حریم حرم اهل بیت(ع) افزود: امید است تکلیف و سرنوشت مردم سوریه هر چه زودتر مشخص شود.
۱۸۶۰

منتشر شده در :2015/10/30 - 05:10|شناسه خبر: 17557 520 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه